معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد :

تا ده روز آینده سیستم نوبت دهی جدید کلینیک تخصصی راه اندازی خواهد شد /مراجعه ۵۵ هزار نفر در رفسنجان برای کنترل فشار خون

  • شناسه خبر: 163752
تا ده روز آینده سیستم نوبت دهی جدید کلینیک تخصصی راه اندازی خواهد شد /مراجعه ۵۵ هزار نفر در رفسنجان برای کنترل فشار خون

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : با جلسه اختصاصی که با فرماندار و شهردار و دیگر ادارات داشتیم امیدواریم مشکلات کلینیک تخصصی و فوق تحصصی رفع شود در حال حاضر مشکلات پذیرش رفع شده است تا ده روز آینده سیستم نوبت دهی جدید راه اندازی خواهد شد

خانه » رفسنجان » تا ده روز آینده سیستم نوبت دهی جدید کلینیک تخصصی راه اندازی خواهد شد /مراجعه ۵۵ هزار نفر در رفسنجان برای کنترل فشار خون

به گزارش خانه خشتی ؛احمد جمال زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان  پیش از ظهر امروز در جلسه عملکرد طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در جمع خبرنگاران رفسنجان با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در کشور در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کرده اند اظهار داشت :۶۰ درصد مراجعه کنندگان در کشور مرد و ۴۰ درصد زن هستند .

وی بیان داشت :عمده مراجعات مردمی برای کنترل فشار خون از طریق خانه های بهداشت و مراکز درمانی و در روش دوم مراجعه به ایستگاه های موقت کنترل فشار خون بوده است .

جمال زاده هدف اصلی از طرح بسیج ملی کنترل فشار خون را تشویق و بالا بردن سطح آگاهی مردم از عوارض ناشی از فشار خون بالا دانست و افزود :۱۶۵ هزار نفر در شهرستان های انار و رفسنجان شامل این طرح شده اند که تاکنون ۵۵ هزار نفر که عمتدا مربوط به شهرهای کوچک و روستاها بوده اند مراجعه داشتند .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد :با همکاری همه ارگانها از جمله رسانه ها ،شهرداری ،بیمه سلامت ،ادارات مختلف ،فرمانداری و…تجربه کار جمعی خوبی به ثبت رسانده ایم و اگر همکاری گروه های مردمی ،خودجوش و  ادارات نبود نمی توانستیم این طرح را اجرایی کنیم .

وی بیان داشت : عمده ترین عامل مرگ و میر بیماری فشار خون بالا است این  بیماری بدون و سر و صدا و علامتی ندارد به همین منظور مردم به آن کمتر توجه می کنند اگر بتوانیم در مراحل اولیه بیماری را شناسایی کنیم بیماری را کنترل کرده ایم .

جمال زاده با اشاره به اینکه هدف ما تغییر سبک زندگی نیست گفت : در رفسنجان هنوز انتظار ما از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون برآورده نشده است در حالیکه هدف کشوری از اجرای این طرح ۵۰ درصد جامعه هدف است امیدواریم با کمک همه دستگاه ها بتوانیم به هدف حداکثری مراجعین تحت پوشش این طرح برسیم .

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید داشت :به مردم توصیه می کنیم برای کنترل فشار خون و ثبت در سامانه حتما کد ملی خود را به همراه داشته باشند .

جمال زاده یادآور شد : مزیت این طرح رایگان بودن آن است اگر این بیماری تشخیص داده شود از هزینه های گزاف درمانی بعدی جلوگیری می شود .

دکتر محمدرضا میرزابیگی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اراده و انگیزه را برای انجام دادن هر کاری ضروری دانست و اظهار داشت :اگر در کاری انگیزه نباشد باید اراده را بالا برد برای کمپین فشار خون و افزایش مراجعه مردم به مراکز کنترل فشار خون ایجاد انگیزه لازم است که این مهم توسط رسانه و اطلاع رسانی صورت می گیرد .

وی در خصوص مشکلات ایجاد شده در نوبت دهی و پذیرش در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی رفسنجان تصریح کرد :کمیته رفع مشکلات کلینیک تشکیل شده است ، بعضی از ادارات با ما همکاری نمی کردند با جلسه اختصاصی که با فرماندار و شهردار و دیگر ادارات داشتیم امیدواریم مشکلات این کلینیک رفع شود در حال حاضر مشکلات پذیرش کلینیک رفع شده است تا ده روز آینده سیستم نوبت دهی جدید راه اندازی خواهد شد .

علی اسماعیلی ندیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم در این جلسه اظهار داشت :زمان قابل قبولی تا اتمام اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون باقی مانده است امیدواریم همه دغدغه سلامت خودشان را داشته باشند و تا سه هفته باقی مانده به مراکز این طرح مراجعه نمایند .

وی بیان داشت :بعد از ۱۵ تیرماه گروه جدید و برنامه های درمانی در خصوص مراجعین فشارخون بالا شروع خواهد شد .

اسماعیلی تصریح کرد :حذف نمک ،اهمیت دادن به وزن و پیاده رویی و بالا بردن مصرف سبزیجات راه های کنترل فشار خون است .

وی افزود :میزان مصرف روزانه نمک ایرانیها ۱۱ گرم است در حالیکه میانگین مصرف روزانه نمک در جهان  ۵ گرم است.

 

برچسب ها:
عملکرد طرح بسیج ملی کنترل فشار خون کمپین فشارخون در رفسنجان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان