۷ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان فعالیت می کنند / پیش بینی پذیرش ۱۰۰ دانشجوی افغان در این دانشگاه

  • شناسه خبر: 162816
۷ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان فعالیت می کنند / پیش بینی پذیرش ۱۰۰ دانشجوی افغان در این دانشگاه

رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان گفت : دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اولین دانشگاه در سطح استان کرمان است که مرکز رشد را راه اندازی کرده است و این مرکز  دارای ۵۵ شرکت می باشد  که ۷ شرکت دانش بنیان در آن فعالیت دارند .

خانه » علم و فن آوری » ۷ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان فعالیت می کنند / پیش بینی پذیرش ۱۰۰ دانشجوی افغان در این دانشگاه

به گزارش خانه خشتی ؛ حسن رنجبرعسکری عصر روز گذشته طی نشست خبری در جمع خبرنگاران رفسنجان که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد به اهمیت ارتباطات اشاره کرد و اظهار داشت :روابط عمومی علم مدیریت است و پل ارتباطی ملت و مسئولین و از طرفی شغلی پر از مسئولیت است .

وی بیان داشت :روابط عمومی ارتباط بین سازمان و مخاطبین را برقرار می سازد و هر گونه اطلاعات را به مردم انتقال می دهد.

رنجبر عسکری تصریح کرد:همه مدیران قبلی در جهت توسعه دانشگاه سهیم بودند ،سازمانی می تواند موفق باشد که با تغییر مدیر برنامه های آن تغییر نکند تلاش ما این بوده است سعی کنیم در راستای سیاست های دانشگاه نگاه ویژه داشته باشیم و با تغییر مدیر برنامه ها تغییر نکند .

وی افزود :سند راهبردی دانشگاه که از مهرماه سال گذشته شروع شده است مصصم هستیم این سند تدوین شود ، سند راهبردی در هر حوزه،شاخص ها را تدوین می کند و نیاز است که شاخص ها را در همان حوزه رشد دهد .

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان عنوان داشت :۸۵ درصد شاخص ها در معاونت ها تعریف و تعیین شده است امیدواریم تا شهریورماه سند راهبردی هر کدام از معاونت ها تدوین شود و در آذرماه اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد:همدلی و وفاق بین اعضای دانشگاه وجود دارد  دانشگاه باید بتواند ارتباط موثر با جامعه مخصوصا با نسل چهارم داشته باشد و پاسخگوی جامعه باشند .

رنجبر عسکری بیان داشت :یکی از قسمتهایی که می تواند به دانشگاه کمک کند حمایت از شرکتهای مرکز رشد است ،این واحد به صاحبان ایده کمک می کند که ایده شان تبدیل به ثروت کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اولین دانشگاه در سطح استان کرمان است که مرکز رشد را راه اندازی کرده است گفت :این مرکز  دارای ۵۵ شرکت می باشد  که ۷ شرکت دانش بنیان در آن فعالیت دارند .

رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان خاطرنشان کرد :ارتباط دانشگاه  با صنعت اگر به معنای واقعی برقرار شود به سیاست های دانشگاه نزدیک شده ایم .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه چند طرح با مجتمع مس دارد گفت :با توجه به تولید اسید سولفوریک در مجتمع مس و تولید کود سولفات آلمینیوم از طرح هایی هستند که آزمایش بر روی آنها انجام گرفته و تولید شده ،امیدواریم سرمایه گذاری در این زمینه پیدا شود .

رنجبر عسکری اذعان داشت :طرحی در خصوص ماشین های گاز سوز با وزارت نفت نوشته و رایزنی شده است که با استفاده از کربن در باک ها فشار گاز به یک صدم می رسد .

وی به بحث آموزش و توانمندسازی دانشجویان اشاره داشت و گفت :دانشگاه ۹۹ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری دارد و ۲۰ درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند به دنبال رشته های بین رشته ای هستیم که دانشجوبعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شود از طرفی یکی از سیاست های دانشگاه توانمندسازی دانشجویان است که در این راستا دوره های آموزشی برگزار می شود .

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تاکید داشت:در منطقه خنامان طرح زعفران کاری را در ۳ هکتار شروع کردیم این طرح در حال توسعه است در همچنین در روستای مانی یک هکتار کشت زعفران و همچنین در شهرک مس کشت گل محمدی و زعفران توسط دانشگاه صورت گرفت ، مجوز گلخانه کشت سبزی را در  منطقه خنامان اخذ کردیم و این گلخانه احداث شد .

وی یادآور شد :۴ ساختمان در دانشگاه داریم که  بالای ۸۵ درصد کار انجام شده و و ۱۷ هزار مترمربع ساختمان اداری داریم .

رنجبر عسکری به نقش خیرین در ساخت ساز دانشگاه اشاره کرد و گفت :جا دارد از همه خیرین که در ساخت وساز دانشگاه نقش مهمی داشتند تشکر کنیم ، رشد و پیشرفت این دانشگاه را مدیون خدمات انها هستیم بالای ۱۳۰ هزار متر مربع فضا داریم که کثرا به همت خیران تأمین شدند،چراکه ما تا از سال ۸۵ یک ریال ردیف عمرانی نداشتیم و هر چی ساختیم به کمک خیرین بوده است .

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به امضای تفاهم‌نامه دانشگاه با وزارت علوم افغانستان اشاره و اظهار کرد: قرار است تا آخر خرداد پرونده دانشجویانشان را به دانشگاه ارسال کنند تا از نظر علمی بررسی شود و در صورت پذیرش از سوی دولت جذب دانشگا‌ه ما می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر ۱۰۰ دانشجو پذیرش شوند.

رنجبرعسکری با اشاره به اینکه حذف کاغذ از چرخه اداری دانشگاه اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است گفت : در حال رایزنی برای پذیرش دانشجو از کشور عراق هم هستیم .

اعزام ۵۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان نور

حجت الاسلام مرتضی جمالی مسئول  دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه هم در این جلسه اظهار داشت :با توجه به شرایط اقتصادی ،نیاز امروز کشور به همدلی و رفاق است و مطالبه گری حق مسلم جامعه است که توسط رسانه ها و روابط عمومی صورت می گیرد .

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۶۰ کانون و تشکل است عنوان داشت :برگزاری یادواره های گمنام شهدا ،جشنواره رویش توسط کانون فرهنگی ،کرسی های آزاداندیشی و فعالیتهای بسیج دانشجویی و اعزام ۵۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان نور مرکز مشاوره برای دانشجویان و بحث ازدواج دانشجویان و اعزام ۱۳۰ زوج جوان  به مشهد از فعالیتهای حوزه فرهنگی دانشگاه است .

جمالی تصریح کرد :مسابقات فرهنگی ، انجمن های علمی و مسابقات قرآن و عترت که دانشجویان رتبه های خوبی را کسب نمودند از دیگر فعالیتهای ماست .

مهدی مصباح معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با تبریک روز روابط عمومی به اهمیت نقش رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت :تنها مسئله ای که نقش اساسی در شوروی سابق داشت مسائل جذاب فرهنگ غرب بود که توسط رسانه ها محقق شد و می توان فروپاشی شوروی سابق را مدیون رسانه ها دانست .

وی بیان داشت :رسانه ها می توانند در مقابل تهاجم فرهنگی در کشورمان نقش اساسی داشته باشند .

مصابح تصریح کرد :مرکز آموزش های مجازی از لحاظ تجهیزات و امکانات در منطقه بی نظیر است و قابلیت سرویس دهی آموزش های تخصصی را به صورت حضوری و مجازی به کلیه ارکان جامعه و صنایع می دهیم که در حال حاضر با مجتمع مس همکاری نزدیکی داریم .

وی خاطرنشان کرد :اخیرا دانشگاه علوم پزشکی هم برای برخی از مباحث دندان پزشکی (از جمله تمام مراحل دندان پزشکی) که به صورت شبیه سازی در مرکز تهیه می شود و کار دانشجویان پزشکی را برای آموزش دیدن، راحت می کند .

معاونت آموزشی دانشگاه ولی عصر رفسنجان افزود : ۷ دانشکده در حال حاضر داریم دو دانشکده علوم اداری و اقتصاد و علوم ریاضی که ساختمان ها کامل و از نظر آموزش هیچ کمبودی ندارند به این دانشکده ها اضافه می شود .

وی یادآور شد :رشته دکتری ژنتیک و چند رشته دیگر از جمله مدیریت صنعتی (کارشناسی ارشد)مدیریت بازرگانی ،مهندسی شیمی گرایش کارشناسی ارشد جدیدا راه اندازی کردیم در حال حاضر چند رشته بین رشته ای هم در دست بررسی هستند که اضافه خواهد شد .

مصابح بیان داشت :رشد کیفی و کمی دانشگاه ولی عصر رفسنجان قابل ستایش است به طوریکه که در کل استان این دانشگاه در کنار دانشگاه شهید باهنر به عنوان معین منطقه انتخاب شده اند .

سید حسین میردهقان معاونت پژوهشی دانشگاه ولی عصر رفسنجان اظهار داشت :تنوع واحدهای مختلف دانشگاهی در حوزه پژوهش زیاد است دفتر ارتباط با صنعت رابط بین اعضای هیات علمی دانشگاه، صنایع و ارگانهای مختلف در سطح جامعه را بر عهده دارد .

وی بیان داشت : مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه در حوزه معاونت پژوهش ومدیریت فناوری اطلاعات از دیگر بخش های معاونت پژوهش است  .

میردهقان تصریح کرد :بررسی آنالیز عناصر و تجزیه آب و برگ گیاهان  سعی شده دانشگاه این کار را انجام دهد .

وی افزود :مراکز تحقیقاتی پژوهشی که به صورت تخصصی کار را انجام می دهند ،کتابخانه مرکزی و انتشارات دانشگاه که بیش ۱۰۰ هزار عنوان کتاب فارسی ، انگلیسی و عربی را در خود شامل می شود در این حوزه قرار دارد ، سعی کرده ایم به سمتی برویم که منبع اطلاعاتی دانشجویان منابع دیجیتالی باشد .

مجید اسماعیل زاده معاونت دانشجویی دانشگاه ولی عصر رفسنجان عنوان داشت :این معاونت سیاست گذاری ،برنامه ریزی ، اجرا و نظارت و ارزیابی کلیه امور دانشجویی دانشگاه را برعهده دارد .

وی بیان داشت :این معاونت همچنین خدمات رفاهی از جمله وام های تحصیلی و خدمات مشاوره ای و برنامه ورزشی برای دانشجویان را ارائه می دهد .

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان