توصیه رئیس اداره برق رفسنجان به شهروندان:

در صورتی قطع شدن برق، معابر را چک کنید / امسال قطعی ناشی از کمبود نداریم

  • شناسه خبر: 163032
در صورتی قطع شدن برق، معابر را چک کنید / امسال قطعی ناشی از کمبود نداریم

رئیس اداره برق رفسنجان به شهروندان این نوید را داد که امسال خاموشی ناشی از قطع خواسته برق را نداریم.

خانه » اجتماعی » در صورتی قطع شدن برق، معابر را چک کنید / امسال قطعی ناشی از کمبود نداریم

به گزارش خانه خشتی ، با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و قطعی هایی مستمری که سال گذشته در این ایام در سطح شهرستان آغاز شد به دیدار حمیدرضا یوسفی رئیس جدید اداره برق شهرستان رفتیم تا در این باره و با وی صحبت کنیم.

یوسفی در آغاز این گفت و گو این نوید را به شهروندان داد که امسال خاموشی ناشی از قطع خواسته برق را نداریم و اظهار داشت: در پیک سال ۹۷ و زمان اوج بار مصرف انرژی بطور ناخواسته به مشکل برخوردیم و ۹ هزار مگاوات کمبود برق در سراسر کشور بود که ناشی از کاهش بارندگی ها و از طرف دیگر تغییر الگوی مصرف مردم و روز اوردن به استفاده از کلرگازی بود.

وی افزود: در این راستا تعرفه های خانگی افزایش یافت و در بخش های تجاری، دولتی و کشاورزی و صنایع هم در رتبه های بعدی تحت تاثیر قرار گرفتند و رفتیم به سراغ خاموشی ها که ایجاد نارضایتی کرد.

یوسفی گفت: با توجه به بارندگی آغاز سال سدها آبگیری شد و نیروها به مدار برگشت امسال تخمین ها نشان می دهد که کمبودها به سه هزار مگاوات کاهش می یابد که سهم رفسنجان از این کمبود ۲۶ مگاوات است.

رئیس اداره برق رفسنجان خاطر نشان کرد: بازه زمانی ۱۵ خردادماه الی ۱۵ شهریورماه به عنوان پیک در نظر گرفته شده است، جهت کاهش مصرف برق در این ایام اولین کار در حوزه ادارات انجام می شود که مکلف شدند امسال ۱۰ درصد مصرفشان را  نسبت به سال قبل کاهش دهند و این کمکی خوبی می شود و برای مصارف خانگی نیز بازه ای تعریف شده که تا مصرف ۲۰۰ کیلو در ایام معمول و برای تابستان ۳۰۰ کیلو ماهیانه را رعایت کنند پیک را عبور می کنیم در غیر اینصورت بر تعرفه افزوده می شود تا شهروندان به سمت مدیریت مصرف آیند.

یوسفی خاطر نشان کرد: ساعات ۱۱ الی ۱۵ در روز و ۲۰ الی ۲۴ در شب ساعات اوج مصرف برق هستند، شهروندان مدیریت مصرف در تابستان را جدی بگیرند استفاده از لامپ کمتر بهتر از این است که سردی هوا را از دست بدهیم تا می توانیم در بازه ی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه مدیریت خوبی ارائه دهیم.

وی همچنین در خصوص قطعی های ناخواسته در سطح شهر نیز بیان داشت: از انجایی که پست ولتاژ ضلع کارگر شمالی که به نام نیروگاه شناخته می شود به عنوان اولین پست شهر در مرکز شهر قرار گرفته بار ان به شدت بالا و دیگر ظرفیت آن کامل شده و دیگر پاسخگو شهر نیست لذا پیگیری ها انجام و دستورات لازم اتخاذ شده و کار احداث پست ۶۰ کیلووات آغاز شده است و بار این پست به پست های همجوار منتقل شده و بار خط ها بالا رفته ، به همین جهت ممکن است قطعی ناخواسته اتفاق بیفتد که در  حد نیم ساعت و ۲۰ دقیقه خواهد بود که ناشی از کمبود نیست.

رئیس اداره برق رفسنجان در باره سرقت کابل های برق در سطح شهر رفسنجان که یکی از دلایل قطعی برق است نیز بیان داشت:از ۱۹اردیبهشت ماه شاهد افزایش سرقت ها بودیم در حدی که چند مورد در روز در مرکز شهر اتفاق می افتاد و برای مجموعه فرمانداری، نیروی انتظامی، سپاه و مدیریت برق نگرانی ایجاد کرده بود.

وی افزود: باتوجه به افزایش قیمت مس شاهد هجوم سارقین برای سرقت کابل های برق بودیم، جلسات متعدد برگزار شد و  طی روزهای اخیر سه گروه سه نفره سارق دستگیر شد.

یوسفی خاطر نشان کرد: از همان محل هایی که سرقت می شود سارقین از همین محل هستند که آشنایی با شبکه دارند و این سرقت ها از ساعت ۲۴ به به بعد انجام می شود .

وی تصریح کرد: شهروندان گرامی این موضوع را مورد توجه قرار دهند که هنگامی برق قطع می شود به معابر نگاه کنید ،مطمئنا اتفاقی افتاده در صورت قطعی برق یک منطقه کامل قطع می شود اما قطعی های جزیی می تواند ناشی از سرقت باشد، در صورت مشاهده موضوع را به شماره ۱۲۱  اطلاع داده تا با حضور عوامل برق و نیروی انتظامی اقدام موثر صورت گیرد.

 

 

برچسب ها:
برق رئیس اداره برق رفسنجان قطعی برق محمد رضا یوسفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان