رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان:

بر عملکرد هیاتهای مذهبی اشراف داریم / برخی برای افکار باطل یک مداح یا سخنران رسانه شدند

  • شناسه خبر: 163985
بر عملکرد هیاتهای مذهبی اشراف داریم / برخی برای افکار باطل یک مداح یا سخنران رسانه شدند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: در آستانه شهادت امام صادق(ع) یک عده تحت لوای برگزاری مراسم شهادت آن حضرت، هم سخنران مشکل دار و هم مداحی که قید و بندی به تعالی جایگاه مداحی و ارزش های مداحی اهل بیت و صلاح خوانی اهل بیت ندارد را دعوت می کنند و برای افکار باطل آنها رسانه شدند.

خانه » فرهنگی مذهبی » بر عملکرد هیاتهای مذهبی اشراف داریم / برخی برای افکار باطل یک مداح یا سخنران رسانه شدند

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام مهدی حسنی کبوترخانی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به آیه ی ۳۸ سوره احزاب که هدف و انگیزه از تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان است این ایه است اظهار داشت: کسانی که پرچم رسالت دین خدا را به دوش گرفتند ویژگی و شاخص شجاعت و نترس بودن انها است که از قدرتی و نیرویی منفعل نخواهند شد مگر قدرت الهی.
وی افزود:امروز سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی و تبلیغی کشور نقش ایفا میکند و نقش بسیار مهمی را در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد و دشمنان حربه ای موثرتر از تبلیغات در رسانه ها پیدا نکردند.
حسنی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی چهره ی زیبای دین را به مردم نشان میدهد با فرمان حضرت امام رسالت اصلی این سازمان گسترش و نشر فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است و از تبیین و گسترش فرهنگ اسلام ناب که اصل تفکیک ناپذیر نظام است انجام وظیفه میکند.
وی با بیان تعریف مقام معظم رهبری از انقلاب اسلامی عنوان داشت: مدیریت کلان سازمان تبلیغات اسلامی یک جوان دهه شصتی است که در متن انقلاب متولد شد و در حوزه ی علمیه رشد کرد و با تفکر جهادی و علمی سکان را بر عهده گرفته است که در حکمی که از سوی رهبر ابلاغ شد تبلیغ چهره به چهره دین با رویکرد تبلیغ سنتی آمده است و به نوعی همه ی اداره ها را به حمایت از سازمان تبلیغات اسلامی تکلیف کرده اند و پیام این حرکت در عصر حاضر نشان دهنده اهمیت موضوع است.
حسنی در خصوص موارد ماموریتی که رهبر برای سازمان مشخص کرده است بیان داشت: سیاست گذاری, برنامه ریزی, هدایت ,سازمان دهی, پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی است گفت: تبلیغات اگر میخواهد موثر باشد باید از بطن مردم حمایت شود روحانیت اگر توانسته نقش خود را در طول تاریخ ایفا کند به دلیل حمایت های مردمی است و این از اهداف اصلی اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان است.
وی افزود: در ماه رمضان در حدود ۵ درصد مبلغ غیر بومی داشتیم اما امروز بومی سازی تبلیغ در شهرستان رفسنجان و گسترش مراکز تبلیغی را انجام دادیم که میتوانیم ادعا کنیم روستا و مسجدی نداریم که اعلام نیاز برای مبلغ دینی کرده باشد و ما ان را تامین نکرده باشیم.
حسنی همچنین تصریح کرد:شهرستان رفسنجان با ظرفیت خوبی که از علمای بومی دارد به حد صادرات مبلغ به شهرستان های مجاور رسیده است و سعی کرده ایم در مساجد و تکایا از ظرفیت بومی شهرستان استفاده شود.
وی دومین وظیفه سازمان تبلیغات را زمینه سازی برای سازمان یافتن نیروهای مومن و پیدایش تشکل های لازم و نظارت بر فعالیت انها در جهت ارتقا کیفیت حضور نیروهای حزب الله در صحنه های مختلف فرهنگی و اجتماعی خواند و تاکید کرد: امروز نظام ما الگویی برای جبهه مقاومت در کل دنیا شده است وادامه دهنده و تداوم بخشیدن در این مسیر به نوعی رسالت همه ی دستگاه های اجرایی است اما وظیفه ی سازمان هم است که از ظرفیت مبلغین گرانقدر خود در این مسیر در حوزه های مختلف استفاده کند.
حسنی عنوان کرد:امروز اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان بیش از ۲۵۰ هیئت مذهبی دارد که همه از سامانه طوبی سامانه امار و اطلاعاتی از تشکل های مردمی در کل کشور است مجوز دریافت کرده و فعالیت دارند و بعضی از هیئت ها که فعالیت دارند توسط شورای هیئت های مذهبی پیگیر هستیم که در جهت انسجام بخشی و تغذیه فکری هیئت ها دعوت کنیم هیئت ها در این سامانه ثبت نام کنند.
وی همچنین بیان کرد:بیش از ۶۰۰ مداح در شهرستان در این سامانه ثبت نام کردند که هم بحث اموزشی مداحان را داراست و هم بحث مجوز فعالیت انها.
حسنی وظیفه ی اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را ساماندهی هیئت ها و نظارت بر فعالیت انها عنوان کرد و گفت: اگر مورد غفلت قرار بگیرند اثرات منفی زیادی خواهد داشت سعی ما بر این بوده است که در هیئت های مذهبی عالم محوری باشد و در کنار آن از شور و شعور حسینی توسط مداحان به هیئت ها القا میشود.
حسنی با اشاره به یکی دیگر از وظایف سازمان در خصوص تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف فرهنگ و تاریخ تشیع با تاکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی بیان داشت: ما با حفظ وحدت مذاهب گسترده ای که از اسلام داریم کار خود را پیش میبریم و فرهنگ غنی تشیع را پیگیر هستیم.
وی اظهار داشت:با حرکتی که جدیدا از تیم مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی در کلان کشور صورت گرفته است که در متن سیل در کنار مردم قرار گرفت و خواست با این حرکت جهادی نشان دهد که سازمان تبلیغات و علما تنها و تنها برای منبر و محراب خلق نشده اند و رسالت های مختلفی دارند.
حسنی همچنین خاطر نشان کرد:یکی از رسالت های مهم ائمه جماعات در مساجد رسیدگی به امورات اجتماعی مردم و مشکلات آنها است و برگرفته از فرهنگ قران و اهل بیت است که باید از احوال مسلمین خبر داشته باشیم.
وی عنوان داشت:با این حجم تبلیغات منفی و تخریبی که بر علیه روحانیت وجود دارد در کل کشور چهره ی مبلغین دین را تضعیف میکنند یکی از راه های گریز از این وضعیت نشان دادن ظرفیت مبلغین ما است مردم فکر میکنند که روحانیت فقط برای مسجد است اما زمانی که آنها را در جریان کمک به سیل زدگان میبینند ذهنیت انها اصلاح شد.
حسنی تصریح کرد:در اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان ما سعی کردیم اداره ی ما که یک نهاد فرهنگی دینی و انقلابی است پاتوق گروه های مختلف فرهنگی و دغدغه مندان فرهنگی است و در خدمت همه ی ظرفیت های شهرستان هستیم و سعی کردیم فراجناحی عمل کنیم این تشکیلات مقدس برای کل مجموعه ی نظام و انقلاب قرار میدهیم دیوارکشی را راه اندازی نخواهیم کرد .
وی در پایان خاطرنشان کرد:در کل مجموعه سازمان تبلیفات اسلامی هیچ وقت غیر از حمایت و هدایت و دنبال کنندگی اهداف مقدس ولایت فقیه کاری نمیکنیم و به دور از جریانات سیاسی کارفرهنگی و دینی را پیش ببریم.

خبر از محدثه زمانی

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشراف افکار باطل حجت الاسلام حسنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان هیات های مذهبی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان