در جلسه شورای اداری رفسنجان مطرح شد؛

حضور پرشور جوانان در مراسم مذهبی / هیچ درخواستی در هیچ ارگانی نباید بی پاسخ بماند / پست ها موقتند

  • شناسه خبر: 162996
حضور پرشور جوانان در مراسم مذهبی / هیچ درخواستی در هیچ ارگانی نباید بی پاسخ بماند / پست ها موقتند

جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان صبح امروز با حضور مسئولین و رئوسای ادارات در فرمانداری برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » حضور پرشور جوانان در مراسم مذهبی / هیچ درخواستی در هیچ ارگانی نباید بی پاسخ بماند / پست ها موقتند

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که صبح امروز با حضور مسئولین و رئوسای ادارات در فرمانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت لیالی قدر اظهار داشت: در روایات آمده است هر کس از شب قدر محروم گردد از تمام خیرات بی نصیب شده است لذا انسان باید شب قدر را زنده داری و درک کند.

وی افزود: همچنان شاهد حضور باشکوه جوانان در مراسم مذهبی از جمله هیات کربلا هستیم درحالی که میگویند جوانان ما بی بند بار شده اند عکس این مطلب در اینچنین مراسمات و راهپیمایی ها جلوه گر است.

رمضانی پور گفت: به فرماندار جدید رفسنجان تبریک عرض می کنم که در این شرایط سخت اقتصادی کشور مسئولیت فرمانداری شهرستان رابر عهده گرفت و انشالله به کمک مسئولان و مدیران و پای کار بودن انها بتوانیم مشکلاتی از جمله اشتغال را بهبود ببخشیم.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان اظهار داشت: وظیفه اصلی بنده بعد از وظایف فرمانداری، وظیفه فرابخشی است که علاوه بر وظایف خود باید نقش هماهنگی بین باقی مسئولین را نیز برقرار کنم.

وی افزود: همه تریبون هایی که در اختیارمان است از سیاسی و اجتماعی باید برای تقویت بنیان های فکری مردم در جهت حرکت نظامشان حرکت کنند.

فصیحی هرندی گفت: طی سالهای گذشته رفتار سیاسی و اجتماعی مردم عوض شده است و فرمانداری و ادارات موظفند به تمامی تعهدات پایبند بوده و کارهای خود را به شکل صحیح انجام دهند.

وی تصریح کرد: هیچ نامه و درخواستی در هیچ ارگانی نباید بی پاسخ گذاشته شود تا مبادا بی اعتمادی شکل بگیرد و با ارگانهای متخلف برخورد خواهیم کرد.

فصیحی بیان داشت:  از سایر مدیران همکاری و همفکری می‌خواهیم تا با کمک یکدیگر و ارائه راه حل مشکلات را حل کنیم؛ مقامات و ‌پست ها از جمله فرماندار موقتند در واقع خدمت و‌خدمتگزاری مردم موقت است.

رفیع پور مدیر سازمان اسناد و کتابخانه های ملی منطقه جنوب شرق کشور نیز در جلسه شورای اداری رفسنجان اظهار داشت: سازمان اسناد ملی و کتابخانه ای نهادی دولتی،علمی ، پژوهشی و خدماتی است که شامل دوازده مدیریت در استانهای مختلف است؛ کار اصلی این نهاد به دو بخش تقسیم میشود قسمت اول اسناد دولتی که دستگاه های دولتی به بخشنامه ها دسترسی می‌یابند و قسمت دوم مربوط به مردم است.

وی افزود: دستگاه های دولتی باید توجه ویژه ای به قسمت بایگانی داشته باشند چراکه این قسمت از ادارات وظیفه حفظ ارزش های ملی ما را برعهده دارند.

رفیع پور گفت: مشکل ترین قسمت کار ما در بحث اسناد میان مردم است.مردم باید اگاهی داشته باشند که مکانی برای نگهداری و ثبت اسنادشان وجود دارد که از پوسیدگی کاغذ و گم شدن انها جلوگیری میکند.

وی تصریح کرد: این اطلاع رسانی نیازمند همت شما مدیران و اعلام کردن امام جمعه در خطبه های نماز جمعه است تا این عکسهای قدیمی،اسناد و حتی نقش های فرش قدیمی که نشانگر هویت ملی است ثبت و نگهداری شوند.

رفیع پور خاطر نشان کرد: ارتباط با کتابخانه و اسناد ملی شرق کشور از طریق شماره تلفن ۳۲۲۲۹۷۴۳ و همچنین شماره فاکس ۳۲۲۲۷۶۴۰ امکان پذیر است.
علی اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این جلسه بیان داشت: ۲۸درصد از زنان و ۲۵درصد از مردان جامعه ایرانی مبتلا به فشار خون بالا هستند که در خوشبینانه ترین حالت ۶۰درصد این افراد از بیماری خود مطلع هستند و ۳۹.۵ در حال درمانند.

وی افزود: هدف در طرح بسیج ملی فشار خون در مرحله اول اگاهی دادن به مردم مرحله دوم دارو و رژیم غذایی ارائه دهیم و در نتیجه کنترل فشار خون مطلوب را بررسی کنیم.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: با آگاهی دادن به جامعه درمورد کنترل فشار خون بالا میتوان از بیماری هایی نظیر نارسایی قلبی عروقی و مغزی و غیره پیشگیری کرد.

وی بیان داشت: کمپین های سیاری در نماز جمعه و نماز عید فطر مستقر خواهیم کرد که تمام خدمات به صورت رایگان خواهد بود که به نوبه خود ارزش و اهمیت بهداشت سطح کشور را میرساند.

گزارش از ریحانه حسن رحیمی

عکس از رضا ساجدی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان