امام جمعه ی رفسنجان مطرح کرد:

نقش مس در سفره ی مردم رفسنجان باید دیده شود

  • شناسه خبر: 163331
نقش مس در سفره ی مردم رفسنجان باید دیده شود

امام جمعه رفسنجان گفت: از مدیرعامل صنایع مس ایران خواهش میکنم که صنایع پایین دستی شهرستان مارا در وهله ی اول ایجاد و بعد رونق ببخشند و این مطالبه ی جدی مردم رفسنجان است نقش مس در سفره ی مردم باید دیده شود.

خانه » اقتصادی » نقش مس در سفره ی مردم رفسنجان باید دیده شود

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان در خطبه های اخرین نماز جمعه ی ماه مبارک رمضان ضمن تشکر از حضور حماسی,آگاهانه و با بصیرت مردم خبیر که همیشه در همه ی صحنه ها و عرصه ها به خوبی حاضر می شوند و به خوبی به وظیفه ی خود عمل میکنند اظهار داشت: امروز بهتر از سال های گذشته و جمعه های اخر ماه رمضان گذشته شرکت کردید و حضور پیدا کردید و این اعلام حمایت از مردم مسلمان فلسطین و قدس شریف بسیار حائز اهمیت و ارزشمند بود و صمیمانه از طرف خود و همه ی مسئولین از شما تشکر میکنم.
وی بیان داشت:رحلت جانسوز و عروج ملکوتی امام راحل بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران را گرامی میداریم و با او پیمان مجدد بستیم امروز و یادگارش را به خوبی انجام دادیم.
همچنین با اشاره به انتخاب رهبر فرزانه انقلاب توسط مجلس خبرگان گفت: ۳۰ سال رهبری همراه با مدیریت هوشمندانه و مدبرانه و انقلابی را به انجام رساندند هم امام و هم رهبری ما یک شخصیت کامل انقلابی هستند و در صف مقدم مبارزه با استکبار جهانی هستند.
امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد:ایام چهل سال دوم انقلاب را طی میکنیم و باید به بیانیه و رهنمون ها و راهنمایی های پیامبر گونه ی رهبر انقلاب کاملا عمل کنیم مخصوصا همه ی جوامع عملی و فرزندان و جوانان شایسته است که بیانیه ی گام دوم را مورد توجه و عنایت قرار دهند. وی تصریح کرد:شما میدانید که از همه ی مسئولان کشور رهبری به شما نزدیک است و دلسوز تر از همه ی مسئولان به شما است و اعتقاد و ایمان به شما جوانان را دارند شما جامعه ی هدف رهبر انقلاب هستید قدر خودتان را بدانید.
رمضانی پور با اشاره به روز قدس تاکید کرد:امروز روز حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است که ده ها سال در برابر استعمار انگلیس و استکبار جهانی آمریکای جنایتکار مقاومت کردند و همین باعث پیروزی های بزرگ آنان بوده است و آنان به جایی رسیده اند که صلاح آنها در ابتدا ایمان و سنگ بود و امروز ایمان و مقاومت و موشک است که پاسخ غاصبان را میدهند.
وی بیان داشت:ترامپ درگیری های زیادی در کشور خودش دارد و نمیتواند پاسخگوی مردم خودش باشد اما طرح برای منطقه میدهد که خودش را نجات دهد و دستاوردی داشته باشد و هم رژیم نا مشروع جعلی اسراییل را میخواهد نجات دهد و طرح معامله قرن را میدهد.
امام جمعه رفسنجان اظهار داشت:آمریکا وعده داد برای مسایل اقتصادی بعضی از افراد خوش باور و زودباور داخل کشور ما باور کردند که آمریکا میخواهد اقتصاد مارا درست کند حتی شماره تلفن هم دادند به سفارت سوییس که حافظ منافع آمریکا در داخل کشور ما است و مسئولان با آنها تماس بگیرند آنها باید خود را نجات دهند نه مارا.
وی همونین خاطر نشان کرد:با این مقاومت و روحیه ی جهادی که ملت دارند و اکثریت قاطبه ملت هم آن را باور دارند و اعتقاد دارند طبیعی است که به این حرف ها گوش نمیدهند بعضی از مزدوران شما در داخل کشور فکر میکنند که شما میتوانید کاری کنید اینها راهبردی ندارند و به جایی هم نخواهند رسید و آنچه که مهم است این معامله قرن سر نخواهد گرفت.
رمضانی پور با اشاره به طرح معامله قرن تصریح کرد:تا بحال چندین بار میخواستند محتوای معامله را برای مردم جهان مطرح کنند اما جرئت نکردند بخشی از محتوای معامله این است که یک دولت فلسطین جدید با عنوان دولت تشکیل دولت فلسطینی جدید در روستایی از قدس شریف تشکیل دهند که هیچ صلاحی نداشته باشند.
وی تاکید داشت:اگر تمام دولت های ظالم مرتجع عرب و تمام دولت های مستکبر غربی دست به دست هم دهند و بخواهند فلسطین را اینگونه بی هویت کنند رزمندگان فلسطینی حاضر به زیر بار رفتن این ذلت نیستند و نخواهند بود.
رمضانی پور گفت:همه ی دشمنان بدانند هر چند هم تلاش کنند اما باید در میدان و در صحنه با مردم فلسطین تسویه حساب کنند آینده ی فلسطین را مسلمانان و مردم فلسطین رقم میزنند نه آمریکا و دنباله روهایش در منطقه و حامیانش.
وی درخصوص مسئله ی به قتل رسیدن امام جمعه شهرستان کازرون بیان کرد:این فداکاری ها و جان فشانی ها باید باشد تا ارزش ها حفظ شوند تا انقلاب ما بماند و روحیه های جهادی و انقلابی در جامعه بماند.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان گفت:در گذشته در صدر انقلاب ۲۰ ساله ها جنگ را بردند و پیروز میدان جنگ شدند اما امروز شصت ساله های ما اقتصاد کشور را باختند بر اثر سوء مدیریت و ناکارآمدی اقتصاد و معیشت مردم به چالش کشیده شد امیدواریم دولت و مجلس در رابطه با بحث رونق تولید و به فریاد صنعتگران و کارخانچات و سرمایه گذاران بشتابند.
وی خاطر نشان کرد:با گذشت قریب به ۳ ماه از ابتدای سال ۹۸ به کارخانجات شهرستان چه تسهیلاتی داده شده است؟ درحالی که ما کارخانجات زیادی نداریم که آنها را حفظ کنند و نجات دهند.
همچنین افزود:برخی از واگذاری های تحت عنوان خصوصی سازی نه اینکه به رونق توجی نشده است بلکه باعث تعطیلی یک کارخانه و اجراج بسیاری از کارگران در بعضی جاها شده است و این کاملا سوء مدیریت را میرساند و ملاحظه در اینجا اصلا روا نیست و خیانت تلقی میشود هر کس در هر مقامی میخواهد باشد نباید ملاحظه ی ان را کرد و باید کشور را نجات داد.
رمضانی پور اظهار داشت:هنوز بیش از دوسال از این دولت باقی مانده است و اگر کار نکند به عنوان یک دولت ناکارآمد در دنیا تلقی میشود در میان قریب به ۲۰۰ کشور شاید ناکارمدترین دولت تلقی شود. دولت باید به خودش حرکت دهد و مجلس هم باید کمک کند.مجلس راهبردی برای نجات اقتصاد مملکت نداشته است و دولت هم نداشته است و وزرا هم در این راستا کوتاهی کرده اند.
وی افزود:مردم به خدمتگزاران خود امیدوارند و حاضرند همکاری و همراهی داشته باشند و همچنین به رهبری و آینده نظام و اتحاد و همبستگی امیدوارند.و امیدواریم ما هم بتوانیم در شهرستان خود کارهای بزرگی را انجام دهیم.
امام جمعه ی رفسنجان با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اساتید دانشگاه ها گفت:انتظارات رهبری از دانشگاه ها جهش علمی است نه پیشرفت علمی و این نشان میدهد اساتید دانشگاه باید بیشتر کار کنند و دانشجویان جدیت به خرج دهند و تلاش کنند که ما جهش علمی را در کشور داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد:دانشگاه های ما با یک دانشگاه تراز انقلابی فاصله دارد اما کارهای بزرگی صورت گرفته است اساتید بسیار خوب و ارزشمند انقلابی داریم مدیران باید توجه کنند که چالشی برای کشور بوجود نیاید و باید تولید ثروت و کارافرینی کنند
رمضانی پور اظهار داشت:ظرفیت کارکردن در نظام ما بالاست سطح دانش نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست اما تلاش جهادی میخواهد از مدیرعامل صنایع مس ایران خواهش میکنم که صنایع پایین دستی شهرستان مارا در وهله ی اول ایجاد و بعد رونق ببخشند و این مطالبه ی جدی مردم رفسنجان است نقش مس در سفره ی مردم باید دیده شود.
وی در پایان بیان داشت:در بخش کشاورزی که مهم ترین اشتغال شهرستان را تشکیل میدهد جدیت و انگیزه را میخواهد و میطلبد تا کشاورزی نوین را داشته باشیم باید نگرش تغییر پیدا کند.
از جوانان تحصیلکرده در کنار پدران که کشاورزی سنتی را داشتند میخواهم که کمک کنید تا کشاورزی نوین در شهرستان رونق پیدا کند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان