نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد :

ضرورت حمایت مس از قطعه سازان رفسنجانی

  • شناسه خبر: 164079
ضرورت حمایت مس از قطعه سازان رفسنجانی

نماینده مردم رفسنجان گفت :به قطعه سازان رفسنجان پیش پرداخت ،داده شود در این زمینه مس ورود پیدا کند با گردش مالی در بانک ها به صنعتگران تسهیلات داده شود

خانه » رفسنجان » ضرورت حمایت مس از قطعه سازان رفسنجانی

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد انارکی محمدی عصر روز گذشته در آیین گرامیداشت هفته صنعت ،معدن و تجارت که با حضور مدیرکل اداره صنعت ،معدن و تجارت استان ،مدیر مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی رفسنجان در محل تالار پذیرایی شهرک صنعتی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت :سالیانه حداقل ۲۵ میلیارد دلار ارز به بازار کشور تزریق می شد ولی الان وضعیت فرق کرده است .

وی بیان داشت :اگر ما امنیت نداشته باشیم کشورهای اطراف منطقه ،هیچ کدام امنیت نخواهند داشت کشورهای منطقه ای با امنیت ما پایدار مانده اند .

انارکی محمدی به افتخارات کشور در حوزه نانو،پهپادها ،تولید علم و…اشاره داشت و تصریح کرد :از طرف دیگر باید قبول کنیم که بد عمل کردیم و نواقص زیادی داشتیم وگرنه موقعیت ما نبایست اینجور باشد ما که سالها تجربه بحران را داشتیم نباید اینجور بشود که یک دفعه به التهابات بازار برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه هر روز با واحدهای مختلف صنعتی درگیر هستیم افزود :بحث ارزی که کشور چین به ما بدهد ۴۸۰ هزار یورو به نیروگاه های رفسنجان داده شد، باید مجموعه ای پیدا کنیم که دلار به ما بدهند و بانک مرکزی به ما مجوز بدهد با توجه به سفر وزیر صنعت و معدن به رفسنجان  قول مساعدی که دادند این بود که  دلار ما را مس سرچشمه تامین کند .

انارکی محمدی با بیان اینکه به مشکلات واحدهای صنعتی واقف هستیم گفت : شرکت رفسنجان دارو خواستار سرمایه در گردش به مبلغ ده میلیارد بود که با پیگیری هایی که انجام شد ۶ میلیارد تومان به آنها تعلق گرفت که قبلا هم ۴ میلیاد تومان به این شرکت اختصاص یافته بود.

انارکی محمدی بیان داشت : پیگیرهایی که انجام شده بر این قرار گرفت که اگر سه واحد تولیدی، رینگ داخل کشور را تامین کنند واردات صورت نگیرد ،در بحث بانک صنعت و معدن ،معوقات بانکی، ازر حاصل از محصولات کشاورزی با بانک مرکزی هماهنگ شده است که جلسه ای در این زمینه برگزار شود و مشکل سپرده ارزی حل شود .

نماینده مردم رفسنجان به مشکلات کشتیرانی ها اشاره داشت گفت :کشتی که بیمه ندارد هیچکس زیر بار ریسک بیمه بالای ما نمی رود  ما تحریم هستیم و کسی هم در داخل نمی تواند کشتی ها ما را بیمه کند با مدیر کشتیرانی وزارت رفاه هماهنگ شده است که اگر کسی در این حوزه مشکل داشت ما از این طریق حلش کنیم.

وی به بحث آب و مشکلات آن اشاره داشت وافزود :میانگین عمر چاه های رفسنجان سه تا ۴ سال است ،میزان مصرفی آب ما ۷۵۰ لیتر در ثانیه است ۱۵۰ لیتر کم داریم ، مناطقی از رفسنجان که مشکل آب آشامیدنی داشتند پیگیر شدیم تا قطعی آب رفع شود وضعیت آب همه جا نامناسب است و شهرک های صنعتی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

انارکی محمدی خاطرنشان کرد :در بحث بورس با این وضعیت نمی توانیم ادامه بدهیم هزینه ها بالاست با محمدی رئیس بورس جلساتی هماهنگ خواهیم کرد تا در این خصوص راهکاری پیدا کنیم .

وی به بحث مالیات و دارایی متحمل بر واحدهای صنعتی اشاره کرد و ابراز داشت :قرار شده است با تولیدکننده ها مدارا شود ازسال ۹۲ تا به امروز بیش از ۱۰۰ درصد مالیات، افزایش داشته است ،یزد در سال ۹۶ ، ۶ درصد افزایش مالیات داشته در حالیکه ما ۳۱ درصد افزایش داشتیم و این یکی از ایرادات ماست که بخشی از کار انجام شده و تلاش می کنیم مشکل این حوزه رفع شود.

نماینده مردم رفسنجان خاطرنشان کرد :در کشور ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه تولید پرداخت می شود امروز اگر این قضیه را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم صادرات به نفع کشور مانیست چون کشور هر چه صادر می کند یارانه می پردازد ولی مجبوریم رونق صادرات داشته باشیم ولی به دلیل نبود سیستم جامع ،اتفاقاتی در این حوزه رخ می دهد ،اما می توانیم به صورت منطقه ای مشکل را حل کنیم .

وی ادامه داد :نگاه مس به رفسنجان عوض شده است در حالیکه این نگاه در ۴۰ سال گذشته نبوده است با همه خدماتی که در حوزه مس صورت گرفته است انتظار می رود مس خدمات بیشتری به رفسنجان داشته باشد .

نماینده مردم رفسنجان بیان داشت :به قطعه سازان رفسنجان پیش پرداخت داده شود در این زمینه مس ورود پیدا کند با گردش مالی در بانک ها به صنعتگران تسهیلات داده شود .

وی اذعان داشت :در راستای اقتصاد مقاومتی صنایع پایین دستی مس ورود پیدا کند، مشکل گاز منطقه صنعتی در جاده سرچشمه هم به زودی حل می شود .

 

برچسب ها:
آیین بزرگداشت هفته صنعت و معدن در رفسنجان نشست هم اندیشی واحدهای صنعتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان