رئیس اداره استاندارد رفسنجان مطرح کرد:

از ۷۷ آسانسور شناسایی شده در رفسنجان ۷ مورد تاییدیه استاندارد گرفتند

  • شناسه خبر: 164935
از ۷۷ آسانسور شناسایی شده در رفسنجان ۷ مورد تاییدیه استاندارد گرفتند

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت:در سال گذشته ۷۷ آسانسور شناسایی شدند که ۱۷ مورد مربوط به مراکز دولتی و عمومی بودند و مکاتبات و اخطارهایی به آنها داده شدو بخشی از انها خصوصی بودند و ۷ مورد تاییدیه از استاندارد گرفتند.

خانه » رفسنجان » از ۷۷ آسانسور شناسایی شده در رفسنجان ۷ مورد تاییدیه استاندارد گرفتند

به گزارش خانه خشتی؛جلسه استانداردسازی آسانسورها و دیگر تجهیزات صبح امروز با حضور،فرماندار، اداره استاندارد و جمعی از مسئولین مربوطه در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

ناهید سربازپور رئیس اداره استاندار شهرستان با بیان اینکه طبق قانون یک کالا باید مشمول استانداری اجباری باشد اظهارداشت:این کالا می تواند آسانسور،جایگاه های سوخت و… باشد و طبق قانون ،وسایل سنجشی باید از لحاظ استانداردسازی تاییدیه داشته باشند.

وی بیان داشت:از سال ۹۵ که استانداردسازی اجباری شد ما کار شناسایی کالاهای مشمول استاندارد را آغاز کردیم که در این راستا در سال گذشته ۷۷ آسانسور شناسایی شدند که ۱۷ مورد مربوط به مراکز دولتی و عمومی بودند و مکاتبات و اخطارهایی به آنها داده شدو بخشی از انها خصوصی بودند و ۷ مورد تاییدیه از استاندارد گرفتند.

سرباز پور افزود:اکثریت آسانسورها رفسنجان در سال گذشته ثبت سامانه نشده اند،طبق قانون کالا باید دارای ۱۲۲ بند استاندارد باشد که مجتمع تجاری اداری ستاره ۸۰ مورد از بندها را از لحاظ استانداردسازی رعایت نکرده بود و ۴۰ مورد از بند استانداردسازی را برطرف کرده است.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان عنوان داشت:بازدید از ادارات برق ،شهرداری ، تمامی بیمارستانها و زایشگاه و… در چندین مرحله صورت گرفته است و در این راستا دو مورد پلمپ یکی در مجمتع ستاره و دیگری درموزه ریاست جمهوری صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد:سالیانه در خصوص استانداردسازی آسانسورها، بازرسی های ادواری انجام می شود و به طور مرتب  گزارشات و مستندات ارائه می شود.

سربازپور تاکید داشت:بیمارستان علی ابن ابیطالب از زمان اعلام ،دو مورد تاییدیه استانداردسازی آسانسور گرفته است و سه مورد ثبت درخواست داشتند ومابقی آسانسورها به مرحله ثبت درخواست نرسیده اند از ۱۷مورد پلمپ سال گذشته دو مورد منجر به نتیجه شد.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی وسایل خانه های بازی هم با همکاری شهرداری در دستور کار است و با اذعان بر مشکلات جایگاه های سوخت سی ان جی شهرستان گفت:بخش بزرگ مشکلات جایگاه ها، عدم انطباق از سوی جایگاه ها بوده است،۱۸ درصد بازرسی از این جایگاه های صورت گرفته است .

رئیس اداره استانداردسازی با اشاره به اینکه ۱۵۳ دستگاه باسکول در شهرستان های شهربابک ،انار و رفسنجان وجود دارد گفت:۱۲۴ دستگاه باسکول در رفسنجان وجود دارد علت عمده نداشتن تاییدیه برخی دستگاه ها عدم همکاری با شرکت بازرسی عنوان شده است.

سرباز پور عنوان داشت:از ۱۴۲ مورد نازل سوخت مایع،تنها ۱۲۳ مورد با بندهای استاندارد مطابقت دارد و ۱۹ مورد مردود و ۳۳نازل خرابی مکانیکی دارند .

جایگاه های سی ان جی در کشور جزو کانون های خطراست

 میرصالح موسوی کیا رئیس شرکت فرآورده های نفتی رفسنجان هم در این جلسه با بیان اینکه استانداردسازی جایگاه های سی ان جی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است اظهارداشت:جایگاه های سی ان جی در کشور جزو کانون های خطراست که اگر برای استاندارد سازی آنها به جد پیگیر نباشیم اجتمال خطرات جانی وجود دارد حتی با درست نگذاشتن نازل بر روی تلمبه با فشاری که وجود دارد می تواند فرد را بکشد.

وی  با اشاره به اینکه از آنجائیکه ایجاد جایگاه های سوخت در کشوربه صورت اورژانسی بوده است گفت :از همان ابتدا رعایت استانداردسازی در این جایگاه ها صورت نگرفته است و یکی ازکانون های خطر در شهر است .

موسوی تصریح کرد:جایگاه های سی ان جی از کارمزد معقولی برخوردار نیستند و درآمدهای این جایگاه ها با سودشان تناسبی ندارد.

وی پیشنهاد وام ۴ درصد به جایگاه های سوخت جهت استانداردسازی را داد.

خبر :منیژه نوروزی

برچسب ها:
جلسه استاندارد سازی آسانسورهای رفسنجان رئیس اداره استاندارد رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان