توضیحات فرماندار رفسنجان در خصوص کم آبی ها در سطح شهر

  • شناسه خبر: 163952
توضیحات فرماندار رفسنجان در خصوص کم آبی ها در سطح شهر

مجید فصیحی هرندی صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص کم آبی هایی که در روزهای اخیر اعتراض شهروندان را در پی داشت توضیح داد.

خانه » آخرین اخبار » توضیحات فرماندار رفسنجان در خصوص کم آبی ها در سطح شهر

به گزارش خانه خشتی ، فرماندار رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته مشکل کمبود آب در رفسنجان وجود نداشته است . سال گذشته ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه مصرف شده ، امسال ۷۵۰ لیتر بر ثانیه (در زمان پیک مصرف آب ۱۵۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم)؛ یکی از دلایل کمبود آب، گرم شدن بیش از اندازه هوا و استفاده بیش از حد استفاده از آب می باشد.

وی افزود: اگر خانواده ای در شبانه روز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کند ، مشکل کم آبی حل خواهد شد.

فصیحی هرندی گفت: در حال حاضر دو حلقه آب در رفسنجان حفر شده است ، چاه اول با آب دهی ۴۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار شده و چاه دوم انشاالله چهارشنبه با آب دهی ۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار می شود و تا حد زیادی مشکل کم آبی بر طرف خواهد شد.

وی بیان داشت: دلیل قطعی آب در برخی محلات و کوچه ها قرار دادن پمپ آب بعد از کنتور است. باید بعد از کنتور آب ، مخزن و سپس پمپ آب گذاشته شود. زمانی پمپ بعد از کنتور قرار می گیرد باعث می شود حقوق سایر همسایگان ضایع شود و آنها دچار کمک آبی شوند.

فرماندار رفسنجان تاکید کرد: مردم هر کجا مشاهده می کنند افرادی اقدام به مصرف غیر قانونی آب و اقدام به آبیاری باغات کشاورزی می کنند ، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۲ یا ۳۴۲۸۱۰۰۰ گزارش نمایند.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی که با دادستان محترم صورت گرفته از فردا با افرادی که اقدام به نصب غیر قانونی پمپ وانشعاب غیر مجاز آب نمایند ، برخورد نمایند.

هرندی بیان داشت: در سال گذشته ۸۶۵ مورد انشعاب غیر مجاز و از ابتدای امسال نیز ۱۵۰ مورد انشعاب جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: اصلا قطعی آب در رفسنجان وجود ندارد ، بلکه فشار آب در برخی مناطق رفسنجان کم شده و آن هم به واسطه مصرف بیش از اندازه مردم است .
هرندی گفت: اگر هر کولر آبی هر ساعت ۲۰ لیتر آب مصرف می کند مردم می توانند زمان استفاده ازکولر ها را مدیریت کنند و در فصل گرما از سایبان بر روی کولر ها استفاده کنند و این میزان را کاهش دهند.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۹۰ کیلومتر خط انتقال آب داریم ، لذا مردم در مصرف آب صرفه همکاری لازم را داشته باشند و ما شاهد خالی شدن خطوط آب نباشیم.

وی تصریح کرد: اداره اب و فاضلاب از ابتدای تابستان به افرادی که می خواهند اقدام به ساخت و ساز کنند ، انشعاب آب نمی دهند ، فقط به افرادی که خانه بنا کرده اند ، انشعاب داده می شود.

فرماندار رفسنجان گفت: از مردم خواهشمندیم در طول روز از آبیاری فضای سبزدر منزل و محل کار خود خودداری کنند ، حتی المقدور شب ها به دفعات کم این کار را انجام دهند.

هرندی در خصوص آبیاری درختان سطح شهر توسط شهرداری به روش غرقابی با وجود این کمبود آب نیز بیان داشت: ممکن است شهرداری از چاههای آبی که در اختیار شهرداری است استفاده نموده در غیر اینصورت اگر از آب شرب باشد پیگیری می کنیم و از شهردرای می خواهیم حداقل در این بازه ی مزانی این اقدام را انجام ندهد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان

برچسب ها:
شهر رفسنجان فرماندار رفسنجان کم آبی کمبود آب در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان