موسس مجتمع آموزشی غیر دولتی رشد رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی :

فراگیری مهارت های زندگی، مهمترین برنامه مجتمع آموزشی غیردولتی رشد

  • شناسه خبر: 163575
فراگیری مهارت های زندگی، مهمترین برنامه مجتمع آموزشی غیردولتی رشد

مجتمع آموزشی غیر دولتی رشد با سابقه موفقیت آمیز ۲۶ ساله در امر آموزش و پرروش با کادری مجرب و کارآمد و فضایی مناسب آمادگی کامل دارد تا به کارگیری روشهای نوین آموزشی و پرورشی در راستای ارتقا بخشیدن به سطح علمی فرزندان این مرز بوم تلاش کند .

خانه » اجتماعی » فراگیری مهارت های زندگی، مهمترین برنامه مجتمع آموزشی غیردولتی رشد

به گزارش خانه خشتی ، پس از خانواده، مدرسه تنها جایی است که بچه‌ها اصول زندگی را می‌آموزند باید همواره به خاطر داشته باشیم که مدرسه خوب مدرسه‌ای است که علاوه بر آنکه موجب ارتقای تحصیلی فرزندمان می‌شود، به رشد روحی و رفتارهای فردی و اجتماعی او نیز کمک می کند ، کودکانی که در مدارس خوب و زیر نظر معلمان زبده، تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند، در بزرگسالی به افرادی اجتماعی و موفق در جامعه تبدیل می‌گردند.

مجتمع آموزشی غیر دولتی رشد در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است و متشکل از مقاطع تحصیلی پیش دبستانی ،ابتدایی و متوسطه اول (دخترانه و پسرانه )می باشد .

این مجتمع با سابقه موفقیت آمیز ۲۶ ساله در امر آموزش و پرروش با کادری مجرب و کارآمد و فضایی مناسب آمادگی کامل دارد تا به کارگیری روشهای نوین آموزشی و پرورشی در راستای ارتقا بخشیدن به سطح علمی فرزندان این مرز بوم تلاش کند .

علی رمضانی نسب موسس مجتمع آموزشی غیر دولتی رشد رفسنجان ،رئیس شورای موسسان شهرستان ،عضو شورای موسسان استان کرمان و مسئول کمیته آموزش نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی استان است وی  از سال ۱۳۶۰ به عنوان مربی تربیتی در آموزش و پرورش مشغول به کار شده است ،قریب ۳۸ سال است که فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد در عین حال که پست های مختلف اداری داشته است  هم اکنون هم به عنوان بازنشسته آموزش و پرورش در این مجتمع فعالیت دارد .

وی در گفتگو با خانه خشتی در خصوص تاریخچه مجتمع اموزشی غیردولتی رشد اینچنین گفت :این مجتمع با افتتاح دبستان پسرانه آغاز به کار کرد و در سال های بعد نسبت به افتتاح دبستان دخترانه ،(همچنین راهنمایی پسرانه و دخترانه که الان به عنوان متوسطه دوره اول فعالیت می کنند ) به فعالیت خود ادامه داد .

فعالیت ۵۰۰ دانش آموز و اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر

رمضانی نسب با بیان اینکه قریب ۵۰۰ دانش آموز در این مجتمع فعالیت آموزشی دارند گفت : بالغ بر ۳۵۰ دانش آموز تحت پوشش مدارس حمایتی در این مجتمع تحصیل می کنند  که شهریه این دانش آموزان را اداره آموزش و پرورش می پردازد و همچنین قریب ۱۰۰ نیرو تحت پوشش مجتمع مشغول به فعالیت هستند.

موسس مجتمع آموزشی غیر دولتی رشد رفسنجان با اشاره به اینکه این مجتمع با زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع ،۳ هزار متر مربع ساختمان با کلاس های استاندارد در۴ واحد آموزشی در حال فعالیت است افزود :این مجتمع مجهز به آزمایشگاه ،کارگاه کامپیوتر ، زمین چمن طبیعی،امکانات هوشمند(مجهز بودن تمامی کلاسها به ویدئو پروژکتور و اینترنت)،استخرشنا، اتاق بازی ،اتاق سمعی و بصری ،کتابخانه ،دفتر مشاوره ،کارگاه فنی و حرفه ای ،کارگاه آموزشی و زمین بازی ورزشی می باشد،مستقل بودن ورودی واحدها و جدا بودن  حیاط های این مجتمع از امتیازات این آن است .

استفاده از کادر مجرب و کار آزموده

وی با اشاره به اینکه این مجتمع از کادر مجرب و پرتوان برخورداراست گفت : در این مجتمع از نیروهای جوان و پرانرژی با گذراندن دوره های آموزشی استفاده کرده ایم وهمچنین  از نظارت نیروهای بازنشسته و باسابقه در جهت راهنمایی و آموزش همکارانمان استفاده می کنیم .

رمضانی نسب در ادامه بیان داشت :این مجتمع همچنین مرکز آموزش نیروهای آموزش داوطلب کار در مدارس غیر دولتی هم می باشد به دلیل اینکه همه مدارس به صورت تک مدرسه قادر به آموزش نیستند ما به نمایندگی از مجموعه موسسین، این فعالیت را انجام می دهیم در ضمن از مدرسین ضمن خدمت و آموزش و پرورش و سرگروه های آموزشی در جهت آموزش نیروهای داوطلب کار چه در آموزشهای تکمیلی و چه در دوره آموزشهای مقدماتی قبل از ورود نیروها به مدارس اقدام می کنیم به طوریکه  این کار ما در استان نمونه است و الگویی در شهرستان های دیگر شده است ،در سال های گذشته حتی تعدادی از نیروهای استان و شهرستان های دیگر به رفسنجان آمده و از دوره های ما استفاده کردند.

اولویت در ثبت نام ،مختص نونهالان این مجتمع است

موسس مدرسه غیر دولتی رشد با بیان اینکه گزینش و ثبت نام دانش آموزان در این مجتمع در مقطع پیش دبستانی ،سال اول ابتدایی و هفتم انجام می شود و ثبت نام بین پایه ای نداریم تاکید داشت :اولویت در ثبت نام ،مختص نونهالان و دانش آموزان ششم و هفتم  این مجتمع است در صورت داشتن ظرفیت از بیرون هم جذب دانش آموز خواهیم داشت .

رمضانی نسب در خصوص نحوه جذب معلم در این مجتمع اینچنین گفت : با آموزش مقدماتی که هرساله برگزار می شود جذب معلم صورت می گیرد بعد از این مرحله متقاضی در دوره های کارآموزی گذشته کارورزی (جدید) شرکت داده می شوند ،دوره کارورزی با نظارت اداره کار صورت می گیرد در این فرایند کارورزان  در کلاس درس در کنار معلم آموزش می بینند بعد از ارزیابی به عنوان معلم شروع به فعالیت می نمایند .

کسب رتبه های برتر دانش آموزان این مجتمع در مسابقات آموزشی و پرورشی 

موسس مجتمع آموزشی غیر دولتی رشد رفسنجان با اشاره به اینکه این مجتمع هرساله در زمینه مسابقاتی که آموزش و پرورش برگزار می کند شرکت می کند اظهار داشت :دانش آموزان این مجتمع دراین مسابقات صاحب رتبه های برتر در زمینه های تئاتر و سرود ، قرآن و عقیدتی ،درسی ،ورزشی در سطح شهرستان و استان هستند و همچنین همکاران ما در این مجتمع در طرح جابر و درس پژوهی که مختص آنهاست  رتبه های شهرستانی واستانی را بدست آورده اند و همچنین دوره های آموزش اختصاصی در زمینه های درس پژوهی ،روانشناسی و خوشنویسی برای همکاران در جهت ارتقای کیفیت کارایی آنها برگزار می شود .

فراگیری مهارت های زندگی همراه با محوریت اشتغالزایی در آینده، مهمترین برنامه مجتمع غیر دولتی آموزشی رشد

رمضانی نسب از مهارت های زندگی به عنوان مهمترین برنامه مجتمع آموزشی غیردولتی رشد یاد کرد و گفت :مهمترین برنامه این مجتمع که از سال قبل شروع شده است و امسال هم بیشترین همت را بر روی این موضوع گذاشته ایم مهارت های زندگی است، اصل کار این است که دانش آموز با محوریت زندگی آموزش ببیند تا در آینده بتوانند با هدف کارفرما و محوریت اشتغالزایی وارد جامعه شوند ،کیف در مدرسه(انجام تکلیف در مدرسه )طرحی است که سال گذشته شروع شده وامسال با فرایند تهیه امکانات، ۱۰۰ درصد اجرایی می شود .

 

اولیاء دانش آموزان قبل از ثبت نام از مجتمع غیردولتی رشد بازدید نمایند

رمضانی نسب بیان داشت :مجموعه یک مدرسه خوب باید توسط اولیا تعریف شود علی رغم اینکه معتقد هستیم همه مدارس غیر دولتی ما از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما بینشان تفاوت هایی است و این تفاوت را اولیاء باید تحقیق کنند.

فضای مدرسه یکی از ضروریات است و دانش آموز باید احساس کند در فضایی قابل تحرک ،استاندارد و با امکانات خوب در مدرسه آموزش می بیند.

اولیاء قبل از ثبت نام هدف گذاری کنند و مدرسه مورد نظر را با توجه به امکانات بسنجند و قبل از ثبت نام از مدرسه بازدید نمایند .

دراین مجتمع علاوه بر مدیریت و معاونت ،مشاور ،مربی بهداشت و تربیتی ،مربی ورزشی فعالیت دارند .

برنامه های تابستانی مجتمع آموزشی غیردولتی رشد

این مجتمع در زمینه ورزش ،استخر شنا ،کلاس های هنری فعالیت های تئاتر و سرود ( برگزاری کلاس های آموزش خطاطی برای همکاران) ،آموزش چرتکه برای دانش آموزان فعالیت دارد و همچنین سمینار آشنایی با مسائل تربیتی نوجوانان و جوانان در زمینه روانشناسی رشد و کودک و نوجوان برای تابستان امسال  طراحی شده که در قالب گردهمایی اجرا می شود .

مشکلات مجتمع آموزشی غیردولتی رشد

رمضانی نسب با بیان اینکه حمایت های دولتی در ارتباط با  مدارس غیر دولتی بسیار کم ،شاید در هیچ است گفت :قانون های حمایتی که در قانون مدارس غیر دولتی وجود دارد به هیچ عنوان اجرا نمی شود ، ماده ۱۳ قانون مدارس غیر دولتی پیش بینی کرده ۵۰ درصد قیمت تمام شده یک دانش آموزان دولتی به یک دانش آموزان غیر دولتی باید پرداخت شود ولی  از سال ۸۷ علی رغم مصوبه مجلس پرداخت نشده است و همچنین در ماده ۱۰ قانون مدارس غیر دولتی،پیش بینی شده است که ۵۰ درصد کل سرمایه گذاری یک فرهنگی در بخش مدارس غیردولتی و مدرسه به صورت وام قرض الحسنه در اختیار مدارس و موسس قرار گیرد که در این مورد اقدامی صورت نگرفته است و همچنین در زمینه ابلاغ نیرو که قبلا آموزش و پرورش تا ۵ نفر معلم و یک نفر مدیر به مدارس غیر دولتی می داده است هم اکنون حتی در بعضی مدارس به یک مدیر هم ابلاغ داده نشده است ،اینها مشکلات مجموعه مدارس غیردولتی است و این مجتمع هم از این مشکلات استثنا نیست.

وی به مشکل نبود آسفالت در خیابان ورودی مجتمع  اشاره کرد وضمن تشکر از شهرداری و شورای شهر افزود : شهرداری قسمتی از ورودی درب شرقی را آسفالت کرده است ولی خیابان اصلی که جدیدا به عنوان خیابان شهید بادپا نامگذاری شده است هنوز خاکی مانده است و این خاکی در فصل تابستان و زمستان مشکلاتی را در رفت و آمد برای دانش آموزان ایجاد می کند .

گزارش :منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
رشد مجتمع آموزشی غیردولتی رشد مهارت های زندگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان