توصیه ی رئیس آموزش و پرورش به دانش آموزان کنکوری:

کنکور زندگی نیست

  • شناسه خبر: 164052
کنکور زندگی نیست

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: خانواده ها بدانند که زندگی کنکور نیست بلکه کنکور جزیی از زندگی است.

خانه » اجتماعی » کنکور زندگی نیست

حسین تقوی در گفت و گو با خانه خشتی پیرامون مبحث کنکور اظهار داشت: خانواده ها بدانند که زندگی کنکور نیست بلکه کنکور جزیی از زندگی است، اینکه بعضی از خانواده ها با این رویکرد که تمام زندگی را کنکور بدانند و با حجم استرس و اضطراب بخواهند برای فرزند خود رتبه کسب کنند این به صلاح دانش آموز ،خانواده و جامعه نیست.

وی افزود: در وهله ی اول بایستی دانش آموزان را برای یک زندگی خوب و موفق در آینده آماده کنیم.
تقوی با بیان اینکه بیش از نیمی از شرکت کنندگان کنکور ،متقاضی کنکور تجربی هستند خاطر نشان کرد: بنا بر اعلام معاون سازمان سنجش سال گذشته نزدیک به پانصد هزار نفر انتخاب رشته نکرده اند و این افراد بعلاوه ی فارغ التحصیلان امسال رقابت نفس گیر تری را ایجاد میکنند.
وی اظهار کرد: با وجود آنکه آموزش و پرورش در زمینه برگزاری کنکور رسالت خاصی ندارد اما با ورود دانش آموزان به مقطع متوسطه ی دوم  موضوع کنکور مطرح ودانش اموزان با آن درگیر می شوند.
تقوی برنامه ریزی و مشاوره خوب و مطمئن را یکی از عوامل موفقیت دانش اموزان در کنکور برشمرد و این موضوع را مطرح کرد: برخی مشاورین غیربومی با خوش زبانی جریاناتی و سردرگمی هایی را در بین دانش آموزان رواج میدهند در صورتی که دانش اموزان می توانند با خود کتاب درسی و دبیران با تجربه، رتبه ی بالا را کسب کنند.


رئیس آموزش و پرورش رفسنجان در پاسخ به چرایی عدم کسب رتبه های برتر کنکور در شهرستان رفسنجان در سالهای اخیر بیان کرد: برای موفقیت برای هر کار باید چشم انداز و آینده تعریف کنیم که این وجود نداشته و برنامه ریزی نداشتیم.
تقوی افزود: امسال در شورای آموزش و پرورش برای اولین بار درخواست برنامه ی یک ساله برای سال تحصیلی جدید ارائه شد و در بحث کنکور هم برنامه ریزی صورت گرفته تا تعداد رتبه های برتر افزایش یابد.
وی در خصوص اظهار نظر برخی از معلمان درباره کم تجربه بودن مدیران مدارس به عنوان یکی از علل افت رتبه های کنکور پاسخ داد: برنامه ای که امسال برای نیرو های آموزش و پرورش داریم بحث توانمند سازی و بروز رسانی است که در تابستان اجرا خواهد شد.
تقوی در باره فعالیت آموزشگاه ها و موسسات خارج از مدرسه در زمینه کنکور اظهار نظر کرد: یکسری از آموزشگاه ها زیر نظر و قوانین آموزش و پرورش و با مجوز فعالیت میکنند؛ در آینده ای نزدیک لیست آموزشگاه های مورد تایید آموزش و پرورش در اختیار خانواده ها قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: موسساتی که بدون مجوز فعایت دارند، فعالیتشان غیر قانونی و با آن ها برخورد خواهد شد.
تقوی درباره عدم اعتماد برخی والدین به کادر آموزش و پروش در خصوص کنکور بیان داشت: سعی میکنیم این اعتماد را برگردانیم و نزدیک به شصت هزار دانش آموز را فرزند خود میدانیم و برای آنها تمام دلسوزی و تلاش خود را بکار میگیریم.
وی به برگزاری اولین سال کنکور نظام جدید اشاره کرد و گفت:  ورودی های هرسال در نظام جدید مشکلاتی رادارند و از سال بعد امید داریم این مشکلات رفع شود.
تقوی در پایان خاطر نشان کرد: والدین آ رامش خاصی در چند روز باقی مانده داشته باشند و برای همگی در هر هدفی که برا خود انتخاب کردند توفیق را آرزومندیم.

گفت و گو از زینب گنجی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش آموزش و پرورش رفسنجان رفسنجان کنکور کنکور98
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    چرا هست اگه تو کنکور رشته خوبی قبول بشی زندگی واینده خوبی رقم خواهد خورد

    سمیه

    نوش دارو بعد از مرگ سهراب؟؟ الان که جمعیت عظیمی از تحصیل کرده های بیکار بدون تجربه کاری در همه جا دیده شده بعد از کلی هزینه و سرمایه که برای این افراد صرف شده و گرفته شده و زمانی که برای دادن یک مدرک.. الان؟؟؟؟ ببخشید این شعارهارو منم هر روز از زن همسایه که سیکل هم نداره میشنوم . بهتره بجای این حرف ها یک کار اساسی انجام داد. اگه از ابتدا به جای درآمد زایی از دانش آموزها بهشون آینده ای روشن و هنر و کسب تجربه های کاری آموزش میدادیم و مسیر درست درآمدزایی و نشون بدیم پی استعداد ذاتی هر فرد برایش هزینه صرف میکردیم هم بیکاری موج نمیزد هم عمر کسی و پول کسی به باد نمیرفت .حضرت علی از عمر به باد رفته مسلمان ها متنفر بودن. هر وقت ماهی و از آب بگیریم تازست.البته نه برای شعار دادن.کاش یه عده سودجو که از کنکور مغازه زدن و راضی کنیم که کنکور برای در امدزایی نیست بلکه برای کمک به تعیین سطح افراد جوان جامعه است. کنکور یعنی هرکسی با توانایی در هر قسمتی میتونه راهش و انتخاب کنه. اما وقتی کنکور خودش جای شک و ابهام باشه آینده ی تعداد زیادی از جوانان کشور به طرز خودخواهانه تغییر میکنه.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان