در جلسه ساماندهی مهد کودک ها مطرح شد؛

۳۵ هزار کودک در رفسنجان واجد شرایط ورود به مهد کودک در رفسنجان هستند

  • شناسه خبر: 164506
۳۵ هزار کودک در رفسنجان واجد شرایط ورود به مهد کودک در رفسنجان هستند

۱۸۰۰ کودک بین ۳ تا ۶ سال واجد شرایط ورود به مهدکودک هستند که با احتساب کودکان زیر سه سال ،۳۵ هزار کودک واجد شرایط ورود به مهد کودک در رفسنجان هستند

خانه » آخرین اخبار » ۳۵ هزار کودک در رفسنجان واجد شرایط ورود به مهد کودک در رفسنجان هستند

به گزارش خانه خشتی؛ جلسه ساماندهی مهدکودک های رفسنجان پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت، آموزش پرورش و مسئول اتحادیه خانه های بازی رفسنجان در محل فرمانداری برگزار شد .

۳۵هزار کودک واجد شرایط ورود به مهد کودک در رفسنجان وجود دارد

محمود حیدری رئیس اداره بهزیستی در این جلسه با بیان اینکه ۳۵ هزار کودک واجد شرایط ورود به مهد کودک در رفسنجان وجود دارد اظهار داشت :با توجه به بحث روانشناسی و عدم وابستگی کودک به والدین، کودکان باید حداقل در سال چند ماه در مهدکودک ها نگهداری شوند .

وی بیان داشت : ۴۵ مهدکودک در رفسنجان وجود دارد ،سرانه مهد کودک کشور ۷ درصد و در استان کرمان این رقم ۶ درصد است لذا توجه به استاندارد سازی مهدکودک ها ضرورت پیدا می کند .

رئیس اداره بهزیستی تصریح کرد: خانه های بازی باید مجوز مهدکودک داشته باشند و حرف ما این است که مهدکودک ها ،خانه های بازی و مهد قرآن ها درچارچوب قانون فعالیت داشته باشند در حالیکه ما شاهد هستیم که برخی خانه ها از ۷ صبح تا ۷ شب فعالیت دارند و نوعی ظلم به بچه هاست و یا اینکه خانه بازی ها تبدیل شده است به مهدکودک که کلاس های آموزشی در آن دیده می شود و یا ماهیانه هزینه ای از والدین اخذ می شود .

وی پیشنهاد ایجاد یک کارگروه از مجموعه تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش ، صنعت و معدن و بهزیستی برای ساماندهی و بازرسی برای مهدکودک ها و خانه بازی ها را داد و گفت :همه این دستگاه ها با تعامل و همکاری همدیگر مهدکود ک ها را بازدید و بررسی کنند تمام هدف ما این است امنیت کودکان تامین شود .

حیدری بیان داشت :هدف ما این است که آموزش و پروش در خصوص صادر شدن مجوز برای مهدکودک و پیش دبستانی همکاری نماید چرا که ما مهدکودک هایی داریم که ۱۵ سال از فعالیت آن می گذرد ولی آموزش و پرورش به آن مجوز پیش دبستانی نمی دهد در حالیکه برای مهدکودکی که سابقه ندارد به راحتی مجوز صادر می شود .

۱۸۰ مجوز پیش دبستانی در رفسنجان صادر شده است

نماینده اداره صنعت و معدن هم در این جلسه با بیان اینکه خانه های بازی جزو واحدهای صنفی محسوب می شوند گفت :خانه های بازی از سال ۹۵ که در استان شروع به کار کرده اند ضوابط داخلی آیین نامه خاص بازیهای رایانه ای تصویب شد و حساسیت خاصی بر روی خانه های بازی صورت گرفت و صادر شدن مجوز این خانه ها به راحتی صورت نمی گیرد.

وی افزود: قوانینی از جمله الزامی بودن بیمه مسئولیت برای واحد صنفی ،نصب دزدگیر برای واحد صنفی ،داشتن دوربین مداربسته ،استفاده خانه بازی برای کودکان ۲ تا ۹ سال و برای زیر ۲ سال با نظارت والدین ، برای آنها تعریف شد.

نماینده آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۸۰ مجوز پیش دبستانی در رفسنجان صادر شده است گفت :از این تعداد۸۰ مجوز پیش دبستانی در زمینه مدارس و ۱۰۵ مجوز مستقل، از این تعداد ۵۱ مجوز در روستاها و ۲۷ مجوز مهدکودک صادر شده است.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش بر اساس حریم ۵۰۰ متر ، تراکم جمعیت و شرایط سنی ۳۰ سال مجوز می دهد و اگر مجوزی صادر نشده به خاطر نداشتن شرایط بوده است ولی با این حال از سال ۹۷ بر اساس اعلام ثبت نامه در سامانه از ۱۶ مدرسه اعلام شده ۹ مدرسه ثبت نام کردند که از این ۹ عدد سه مدرسه شرایط آموزش و پرورش را داشتند ولی  با این حال با انها همکاری کردیم و کد موقتی به آنها داده شد .

اگر مجوزی برای نگهداری کودک صادر می شود بر خلاف استاندارها نباشد

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان هم بر همکاری و تعامل بین دستگاه های مربوطه برای نظارت هر چه بهتر بر مهدکودک ها و خانه های بازی تاکید داشت و گفت :رهمدلی و همکاری بین دستگاه های باید باشد و کار باید قانونی و با نظارت صورت بگیرد و اگر مجوزی برای نگهداری کودک صادر می شود بر خلاف استاندارها نباشد و اگر هست باید به سمت استاندارسازی و قانونمند شدن پیش برود .

وی بیان داشت :رسانه ها باید عملکرد خانه بازی ها و مهدکودک ها برای خانواده اطلاع رسانی کنند و والدین شرایط خود را با مهدکودک و یا خانه بازی وفق دهند چراکه نوع رفتار و بازی ها در شکل گیری شخصی کودک تاثیر دارد .

گزارش از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
بهزیستی رفسنجان مهد کودک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سامان

    ایرانی یا افاغنه؟؟؟؟؟؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان