5 الی 11 مردادماه؛

شهر رفسنجان در هفته ای که گذشت + عکس

  • شناسه خبر: 164911
شهر رفسنجان در هفته ای که گذشت + عکس

در این گزارش به خلاصه اخبار شهرستان رفسنجان که در از ۵ الی ۱۱ مردادماه ۹۸ در پایگاه خبری خانه خشتی منتشر شده است، می پردازیم:

خانه » اجتماعی » شهر رفسنجان در هفته ای که گذشت + عکس

سرویس کولر آبی مرد ۳۵ ساله را در شهر رفسنجان به کام مرگ فرستاد

در رفسنجان سرویس کولر آبی مرد ۳۵ ساله را به کام مرگ فرستاد

در شهر رفسنجان سرویس کولر آبی مرد ۳۵ ساله را به کام مرگ فرستاد

پنج شنبه شب حوالی ساعت ۲۲:۲۰ سقوط مرد ۳۵ ساله ای در محل مسکن مهر شهر رفسنجان از طبقه دوم ساختمان رقم خورد که به مرکز ارتباط عملیات اورژانس رفسنجان اطلاع داده شد و یک دستگاه آمبولانس از پایگاه دوم شهری اورژانس رفسنجان به محل حادثه اعزام شد و متاسفانه تنها مصدوم این حادثه بعلت شدت ضربه در دم جان باخت.

طبق گفته شاهدین مصدوم در حال سرویس کولر آبی در طبقه دوم بوده که دچار این حادثه دلخراش شده است.

 

ایجاد بیش از ۳ هزار فرصت در موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان

 

مژده سرچشمه پور مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان گفت: از سال ۹۵ تا کنون ۳هزار و ۱۳۵ فرصت شغلی در این موسسه ایجاد شده است که از این تعداد یک هزار و ۳۱۸ فرصت شغلی مربوط به بانوان و یک هزار ۸۱۷ فرصت شغلی مربوط به آقایان بوده است و تا این مدت ۸۹۵ نفر به کار گمارده شده که از این تعداد ۴۰۶ نفر زن و ۴۸۹ نفر مرد در شهر رفسنجان بوده اند .

 

وی گفت: فردی که در موسسه کاریابی ثبت نام می کند از لحظه ثبت نام به مدت دو سال نامش در موسسه کاریابی ثبت است و در این دو سال فرصت های شغلی که برایش گذاشته می شود می تواند از فرصت های شغلی استفاده کند

 

مدیر عامل باشگاه مس رفسنجان:

مخالف هیچ فکر و اندیشه ای نیستیم و از کسی دلخوری نداریم

مجید زیندینی مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در گفت و گویی گفت: هرکس که می تواند در باشگاه کمکی دهد از رده ی مدیرعاملی تا توپ جمع کن باشگاه به کمک آید، مخالف هیچ فکر و اندیشه ای نیستیم همه با هم دوست هستیم دلخوری نداریم و به دل نمی گیریم.

وی در خصوص لغو قرار داد باشگاه با آقایان علیزاده و زبردست ضمن تکذیب این خبر اظهار داشت: این آقایان از افراد با تجربه و با سابقه باشگاه هستند کار به سلایق و افکار افراد نداریم هرکسی ظرفیتی دارد در کنار آن مشکلاتی هم دارد اگر قرار باشد همه ی آدم ها را بر اساس معایب کنار بگذاریم به اهداف نمی رسیم.

زباله گردها در شهر رفسنجان ساماندهی می شوند

فرماندار رفسنجان گفت: عده ای به دلیل عدم اشتغال به زباله گردی روی آورده اند و متکدی محسوب نمی شوند، با حمایت انجمن حمایت از زندانیان سازه کاری برای ساماندهی این افراد در نظر گرفته شده است.

فرماندار رفسنجان

مجید فصیحی هرندی بیان داشت: باید با واقعیتهای اجتماعی شهرستان از جمله تکدی گری روراست باشیم اگر مردم می خواهند این طرح به خوبی اجرا شود و این نازیبایی از شهر رخت برکند همه باید متعهد شویم تا برعواطف خود چیره شویم و از خرید و اهدا کردن کمک به متکدیان جهت تشویق آنها به این کار جلوگیری کنیم.

 

 

بوستان های شهر رفسنجان میزبان دومین جشنواره تابستانی لبخند همدلی / عکس

 

با همکاری شهرداری، شورای شهر و واحد فرهنگی و هنری ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان دومین جشنواره تابستانی لبخند همدلی در سطح بوستان های این شهر برگزار می شود.

دومین جشنواره تابستانی لبخند همدلی

دومین جشنواره تابستانی لبخند همدلی

 

پای ثابت انجمن کارآفرینان شهر رفسنجان در ارتقای فرهنگ کارآفرینی

 

سابقه ی تشکیل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی شهرستان رفسنجان به ۵ سال قبل برمیگردد اما شروع دوره فعالیت قانونی آن بیشتر از دوسال است.

مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی رفسنجان گفت: این انجمن برای پیشبرد اهداف خاص کارآفرینی توسط قشری از مردم که کارآفرینان بودند تشکیل شد.

مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی رفسنجان

مدیرعامل انجمن توسعه ی فرهنگ کارآفرینی رفسنجان

بابک فارسی بیان داشت: انجمن کارآفرینان رفسنجان برای پیشبرد اهداف خاص کارآفرینی توسط قشری از مردم که کارآفرینان بودند تشکیل شد و ۳۱ مجموعه کارآفرینی به عنوان موسس های این انجمن شروع به فعالیت کردند.

فارسی در خصوص فعالیت های مجموعه ی کارآفرینی بیان داشت: هر عضو انجمن یک مشاور باتجربه در زمینه ی هدایت ایده و سرمایه است که با تجریه ی بالای ۲۰ سال بدون هیچ چشم داشت مالی در این مجموعه فعالیت کنند و تجربیات خود را در اختیار افرادی که هنوز کسب و کاری راه نینداخته و دوست دارند کارافرینی کنند قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ نفر عضو انجمن کارآفرینی در رفسنجان هستند تصریح کرد: بنگاههای کارآفرینی که با این انجمن سروکار دارند تاکنون اشتغال زایی بین ه تا ۸ هزار نفر را داشته اند.

 

طرح حذف هپاتیت C از امروز در شهر رفسنجان اجرایی می شود

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهر رفسنجان گفت: طرح حذف هپاتیت C از روز دوشنبه ۷ مردادماه به مدت سه سال در رفسنجان اجرایی می شود و در فاز اول آن از معتادان پرخطر و تزریقی آغاز می شود.

احمد جمالزاده افزود: افرادی که مراجعه می کنند ابتدا مورد تست خون قرار می گیرند در صورت تشخیص توسط پزشک درمان رایگان انجام می شود و هزینه درمان آنها توسط خیرین و مجتمع مس پرداخت می شود و پیش بینی شده که هزینه بیماران این طرح ۳ میلیارد تومان باشد .

وی از راه اندازی مرکز مشاوره هپاتیت در رفسنجان خبر داد و گفت: مرکز این مشاوره در مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک در خیابان امام است که پزشکان و مشاورین مربوطه در آنجا حضور دارند و پاسخگوی بیماران و مراجعین هستند و افراد هم می توانند با شماره ۳۴۲۸۵۱۵۲ مشاوره بگیرند.

 

رفسنجان میزبان رئیس کل دادگستری و مقامات ارشد قضائی استان کرمان شد

در روزهای سه شنبه و چهاشنبه  این هفته مردم رفسنجانی میزبان رئیس کل دادگستری استان بودند و مقامات ارشد قضائی استان پاسخگوی مشکلات حقوقی و قضائی آنان بودند.

 

با واحدهای صنفی فاقد جواز کسب برخورد جدی می شود

 

بازپرس دادسرای رفسنجان گفت: با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب که در رفسنجان تعداد آنها زیاد است جدی تر برخورد می شود.

محمد قریب گفت: : نظارت جدی بر داروخانه ها از نظرتخلفات تعزیزاتی و بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

رفسنجان ظرفیت ایجاد دانشگاه فرهنگیان را دارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان طی جلسه ای با مسئولین رفسنجان گفت: رفسنجان دارای ۱۶ مجموعه دانشگاهی و موسسات آموزشی این ظرفیت را دارد که یکی از شعبه های دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان ایجاد شود و ساخت این دانشگاه برای دانشجویانی که در مناطق شهربابک و انار هستند برای اینکه بعد مسافت تا استان را نداشته باشند ضرورت پیدا می کند.

حجت الاسلام عباس توان بیان داشت: تا سال ۱۴۰۲ در کل کشور حدود ۶۵۰ هزار معلم بازنشسته می شوند این درحالی است که تعداد دانش آموزان در طول این سالها بیشتر می شود.

 

 

نیمی از ارزآوری صادرات غیرنفتی ماحصل تلاش پسته کاران است

 

فرماندار رفسنجان در جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات نظام مهندسی کشاورزی گفت: در شهرستان رفسنجان با کشاورزانی سروکار داریم که سال ها با سختی در عرصه کشاورزی گام برداشتند نیمی از ارزآوری صادرات غیرنفتی را تولید کردند اما متأسفانه هیچ حمایت خاصی از کشاورزانی که دچار مشکل شده اند نشده حتی امهال وام های کشاورزی با خون جگر صورت گرفت.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع کارکنان رفسنجان مطرح کرد:

مردم خواهان رسیدگی سریع همراه با دقت به پرونده های قضائی هستند

 

یدالله موحد در دیدار با قضات و کارکنان اداری دادگستری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: بازدید ها و نظارت های مستمر مسئولان ارشد قضائی از حوزه های قضائی سراسر استان با هدف ایجاد تحول در ارائه خدمات با کیفیت قضائی به مردم صورت می پذیرد.
رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد: منظور از تحول در قوه قضائیه این است که در ابتدا چالش ها،خلاء ها و مشکلات شناسایی شوند و سپس با ارائه راه کارها و راهبردهای عملیاتی مناسب به سمت حل مشکلات و برطرف کردن موانع حرکت نماییم.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان مطرح کرد:

۳ هزار و ۳۰۰ کارگر در رفسنجان دوره ایمنی گذراندند

 

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ کارگر از ابتدای سال ۹۶ در اداره فنی و حرفه ای رفسنجان دوره ایمنی گذراندند و شاهد کاهش چشمگیر حوادث کارگری بوده ایم.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان

وی افزود: کارآفرینان برای به فعلیت رساندن ایده بود می توانند بصورت رایگان از کارگاه‌های فنی و حرفه ای استفاده کنند و تمام مالکیت ایده نیز در اختیار خود کارآفرین است

عبدالکریمی خاطر نشان کرد: طبق تبصره دو ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، اگر واحد تولیدی برای آموزش مهارتی کارگران خود اقدام کند، آن مقداری را که در این راستا هزینه می کند از مالیات ارزش افزوده کم می شود و به واحد تولیدی برمیگردد

 

رانندگان قانونمند در رفسنجان تقدیر شدند

 

طرح فرهنگ سازی ترافیک با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در سطح شهر رفسنجان برگزار شد .

در این طرح  آیتم های بستن کمربند ایمنی، ایستادن پشت چراغ راهنما، حرکت بین خطوط، رعایت سرعت مطمئنه، استفاده از چراغ راهنما و رعایت حجاب اسلامی به عنوان شاخص های یک راننده ی خوب در این طرح مدنظر قرار گرفتند و در مسیر میدان علی ابن ابیطالب(ع) به سمت میدان شهدا (خیابان طالقانی) رانندگان قانونمند تحت نظر و در پایان مسیر با حضور مسئولین تقدیر شدند.

 

گفتمان انقلاب تنها مسیر دستیابی به قله پیروزی است

 

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: راهبرد نه جنگ و نه مذاکره و گفتمان انقلاب و بازدارندگی تنها مسیر دستیابی به قله پیروزی  موفقیت است.

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه موقت رفسنجان

حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه موقت رفسنجان

وی تصریح کرد: این تحریم ها خللی در عزم راسخ نظام جمهوری اسلامی در پسگیری اهداف و آرمان های بلندش ایجاد نکرده و نمی کند و ملت ایران و همه ارکان آن متحد و همدل و یکصدا با اقتدار در برابر خوی سلطه گری و خواسته های نامشروع آمریکا ایستاده است و مسیر حکمت و تمدن سازی آن را که با هدایت های رهبری انقلاب بنا شده است  با قدرت و با صلابت و قوت دنبال خواهد کرد(تکبیر نمازگزاران).

 

 

برچسب ها:
اخبار رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان