رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد :

دستگاه قضایی نباید برای دانه درشتها هیچ تبعیضی قائل شود/ بخشی از کار ما در قوه قضائیه ریشه در خارج از قوه قضائیه دارد

  • شناسه خبر: 163994
دستگاه قضایی نباید برای دانه درشتها هیچ تبعیضی قائل شود/ بخشی از کار ما در قوه قضائیه ریشه در خارج از قوه قضائیه دارد

رئیس دادگستری رفسنجان گفت :همه باید مقابل قانون سرخم کنند و دستگاه قضایی نباید برای دانه درشتها هیچ تبعیضی قائل شود البته باید برخورد با کسانیکه متصل به مقامات دولتی هستند شدیدتر باشد .

خانه » رفسنجان » دستگاه قضایی نباید برای دانه درشتها هیچ تبعیضی قائل شود/ بخشی از کار ما در قوه قضائیه ریشه در خارج از قوه قضائیه دارد

به گزارش خانه خشتی ؛حجت الاسلام محمد پورمحمدی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل اظهار داشت :شهید بهشتی به فرموده امام راحل فردی کم نظیر ،روحانی باسواد و مجتهد با تقوی ,معتقد به کار تشکیلاتی ، مدیر و فردی نابغه بود این انسان  به نظم ، رعایت قوانین و مقررات اعتقاد خاصی داشت یک سرو و گردن از تمام یاران  امام  بالاتر بود کسی که در جریان تدوین قانون اساسی و در تشکیل قوه قضاییه شالوده قوه قضاییه بود .

وی بیان داشت :امیدواریم مسئولین ،نخبگان ، دولتمردان و قوای سه گانه کشور به زوایای مختلف این شخصیت بزرگوار در همه زمینه ها اقتدا کنند  بخصوص اینکه ایشان حاضر نشد از امام برای خود هزینه کند خود را سپری بلای امام راحل کرد .

حجت الاسلام پور محمدی تصریح کرد : آیت الله رئیسی رئیس جدید قوه قضاییه اولین شخص از روسای قوه قضاییه است که  از درون خود سیستم بیرون آمده و هیچ کدام از روسای قبلی قوه قضاییه علی رغم فضایل و کمالاتی که داشتند از خود سیستم قضایی نبودند .

رئیس دادگستری رفسنجان خاطرنشان کرد:آیت الله رئیسی بالای ۳۰ سال در قوه قضاییه فعالیت داشته است، در تمام سمت های قضایی کار کرده اند اکنون  هم این سمت را با نشاط ، تحرک وبا یک حرکت انقلابی و جهادی قبول کرده اند و مشغول به خدمت هستند .

وی افزود :در طول مدتی که از قبول ریاستشان می گذرد سفر به  ۶ استان کشور و برگزاری نشست با بیشتر اساتید ،قضات بازنشسته و شخصیتهای قضایی بالارتبه ،معاونین قبلی قوه قضاییه و… در خصوص تدوین قوانین بهتر و برخورد با مفاسد اقتصادی، دانه درشتها و تدوین قوانین بزرگ برای جلوگیری از رانت خواری و ایجاد شفافیت برای مردم قدم برداشته اند .

حجت الاسلام پور محمدی گفت :امیدواریم که با این حرکت به تعبیر مقام معظم رهبری که دستوراتی به قوه قضاییه دادند تحولی بزرگ در دستگاه قضایی اتفاق بیفتد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان رفسنجان با ۲۰ قاضی که ده نفر در دادسرا و ده نفر دردادگاه مشغول به فعالیت هستند گفت :از ۱۰ نفر قاضی در دادگاه دو نفر از آنها مشاور خانم برای خانواده هستند که کلیه قضات با  دو شعبه جزایی و ۵ شعبه حقوقی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دادگستری رفسنجان بیان داشت :در سال گذشته ۳۳ هزار ۵۰۰ ورودی پرونده داشتیم که سه هزار و ۳۰۰ پرونده منجر به تصمیم نهایی و تبدیل به رای شد .

وی به افزایش سرقت در کل کشور اشاره داشت و تاکید کرد : ۵۰ درصد سرقت های استان کرمان در خود شهر کرمان است و ۹ درصد در بم و ۷ درصد آن مربوط به کهنوج ،رفسنجان ،جیرفت و سیرجان است .

رئیس دادگستری رفسنجان ابراز داشت :بخش زیادی از کار ما در قوه قضائیه مربوط به معلول است نه علت ، در حققیت ما با معلول روبرو هستیم حوزه های دیگر نظام در افزایش جرم تاثیر زیادی دارند .

وی با اشاره به اینکه چرا سرقت های جزء در سالهای اخیر به اولین جرم در کل کشور تبدیل شده است گفت : دزدیدن نان ،خوردنی و مایحتاجات ضروری زندگی که تاکنون اینجور سرقت هایی نداشتیم مربوط به اوضاع اقتصادی است ،اگر در وزارت خانه ها کم کاری صورت گیرد پرونده های زیادی به سمت دادگستری سراریز می شود .

حجت الاسلام پور محمدی بیان داشت :کمبود شغل و مسکن ، تعطیلی ۶۰ درصدی کارخانه ها و واحدهای تولید  و کارکردن آنها با  ۴۰ درصد ظرفیت ، گرانی و رکود بی سابقه ،عملکرد ضعیف بانکها در حوزه وام های کلان ،ورشکستگی برخی موسسات دولتی ،چک های بالامانع ،موسسات غیر مجاز بدون نظارت کافی بخش دولتی بر آنها ،باعث افزایش پرونده ها به داسرا شده است .

وی ادامه داد :در بحث قوه قضائیه بخشی از کار ما بازخورد و انعکاس معلول مسائل فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی و خصوصی است که ریشه و سرچشمه آن در خارج از قوه قضاییه است با این اوضاع باید کار خودمان را با پشتکار بیشتر انجام دهیم .

رئیس دادگستری رفسنجان با اشاره به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه گفت :مقام معظم رهبری فرموده اند نظام اسلامی به قوه قضائیه ای نیاز دارد که هم مقتدر و هم مورد اعتماد باشد ،وظیفه دستگاه قضایی دفاع شجاعانه از عدالت است ،وجود احساس اعتماد به دستگاه قضایی معیار ارزیابی موفقیت آمیز قوه قضاییه است ،اقتدار در دستگاه قضایی یعنی ایستادگی بر سرحرف حق،یعنی هیچکس مقابل قانون استثناء نباشد نه آقازاده، نه کسانی که متصل به مقامات دولتی متصل هستند .

وی افزود :همه باید مقابل قانون سرخم کنند و دستگاه قضایی نباید برای دانه درشتها هیچ تبعیضی قائل شود البته باید برخورد با کسانیکه متصل به مقامات دولتی هستند شدیدتر باشد .

حجت الاسلام پور محمدی یادآور شد :مراجعه مردمی به دستگاه قضایی باید بدون واسطه انجام شود،صفحه اینستاگرام آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در اختیار مردم است و مردم می توانند در خصوص مشکلات با ایشان ارتباط داشته باشند .

وی بیان داشت :در رفسنجان بنده ، دادستان شهرستان و همکاران قضایی در دادگستری روزهای دوشنبه از ساعت ۷:۳۰  تا ۹:۳۰ پنج شنبه ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ در خدمت مردم هستیم هرگونه پیشنهاد و انتقاداتی را پذیرا هستیم و همچنین مردم در صورت تمایل می توانند بدون ذکر نام خود ، گزارشات ،پیشنهادات خود را در صندوق دادگستری بیاندازند ، تلفن بنده و دادستان در نشست مطبوعات در اختیار مطبوعات قرار گرفت مردم می توانند از طریق پیامک مشکلات خود را مطرح نمایند.

حجت الاسلام پور محمدی افزود: مردم مشکلات قضایی خود را با ما در میان بگذارند در صورت حل نشدن به مراجع بالاتر ارجاع داده می شود .

وی در خصوص سوال اینکه آیا موسسات داوری زیر نظر دادگستری هستند چرا نظارت نمی کنید گفت : موسسات حقوقی داوری برای اخذ مجوز و تایید صلاحیت ها هیچ ارتباطی با ما ندارند آنها موسسات آزاد هستند ما هیچ نظارتی و حق انتخابی در افراد آنها نداریم.

برچسب ها:
رئیس دادگستری رفسنجان سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه هفته قوه قضائیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان