امام جمعه موقت رفسنجان مطرح کرد؛

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است

  • شناسه خبر: 164675
نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی هم در بعد تقوا و اخلاق و هم در بعد انقلابی سیاسی و جهادی عمل کردن است.

خانه » سیاسی » نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان، نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی ، انجام محرمات و پرهیز از معاصی توصیه نمود و ضمن اشاره به رخدادهای هفته پیش رو اظهار داشت: نماز جمعه مولود انقلاب است هرچند پرونده آن بر میگردد به ۱۴۰۰ سال قبل و زمان ورود حضرت و محمد(ص) و اتراق ایشان در منطقه قبا و اقامه نماز جمعه در محل مسجد قبا.

وی افزود: نماز جمعه امروز در اقصی نقاط عالم برپاست و این سنت محمدی پاس داشته می شود ؛ اسلام سه اجتماع بزرگ که عامل وحدت است دارد، اجتماعات روزانه در قالب نماز های جماعت، اجتماع هفتگی در مراسم نماز جمعه عملیاتی می شود و اجتماع بزرگ سالانه در قالب کنگره عظیم حج در کنار بیت الله الحرام برگزار می شود.

حسینی با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه کشور در ۵ مرداد سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی خاطر نشان کرد: حضور نیروهای مومن در نماز جمعه و روشنگری و بصیرت افزایی ائمه جمعه می تواند سهم بسزایی در حفظ و تقویت روحیه انقلاب داشته باشد و عمل هوشمندانه و پزهیز از تند روی، صراحت در بیان مواضع انقلابی، ایجاد امید و اعتماد اجتماعی در مردم، اعتماد و میدان دادن به جوانان، مبارزه با فساد و ضرورت ایستادگی در مقابل جریان غیرانقلابی از الزامات آن است.

وی تصریح کرد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی هم در بعد تقوا و اخلاق و هم در بعد انقلابی سیاسی و جهادی عمل کردن است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد توسط رزمندگان دلاور کشورمان در سال ۶۷ در مقابل زیاده خواهی منافقین بیان داشت: منافقین گمان کردند نظام جمهوری اسلامی در تنگنا قرار گرفته است عملیات فروغ جاویدان را راه اندازی کردند و ۵ هزار آدم فریب خورده را به میدان آوردند که با شجاعت سربازان این وطن این فتنه خاموش شد.

وی اظهار داشت: آنقدر که منافقین به اسلام ضربه زدند کافرها نزدند، منافقین لباس اسلام را بر تن دارند در حالی که گرگ درنده هستند.

خطیب جمعه موقت رفسنجان در ادامه به فرمایشان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای جنبش حماس فلسطین اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبری مسئه قدس همواره مسئله اصلی جهان اسلام است و تنها راه رهایی قدس شریف مقاومت است و ایشان هلاکت و نابودی اسرائیل را پیش بینی نمودند.

حسینی تصریح کرد: انگلیس فکر می کرد عصر قاجار است در حالیکه روزگار بزن در رو تمام شده است اگر کشتی ما را آزاد کردند ما هم تحت شرایطی کشتی آنان را آزاد می کنیم وال در گرو ما خواهد بود؛ سپاه آماده است که امنیت منطقه خلیج فارس را برقرار کند و نیازی به آمریکا و انگلیس ندارد.

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب توسط شهروندان بیان داشت: مصرف آب شرب در کارواش ها جفای بزرگی است که باید مدیریت شود و همچنین استفاده از پمپ بطور مستقیم نیز شرعا جایز نیست .

برچسب ها:
حجت الاسلام سید محمود حسینی: نماز جمعه نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان