۲۷ زندانی بدهکار مالی با مبلغ ۴ میلیارد تومان در زندان رفسنجان بسر می برند

  • شناسه خبر: 164250
۲۷ زندانی بدهکار مالی با مبلغ ۴ میلیارد تومان در زندان رفسنجان بسر می برند

مدیر کل زندان های استان کرمان گفت :  ۲۷ زندانی بدهکار مالی با مبلغ ۴ میلیارد تومان و ۵ نفر از قدیمی ترین زندانیان استان در زندان رفسنجان به سر می برند.

خانه » آخرین اخبار » ۲۷ زندانی بدهکار مالی با مبلغ ۴ میلیارد تومان در زندان رفسنجان بسر می برند

به گزارش خانه خشتی ؛ رضا امیری صبح امروز در جلسه صلح و سازش ویژه محکومین جرائم غیرعمد شهرستان رفسنجان که با حضور جمعی از زندان های استان کرمان و مسئولین شهرستان برگزار شد اظهار داشت :در ماه مبارک رمضان امسال ۳۰ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شد .

وی بیان داشت : با کمک خیرین ، متدین و دستگاه های اقتصادی به ستاد دیه استان، می بایست ۲۹۱ نفر با مبلغ ده میلیارد تومان از ستادهای استان کرمان آزاد کنیم  .

امیری تصریح کرد :در اولین جلسه هیات امنای ستاد دیه استان قرار شد با کمک همه خیرین و دستگاه های اجرایی و شکات طی برگزاری جلسه صلح و سازش به زندانیان جرائم غیر عمد با بدهکاری مالی کمک شود .

مدیرکل زندان های استان افزود :در برنامه های تنظیم شده توسط ستاد دیه با عنوان جلسه صلح و سازش، مجموعه جمع آوری بدهی زندانیان در این مراسمات شاید یک سوم بدهی زندانی ها باشد اما باید با حضور شکات ،متدین و مسئولین شهرستان می تواند ذات البین صورت بگیرد تا بیشترین آمار زندانی را داشته باشیم .

وی با بیان اینکه مراسم صلح وسازش ابتدا در زندان کرمان که بیشترین آمار زندانی را در بر داشت برگزار کردیم گفت :مراسم صلح و سازش در زندان های بم ،سیرجان و در نهایت امروز در رفسنجان با ۲۷ زندانی بدهکار مالی با مبلغ ۴ میلیارد تومان برگزار می شود .

امیری با بیان اینکه در مجموعه ستاد دیه شهرستان ۶ میلیارد تومان از شکات اخذ رضایت داشتیم خاطرنشان کرد :رفسنجانیها و خیرین در کمک های مردمی و بحران های جنگ مخصوصا لشکر ۴۱ ثارالله در ۸ سال دفاع مقدس زبانزد بوده اند و امیداریم امروز هم در جلسه صلح وسازش حداکثر همکاری و کمک را به زندانیان داشته باشیم .

مدیرکل زندانیان استان کرمان تاکید داشت :نگاه به رفسنجان از نظر امکانات و کمک خیرین از دیرباز بخصوص در دوران دفاع مقدس  نگاهی ویژه بوده است  به طوریکه تمام گردان ها و لشکر هایی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند زمانیکه نام استان کرمان بخصوص رفسنجان در کنار لشکرها بود آن لشکر آرامش خاطری داشت چون هم رزمندگانش دلیرتر بودند و هم از نظر امکانات بهتر از دیگر لشکرها بودند نام رفسنجان در میان لشکرها چون نگینی می درخشید و انرژی خاصی به مجموعه دیگر رزمندگان می داد .

وی افزود :اگر از نظر امکانات مشکلی وجود داشت همه به لشکر ۴۱ ثارلله تکیه می کردند رفسنجان همه جا حرف اول را می زند و الگویی برای سایر شهرستان های کشور شده است .

امیری ابراز داشت :در مجموعه استان ،همه نگاه ها به رفسنجان است که در زمینه کمک چه قدم هایی برداشته اند .

مدیر کل زندانیان استان کرمان با بیان اینکه شکات بزرگترین خیرین هستند گفت :خیرین با گذشتی که از طلبکار دارند می توانند به کمک زندانی بدهکار بشتابند و قطعا گذشت و ایثار تاثیرمعنوی و مهمی در زندگی شکات دارد .

امیری ابراز داشت :امیدواریم در این دهه کرامت با گذشت و ایثار شما شکات شاهد، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد باشیم چرا که می دانیم این زندانیان گرچه سهل انگاری کرده ولی مجرم نیستند و امیداریم با آزادی زندانیان اشک خوشحالی در چشمان فرزندان آنها جاری کنیم به همین منظور شکات باید از ۷۰ درصد طلب خود صرف نظر کنند تا کاری صورت گیرد .

وی یادآور شد :۵ نفر از قدیمی ترین زندانیان استان در زندان رفسنجان به سر می برند و این اوج ناامیدی برای این زندانیان است، امروز کلید آزادی این زندانیان و  ۲۷ زندانی رفسنجانی  به دست شما خیرین و سازش شکات است .

امیری بیان داشت :شکات باید از نظر مادی به طلب خود نگاه نکنند باید به این نگاه بکنند که خداوند خیر را در این گذاشته است که در این ایام مبارک دهه کرامت، شما را در این ساعت در این جلسه قرار داده تا کار خیری انجام دهید .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان