بانوی کارآفرین رفسنجانی از مخالفت خانواده تا کسب تندیس‌های بین المللی

  • شناسه خبر: 162800
بانوی کارآفرین رفسنجانی از مخالفت خانواده تا کسب تندیس‌های بین المللی

مژده سرچشمه پور یک بانوی رفسنجانی است که توانسته در عرصه کاشت و فرآوری گیاهان دارویی با کارآفرینی وجهه بین المللی پیدا کند.

خانه » اقتصادی » بانوی کارآفرین رفسنجانی از مخالفت خانواده تا کسب تندیس‌های بین المللی

به گزارش خانه خشتی ، مژده سرچشمه پور بانوی کارآفرین رفسنجانی است، او موفق به دریافت دکترای افتخاری مدیریت کسب و کاشت از یونسکو شده است.

مژده سرچشمه پور مدیر انجمن کشاورزی و گیاهان دارویی بانوان و خانواده استانداری کرمان و مدیرموسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت و مدیر مجتمع آمورشی فنی پیام مهارت رفسنجان است ،او موفق به دریافت دکترای افتخاری مدیریت کسب و کاشت از یونسکو شده است.سرچشمه پور با کاشت گیاهان دارویی و بسته بندی آن‌ها پای در میدان تولید و کار آفرینی گذاشته است.

سرچشمه پورگفت: از دوران کودکی به گیاهان دارویی علاقه‌مند بودم، تصمیم گرفتم به دنبال علاقه مندی ام بروم؛ سال ۹۲ بود که به ذهنم خطور کرد از آنجا که بحران آب داریم و از طرفی استان کرمان دارای اقلیم آب وهوایی خشک است کشت گیاهان دارویی را به عنوان کشت جایگزین آغاز کنم.

وی افزود:سال اول برای کسب تجربه و به دست آوردن کیفیت محصول در یک منطقه بد آب و هوایی شروع کردم به واقع کار پژوهشی-تحقیقاتی آن هم با هزینه خودم بود، اما از آن سال به بعد ترویج کشت جایگزین را در روستا‌های مختلف پیاده کردم و از سال ۹۵ به صورت کاملا رسمی با کسب مجوز‌های قانونی ادامه دادم.

از مخالفت خانواده تا کسب تندیس‌های بین المللی

بانوی کار آفرین رفسنجانی گفت: خوشبختانه در این مسیر بسیار موفق بودم، با گروهی که تشکیل دادیم سعی کردیم یک کار انحصاری داشته باشیم و موفق به دریافت iso کیفیت اروپا شدیم ضمن اینکه در کارمان نوآروی هم ایجاد کردیم و این موضوع به موفقیتمان جانی بیشتر داد تا آنجا که درخواست فروش از استان‌ها  و کشور‌های دیگر داشته ایم ضمن اینکه با کشور‌های آلمان، ترکیه و نمایندگان کشور‌های چین و عمان و هند برای صادرات مذاکره داشتیم.

از مخالفت خانواده تا کسب تندیس‌های بین المللی

وی بیان داشت: سعی کردیم در بسته بندی محصولاتمان نوآروی داشته باشیم بسته های مخصوص مسافران مثلا بسته مخصوص سوغات استان کرمان، سوغات رفسنجان و… این نوآوری موجب استقبال بسیار از محصولاتمان شده است.

وی تصریح کرد:حدود ۴۰ گونه گیاه دارویی در روستا‌های مختلف و با توجه به اقلیم روستا‌ها کشت و برداشت می‌شود ضمن این که به روستائیان نیز مشاوره می‌دهیم سپس محصول خریداری شده از روستائیان را به بازار جهانی عرضه می‌کنیم، شهداد، رفسنجان، بردسیر و بسیاری از شهرستان‌های استان تحت کشت است.

از مخالفت خانواده تا کسب تندیس‌های بین المللی

سرچشمه پور بیان داشت:هدف اصل ما اشتغال است، این که در بحران آب و مشکلات اقتصادی افراد بتوانند زندگی و کارشان را مدیریت کنند از این رو به همه‌ی افرادی که راغب انجام این کار باشند مشاوره می‌دهیم اگر چه برای کمک بیشتر به افراد، سمینار‌هایی هم در طول سال برگزار می‌کنیم. ما در هر روستا یک نفر را به عنوان مدیر در نظر می‌گیریم، اما همان یکنفر می‌تواند باعث اشتغالزایی برای ۵۰، ۶۰ نفر شود.

وی گفت:افراد با توجه به مهارتشان باید شغل آینده شان را تعیین کنند مشکل امروز جامعه ما توقع بالای جوانان است وگرنه هر شخصی که مهارتی داشته باشد بیکار نخواهد ماند، کسی که سرمایه هم نداشته باشد می‌تواند از تکنیک‌های مختلف صاحب شغل شود.

سرچشمه پور با کاشت گیاهان دارویی و بسته بندی آن‌ها پای در میدان تولید و کار آفرینی گذاشته است

وی تندیس مدیریت جهانی از بنیاد اروپا را دریافت کرده و گواهی مدیریت در طراز جهانی را نیز داراست.

از مخالفت خانواده تا کسب تندیس‌های بین المللی

حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان هم گفت:خانم سرچشمه پور یکی از بانوان فعال در عرصه کار آفرینی است.

وی گفت: این بانوی کارآفرین با حضور در روستا‌ها و ترویج طرح‌های اشتغالزا بانوان روستایی را برای ایجاد اشتغال خانگی و رونق تولید ترغیب می کند.

حسینی افزود: خانم سرچشمه پور تا کنون توانسته در استان کرمان به ویژه در روستا‌های رفسنجان برای بیش از ۸۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: استان کرمان رتبه اول مشارکت زنان درفعالیت‌های اجتماعی را دارد و در همین زمینه اکنون ۲ هزار نفر کار آفرین فعال دارد که مشغول فعالیتند و در همه زمینه‌ها پر تلاشند.

از مخالفت خانواده تا کسب تندیس‌های بین المللی

بخشی بخشدار رفسنجان هم بیان داشت:خانم سرچشمه پور در روستا‌های شهرستان علاوه بر مشاوره برای راه اندازی بیش از ۵ کارگاه تولیدی و فرآوری نیز تلاش نموده است.

وی افزود: اکنون در شهرستان رفسنجان در این زمینه ۵۹۰ بانو مشغول تولید انواع گیاهان دارویی هستند.

وی بیان داشت:ترویج و آموزش از مهمترین اقدامات بانوی رفسنجانی در روستا‌ها برای ایجاد مشاغل خانگی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب ها:
بانوی کارآفرین مژده سرچشمه پور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مهدی

    سلام خداقوت من ۲سال است درزمینه گیاهان دارویی کار میکنم اما موفق نشدم بخصوص در بحث فروش امکان راهنمایی یا همکاری هست ممنون

    مهدی

    سلام خداقوت من مدت ۲سال است که گیاه دارویی کار میکنم اما موفق نیستم بخصوص در بحث فروش لطفا اگه امکان داره راهنمای کنید ممنون ۰۹۳۰۲۴۲۷۲۸۴

    مریم نظری

    سلام من مریم نظری از استان کرمان شهرستان فاریاب ولیسانس زیست گیاهی هستم و میخواستم که باشما همکاری داشته باشم آب وزمین هم دارم 09178334119

    مریم نظری

    سلام من مریم نظری از استان کرمان شهرستان فاریاب ولیسانس زیست گیاهی هستم و میخواستم که باشما همکاری داشته باشم 09026981900

    شجاع نظری

    سلام چگونه میتوان باخانم مژده سرچشمه پور ارتباط برقرار کردوازمشاوره ایشان برای اشتغال زایی استفاده کرد؟ اگر ممکنه لطفاً راهنمایی کنید

    علی

    سلام مقدار قابل توجیه زمین آب در یزد دارم لطفا با پن همکاری فرمایید. ۰۹۱۳۱۵۱۶۶۵۵

    مصطفایی

    سلام وقتتون بخیر مصطفایی هستم اهل خلخالم درحواست یه شماره ارتباطی با خانم سرچشمه پور و راهنمایی و همکاری با خانم سرچشمه‌پور را داشتم لطفا راهنمایی کنید ممنونم 09198450671

    بهناز

    اهل رفسنجان هستم فوق لیسانس شیمی فیزیک ۰۹۱۳۴۹۳۶۳۰۶

    زینلی

    اهل رفسنجان هستم اطراف رفسنجان آب و زمین دارم چه نوع گیاه داروی در رفسنجان محصول بهتری دارد لطفا راهنمایی بفرمایید 09011085734

    نجمه

    ببخشید من خودن اهل اطراف رفسنجانم اگه بشه شماره یا آیدی ارتباطی چیزی از خانم سرچشمه پور به من بدین ممنون میشم

    فاطمه شهبازی سیف اباد

    با سلام.شهبازی هستم از اصفهان .اهل چهار محال بختیاری.نیاز ب مشاوره کاشت گیاهان دارویی و همکاری با شما را دارم.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر۰۹۳۵۷۵۴۱۷۴۶

    فاطمه شهبازی سیف اباد

    با سلام.شهبازی هستم از اصفهان .اهل چهار محال بختیاری.نیاز ب مشاوره کاشت گیاهان دارویی و همکاری با شما را دارم.لطفا راهنمایی کنید.۰۹۳۵۷۵۴۱۷۴۶
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان