مدیر مجتمع مس سرچشمه مطرح کرد :

اسید ظرفیت بسیار خوبی در بحث کشاورزی و صنعتی است/ بخشی ازمشکلات صنایع ناشی از نقدینگی است

  • شناسه خبر: 164099
اسید ظرفیت بسیار خوبی در بحث کشاورزی و صنعتی است/ بخشی ازمشکلات صنایع ناشی از نقدینگی است

مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت : اسید یک ظرفیت بسیار خوبی در بحث کشاورزی و صنعتی است که مسئولین آن را جدی نگرفته اند و زیر ساخت آن ایجاد نشده است برای سرمایه‌گذاری در بحث صنایع مرتبط با اسید هستیم و از آنجائیکه متقاضی  داریم باید بخش خصوصی ورود کند

خانه » رفسنجان » اسید ظرفیت بسیار خوبی در بحث کشاورزی و صنعتی است/ بخشی ازمشکلات صنایع ناشی از نقدینگی است

به گزارش خانه خشتی ؛حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه عصر روز گذشته در آیین بزرگداشت هفته صنعت ،معدن و تجارت اظهار داشت :با تمام تلاش هایی که کرده ایم  هنوز صنعت رفسنجان به جایی که می خواستیم نرسیده است درست است که شرکتهایی راه اندازی شده اما  بخشی ازمشکلات صنایع ناشی از نقدینگی است .

وی بیان داشت :سرمایه در گردش از جمله مسائلی است که صنایع کوچک با آن دسته پنجه نرم می کند و باعث شده امکان رقابت با شرکتهای بزرگ را نداشته باشند .

احمدی تصریح کرد :ما شرکت دولتی هستیم و تمام قوانین باید رعایت شود و برخی شرکتهای باید  الزامات قانونی را رعایت کنند که  با مسئله فوت وقت روبرو می شوند و زمان بر است باید مسئولین شهرستان نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشند .

وی افزود :تلاش کردیم مس سرچشمه خریدها و تمام ظرفیت ها صنعتی شهرستان را برآورده سازد از طرفی کیفیت کار مهم است برخی قطعات که با آن کار می کنیم و می خواهیم بر روی دستگاه نصب کنیم کیفیت کاری را ندارند و هر روز تاخیر ،خسارت میلیاردی برای ما دارد ریسک اینکه قطعه را ببندیم و کار نکنیم را نمی پذیریم .

مدیر مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد : در حوزه واحدهای تولید تغلیظ یا تجهیزات معدنی نمی‌توانیم، بپذیریم که قطعه‌ای ناکارآمد استفاده شود متأسفانه کارگاه‌ها در این حوزه نتوانستند نیاز ما را برآورده کنند.

وی با اشاره به اینکه برای بالا بردن  کیفیت و تضمین قطعات آمادگی برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره را داریم گفت : منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت خوبی است ما مخازن اسید را در منطقه ایجاد کردیم که تا حدود پنج ماه آینده راه‌اندازی می‌شوند و تولید ۲ هزار تن در روز اسید را می‌توانیم در این مخازن ذخیره کنیم.

احمدی بیان داشت :اسید یک ظرفیت بسیار خوبی در بحث کشاورزی و صنعتی است که مسئولین آن را جدی نگرفته اند و زیر ساخت آن ایجاد نشده است برای سرمایه‌گذاری در بحث صنایع مرتبط با اسید هستیم و از آنجائیکه متقاضی  داریم باید بخش خصوصی ورود کند با توجه به اینکه اسید در کشاورزی کارآیی دارد هنوز ظرفیت بسته‌بندی اسید برای رسیدن به دست کشاورزان در رفسنجان دیده نمی‌شود.

وی تاکید داشت :ظرفیت اسید ایجاد شده و قیمت فروش آن قیمت خوبی است و فرصتی است که نباید از دست داد .

احمدی با بیان اینکه سیستم بانکی برای کمک به رونق تولید باید پای کار باشد و زیاد به سود فکر نکند  گفت : با توجه به اینکه الزام شد مس بخش قابل توجهی از حساب‌های خود را به استان بیاورد اگر از همین ظرفیت استفاده شود به  صنایع شهرستان کمک خواهد ضمن اینکه اصناف هم باید پای کار باشند.

وی افزود : باید از ظرفیت خدادای شهرستان به نحو احسن استفاده کنیم چراکه این ظرفیت گذرا است در این سالها در خصوص استفاده از این ظرفیت اقدامی نشده است ما آمادگی این را  داریم که با ظرفیت مشاوره به شهرستان ، تولید و سرمایه گذاران کمک کنیم .

 

 

برچسب ها:
آیین بزرگداشت هفته صنعت ،معدن و تجارت مدیر مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان