در اثر سوختگی شدید ؛

کارگر ایرانی حادثه فروکروم در رفسنجان جان باخت + عکس

  • شناسه خبر: 164239
کارگر ایرانی حادثه فروکروم در رفسنجان جان باخت + عکس

 احسان رفسنجانی کارگر جوانی که در حادثه آتش سوزی در کارخانه فروکروم منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دچار سوختگی شدید شده بود، شب گذشته در بیمارستان شفای کرمان جان باخت.

خانه » حوادث » کارگر ایرانی حادثه فروکروم در رفسنجان جان باخت + عکس

به گزارش خانه خشتی ، در اثر حادثه ای که روز گذشته در کارخانه فروکروم شرکت تاپ اکو خاورمیانه واقع در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان رخ داد دو کارگر ایرانی و چینی این شرکت دچار سوختگی شدید شدند.

احسان رفسنجانی کارگر ایرانی این حادثه شب گذشته در اثر سوختگی شدید در بیمارستان شفای کرمان جان خود را از دست می دهد.

یک منبع آگاه در گفتگو با خانه خشتی اظهار داشت :دو تا سه ماهی است که این اتفاق هر روز می افتد، یکدفعه شعله از کوره بیرون می زند ،چند بار شده که کوره را خاموش می کنند و دوباره روشن می کنند،گویا مشکل از خاکی است که داخل کوره می ریزند و باعث شلعه ور شدن و بیرون آمدن همزمان شعله و خاک از کوره می شود و برای کارگرانی که پای کوره کار می کنند بسیار خطر آفرین است .

این منبع آگاه می افزاید :از این موارد زیاد اتفاق می افتد ولی کسی پیگیر این موضوع نیست یک زمانی می شود که شعله کوره ذوب کم است و یکبار هم مثل امروز شعله اش زیاد است این وضعیت برای کسانیکه پای کوره می ایستند و با میله ،خاکها را جابجا می کنند بسیار خطرناک است .

فروکروم

وی تصریح کرد :در این کارخانه چین ها همه چیز را به دست گرفته اند و به عنوان سرپرست و مسئول مشغول به کار هستند و اهمیتی به کارگران ایرانی نمی دهند و بیشتر کارگران ایرانی هم از ترس از دست دادن شغل خود چیزی از مشکلات خود نمی گویند مسئولین ایرانی این شرکت هم گویا ،هیچوقت در کارخانه نیستند که پیگیر مشکلات کارگران ایرانی باشند ،حرف اول را در این کارخانه چینی ها می زنند برخی کارگران هم به اداره کار مراجعه کرده اند ولی گفتند که منطقه ویژه اقتصادی زیر نظر ما نیست .

این منبع آگاه، نداشتن قرارداد با کارگران ،اضافه نکردن نیروها در شیفت شب را از دیگر مشکلات این کارخانه عنوان کرد.

رضا خزاعی مدیر کارخانه نیز در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی در خصوص آخرین وضعیت مصدومین این حادثه گفت :به محض اینکه این حادثه اتفاق افتاد مصدومین به بیمارستان شفای کرمان منتقل داده شدند و تحت درمان قرار گرفتند .
وی در خصوص سوال اینکه چندین بار چنین اتفاقی در کارخانه افتاده است بیان داشت :نه به این شکل نیست ، شعله کشیدن کوره ذوب در صنایع فروآلیاژ عادی است در همه کارخانه ها چنین اتفاقاتی می افتد و مختص کارخانه فروکروم رفسنجان نیست.
خزاعی تصریح کرد : ایندفعه متاسفانه شعله کوره زیاد بود و همان لحظه کارگران کنار کوره بودند و منجر به این حادثه شد علت اصلی این حادثه در حال بررسی است .

فروکروم
وی در خصوص سوال اینکه چینی ها در سمت مسئول و سرپرست کارخانه فعالیت می کنند و اهمیتی به کارگران ایرانی داده نمی شود بیان داشت :قطعا چنین چیزی نیست، از بدو راه اندازی کارخانه، تجهیزات و تکنولوژی آن چینی بوده است و مهندسین چینی کار تولید را برعهده داشتند طبیعی است که سرکارگرها و کسانیکه تجربه بیشتری دارند و با این تکنیک از چین به ایران آمده اند کار را برعهده بگیرند ،سرکارگرها و کارگرهای کوره، اغلب چینی هستند و در کنار کارگر ایرانی کار می کنند دقیقا عین همین اتفاقی که امروز افتاده است .
خزاعی ادامه داد :امروز کارگر ایرانی و چینی کار مشابه ای انجام می دادند که چنین اتفاقی برایشان افتاد اینکه کارگران از هم جدا باشند چنین چیزی نیست ،کارگر ،کارگر است چینی و ایرانی فرقی ندارد هر کدام یک کار را انجام می دهند .
مدیر این کارخانه با بیان اینکه ما زیر نظر اداره کار هستیم گفت :یک مقدار از قوانین منطقه ویژه اقتصادی با مناطق عادی فرق دارد مثلا در مقدار مرخصی سالیانه تفاوت هایی وجود دارد که این موارد عین قانون است و سلیقه ای نیست .
وی بیان داشت :همه کارگران قرارداد کاری و ثبت شده دارند ،همه آنها ،حتی کارگران روزمزد از همان ساعتی که وارد کارخانه می شود بیمه هستند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مممممم

    من یکی از کارگران کوره هستم حرفهای مهندس خزاعی صحت ندارد واصلا چینی کار ایرانی را نمیتواندانجام دهد دراین کارخانه به ما اهمیت نمیدهند الان یک سال است که ما گفتیم اطاقک برایم درست کنن برای اینکه همچین اتفاقی نیوفتد ولی از ساخت اطاقک ممانعت کردند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان