کبوترخان رفسنجان میزبان دومین جشنواره پسته و بستنی / تصاویر

  • شناسه خبر: 164103
کبوترخان رفسنجان میزبان دومین جشنواره پسته و بستنی / تصاویر

دومین جشنواره پسته و بستنی در کبوترخان رفسنجان از صبح امروز در محل کاروانسرای کبوترخان آغاز بکار کرد .

خانه » آخرین اخبار » کبوترخان رفسنجان میزبان دومین جشنواره پسته و بستنی / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، با همکاری بخشداری و شورا و دهیاری کبوترخان ، دومین جشنواره پسته و بستنی کبوترخان رفسنجان از صبح امروز در محل کاروانسرای کبوترخان آغاز شد و آیین افتتاح جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای روستایی و صنایع دستی صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده، بخشدار و جمعی از دیگر مسئولین محلی و شهرستان برگزار شد.

گردهمایی دهیاران بخش مرکزی رفسنجان نیز در حاشیه ی این جشنواره با حضور جمعی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد.

مصطفی بخشی بخشدار رفسنجان و دبیر دومین جشنواره پسته و بستنی کبوترخان در آیین افتتاحیه این جشنواره با بیان اینکه در سال ۹۷ با همراهی دهیاران و شوراها اقدامات موثری صورت گرفته است اظهار داشت: در این سال پروژه های دهیاری با اعتبار ۱۷.۵ میلیارد تومان بالاتر از اعتبارات شهرستان انجام گرفت .

وی افزود: ۳۳۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستا انجام گرفت  و ۲ و نیم برابر ظرفیت قیر شهرستان مصرف شد، ۷۹۰ هزار مترمربع زیرسازی شد و  در بحث ورزش روستایی نیز سه زمین چمن مصنوعی به همت نماینده و مس به بهره برداری رسید.

بخشی با بیان اینکه هفت زمین چمن مصنوعی در حال احداث است تصریح کرد: ۲۴ هزار مترمربع در چهار روستای فاقد دهیار آسفالت و زیر سازی شد .

وی بیان داشت: در سال گذشته با همکاری بخشداری و دهیاری های سه نمایشگاه دستاوردهای روستایی در انار، کبوترخان و عباس آباد حاجی برپا شد و برای اولین مسابقات بسکتبال سه نفره در قاسم آباد رفسنجان و در جوار خانه حاج آقا علی برگزار شد.
بخشی گفت: احیای بافت با ارزش روستایی در روستاهای داوران، اودرج دره در ، ارجاسب خنامان و دره در آغاز شده است و طی تفاهم نامه هایی با میراث فرهنگی ابنیه ی تاریخی روستاها برای حفظ و نگهداری در اختیار دهیاری ها قرار میگیرد.
بخشدار مرکزی رفسنجان روشنایی معابر روستایی ، دیدار مستمر با خانواده معظم شهدا را از دیگر اقدامات بخشداری برشمرد و گفت: ارزیابی عملکرد دهیاری در دستور کار قرار دارد و پس از جمع بندی دهیار نمونه معرفی و تجلیل خواهد شد.

تلاش جوانان کبوترخان در برند کردن بستنی این منطقه قابل تقدیر است

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در آیین افتتاح دومین جشنواره پسته و بستنی کبوترخان اظهار داشت: شرایط اقتصادی دستخوش تحولات منطقه ای شده و تحریم ها هستند و ممکن است به این راحتی هم برداشته نشود اما وقتی ما خودمان در بحث معیشت محکم کار کرده باشیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
وی افزود: جوانان کبوترخان دست به دست هم دادند و یک برند برای منطقه شکل دادند و این قابل تحسین و تقدیر است.

رمضانی پور گفت: واحد صنعتی کبوترخان نیز باید راه بیافتد ، این واحد آنچنان فعال نیست که از سوی جوانان منطقه اقبال خوبی صورت گیرد .

جشنواره پسته و بستنی

وی تصریح کرد: خودباوری جوانان می تواند ایجاد شغل کند نباید منتظر شرکت های خصوصی باشیم.

امام جمعه رفسنجان از برگزاری آزمون مجتمع مس سرچشمه و جذب ۸۰۰ نفر نیرو خبر داد و گفت: این تعداد  همه اش از رفسنجان نیست و بر اساس سنجش کشوری انجام می شود ، الویت رفسنجان است با این حال نباید دنبال این باشیم که همه شغل از طریق مس ایجاد شود، شرکت های دیگر هم بایستی توانمند شوند.
رمضانی پور بیان داشت: امروز ما به جهاد اقتصادی نیازمندیم ما بایستی به عدد رزمندگان دفاع مقدس سرمایه گذار جهادگر داشته باشیم تا کار اقتصاد رونق پیدا کند، با همتی که در شهرستان هست همه کمک کنیم تا از تک محصولی بیرون آییم و توانمندی های جوانان ظهور پیدا کند.

راه اندازی و رونق ۳۰ مغازه بستنی فروشی در این جای کوچک کار بزرگی بود

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار نیز در این آیین اظهار داشت: جشنواره پسته و بستنی معرفی کبوترخان ، شهرستان و  حتی استان است و اقدام بزرگی است که صورت میگیرد، در ایران تنها جایی است که جشنواره بستنی برگزار می شود و بایستی سطح آن بالاتر باشد و محدودیت مکان و نبود امکانات و عدم زیر ساخت مناسب مانع شد، امیدواریم در سال آینده در فضای مناسب بتوانیم دعوت ملی برای حضور در این جشنواره داشته باشیم.

وی بیان داشت: راه اندازی و رونق ۳۰ مغازه بستنی فروشی در این جای کوچک کار بزرگی بود و نیاز است که گسترده شود.
انارکی محمدی در ادامه با گرامیداشت روز دهیاران اظهار داشت: اقدامات خوبی توسط دهیاران و شوراها که منتخب مردم هستند صورت گرفته و انتظار همین بود که انجام شد، سال گذشته بیشترین آسفالت در سطح استان داشتیم که به همت دهیاران و شوراها انجام شد.

وی تصریح کرد: امسال ۵۰۰ هزار متر اعتبار آسفالت جدید گرفته شده تا از مسیرهای زیرسازی شده تکمیل شوند.

جشنواره پسته و بستنی
انارکی محمدی گفت: اصل وام های کشاورزی امهال شد، به مدت یکسال سود را دولت و دیرکرد را بانک می پردازد و پس از سه سال مهلت سود توسط کشاورز پرداخت می شود این اقدام حق کشاورز بود چرا که در سال گذشته ۹۶ درصد محصول شهرستان نابود شد.
وی به اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت: ۱۱۴ هزار مترمکعب مخزن اسید در این منطقه احداث شد و بزودی کارخانه تولید کود با استفاده از اسید راه اندازی خواهد شد.

انارکی محمدی خاطر نشان کرد: با مقاومت مردم و رهنمودهای رهبری امیدواریم از دوره پرپیچ و خم با فشارهای ظالمانه آمریکا بیرون آییم و از تحریم استفاده کنیم و امید به آینده بهتر را داریم.

نماینده مردم رفسنجان تصریح کرد: در بحث آب مشکلات چند روز اخیر زیاد بود تلاش های زیادی شد، مصرف آب در شهرستان به هزار لیتر در ثانیه رسیده بود آب کم شد و در همین مدت دو حلقه چاه جدید حفر گردید ، اکنون در ثانیه به ۷۵۰ لیتر آب نیاز داریم در حالیکه ۶۰۰ لیتر تولید می کنیم و صرفه جویی در این شرایط ضرورت دارد.

برند شدن بستنی کبوترخان یک اراده است

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز در آیین افتتاح دومین جشنواره پسته و بستنی کبوترخان بیان داشت: چنین جشنواره و نمایشگاه هایی جای خوشبختی و دلگرمی دارد که افراد از توانایی ها بالقوه با امکانات اندک بهره میگیرند، کشورها بر دوش مردم و به خواست آنها پیشرفت کردند هر زمان تلاش و همدلی و صبر کردیم خداوند کمک می کند.
وی تصریح کرد: برند شدن بستنی کبوترخان یک اراده است که باعث پیشرفت شده است.

هرندی گفت: نباید همه امکانات را از دولت بخواهیم دولت جنبه حاکمیتی دارد و زمینه ها را فراهم و موانع را برطرف می کنند اصلاح قوانین نیز کار نمایندگان است، بسیاری از مشکلات ناشی از قوانینی است که باید تغییر پیدا کند.

جشنواره پسته و بستنی

فرماندار رفسنجان گفت: ناحیه صنعتی کبوترخان با دو طرح که منطبق بر نیازمندی مس است فعال خواهد شد و این موضوع پیگیری می شود، مردم این منطقه پرتلاش و پرکار هستید در انقلاب حضور موثر ، در عرصه کشاورزی پررنگ و با دولت در پروژه راه و دوبانده شدن محور رفسنجان به کرمان همکاری داشتند .

فرماندار رفسنجان در پایان ابراز امیدواری کرد که شاهد شکوفایی روستا با برند بستنی کبوترخان و احداث کارخانه مدرن در سطح کشور  با این برند باشیم.

دومین جشنواره پسته و بستنی کبوترخانه و نمایشگاه دستاوردهای روستایی و صنایع دستی طی امروز و فردا از ساعت ۹ الی ۲۳ در معرض دید علاقمندان قرار دارد و با اجرای مسابقات ورزشی روستایی و بازیهای بومی و محلی و برنامه های شاد و متنوع همراه است.

جشنواره پسته و بستنی

جشنواره پسته و بستنی

برچسب ها:
بستنی کبوترخان جشنواره پسته و بستنی کبوترخان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان