دشمنی با جمهوری اسلامی به خاطر ذات آن نیست به خاطر مقاومت است

  • شناسه خبر: 162784
دشمنی با جمهوری اسلامی به خاطر ذات آن نیست به خاطر مقاومت است

احمد قدیری ابیانه گفت: اولین تحریم هایی که علیه ایران وضع شد نه در انقلاب بلکه در زمان دولت محمد مصدق بود به خاطر اینکه چرا نفت را ملی کرد و این را اقدام غلط میدانستند، دشمنی با جمهوری اسلامی به خاطر ذات جمهوری اسلامی نیست بلکه به خاطر این است که مقاومت ادامه دارد.

خانه » سیاسی » دشمنی با جمهوری اسلامی به خاطر ذات آن نیست به خاطر مقاومت است

به گزارش خانه خشتی ، احمد قدیری ابیانه در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در مناظره ای با موضوع بررسی کارآمدی نظام در ۴ دهه اخیر و تهدیدها و فرصت های دهه پنجم انقلاب که به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی به وقوع پیوست که شیوه ی اداره ی ایران و منطقه خاورمیانه سلطنتی و پادشاهی بود نقشه تاریخی ایران از شتر تبدیل به گربه شد، در تاریخ ۳۰۰ ساله ننگین تکه تکه از ایران جدا می شود و نهایتا بحرین در زمان رضاخان و محمد رضا پهلوی جدا می شود.
وی افزود: قبل از انقلاب تکیه مطلق ایران به سمت آمریکا بود و ژاندارم منطقه حساب میشد مدل عربستان فعلی، ایران بزرگترین متحد اسرائیل در منطقه بود در این شرایط با انقلاب اسلامی ایران تبدیل به جمهوری اسلامی می شود تبدیل به بزرگترین پایگاه ضد آمرکایی در منطقه می شود.
قدیری گفت: اولین تحریم هایی که علیه ایران وضع شد نه در انقلاب بلکه در زمان دولت محمد مصدق بود به خاطر اینکه چرا نفت را ملی کرد و این را اقدام غلط میدانستند، دشمنی با جمهوری اسلامی به خاطر ذات جمهوری اسلامی نیست بلکه به خاطر این است که مقاومت ادامه دارد.


وی خاطر نشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی و کمک به صدام، کودتای ناموفق نوژه ،حمله نظامی به طبس ، تحریم های فلج کننده و فتنه ی ۸۸ از جمله اقدامات آمریکا در ایران بود، با تمام این دشمنی ها ایران تعداد دانشجویان به ۴ میلیون رسید ، امروز ایران طرف دعوای اصلی آمریکا است، دیگر بحث سر سیم خار دار نیست بلکه دعوا سر موشک و سانتریفیوز است پزشکی هسته ای امید به زندی افزایش طول عمر در همه این شاخص ها ایران رشد چشمگیر داشته است.
قدیری تصریح کرد: انقلاب را با انقلاب بسنجیم ،کشور را با وضعیت قبل بسنجیم، امروز کشور در جایگاهی قرار دارد که نتانیاهو می گوید ایران بر چهار پایتخت عربی مسلط است.
وی بیان داشت: نظام ظرف است دولت مظروف آن است اگر کارامدی بوده از جریان جهادی و تفکر انقلابی و اگر ناکارامدی بوده است تفکر انفعالی غرب گرا بوده است .

قدیری گفت: ما نباید رسالتمان این باشد که از همه چیز دولت حمایت کنیم اگررسالت دانشجویی و استادی خود را انجام دهیم این اتفاق نمی افتد .

قدیری ابیانه در خصوص مطرح شدن عدم آزادی بیان و سیر نزولی انقلاب از سوی برخی گفت :اینکه می آیند اینجا هر چی می گویند و بعد می گویند آزادی بیان نداریم جالبتر از آن این است که ازادی اندیشه نداریم باید بگوییم اندیشه انسان در مغزش است و کسی آن را اجیر نکرده است ،سیر نزولی باید با مستند ارائه شود با عدد و ارقام ولی اگر کلی بگویم درست نیست ،چرا نسل جوان به ریشه ها توجه نمی کند و مرعوب شعارهاست واقعیت این است که مظلومترین بچه ها بچه های انقلابی هستند .

ابیانه گفت :یک کشور را نمی شود با مطلق گرایی پیش برد، نیاز به نظر سنجی نیست ملتی که اومدند در صحنه شعار واحدی دادند نیاز به نظر سنجی نیست میشه مردم حرفی بزنند و نیتشون چیز دیگری باشد شاید مسئولین اینجور باشند نطر سنجی می خواهید ۹۸ و نیم درصد رای مردم به قانون اساسی ،ولی الان می گویید ای کاش نظر سنجی می کردید.

وی در خصوص تحریف انقلاب اینچنین گفت :مسئله دیگر که می فرمایید انقلاب تحریف شده است من هم می گویم انقلاب تحریف شده است و خود امام هم هشدار دادند نسبت به تحریف انقلاب و گفتند انقلاب نباید دست نااهلان بیفتد ،معنی ندارد آقای روحانی در خاطرات خودش بنویسد که وقتی انقلاب شد من در قم مستاجر یک خانه کلنگی تک خوابه بودم که پول اجاره اش را نمی توانستم بدهم ولی  امروز دو تا خانه ۲۰۰ میلیاردی داشته باشد  شما ما را از تحریف انقلاب می ترسانید ما خودمان یک عده ای لیبرالهایی می بینیم که انگشتر عقیق  و عمامه دارند یقه شان بستند و تیشه به ریشه انقلاب می زنند .

ابیانه گفت :هدف انقلاب و امام مبارزه با فساد و فقر بود نه اینکه تبعیض در اوج ،فساد این است که آن آقازاده فاسد ۸۵ میلیون دلار رشوه بگیرد در نتیجه ۱۸ میلیارد دلار به ۸۰ میلیون نفر در ایران  ضرر بزند،فساد این است به تعبیر نه دادگاه جمهوری اسلامی ،به تعبیر دادگاه فرانسه به کشور ایران رشوه بدهند که قراردادی به نفع کشور دیگر داده شود این طرف ضرر کردیم محکوم نشدیم آن طرف محاکمه شدند ۱۵ میلیاد دلار در دادگاه نروژ به خاطر رشوه ثابت شده است این فساد است .

وی گفت :نفاق بدتر از کفر است ، اگر قرار است معممین فاسد باشند همانطور بهتر که شاه باشد، ،تفکر انقلابی یعنی تفکر شهید تهرانی مقدم با ۴ تا موشک درجه ۳ کره ای شروع می کند به ۲۵۰۰ کیلوتر نقطه زن می رساند تفکر انقلابی یعنی احمدی روشن که ویروس هوش مصنوعی را خنثی می کند ما حامی این تفکر و جهبه هستیم ،والا اصولگر و اصلاح طلب فرقی ندارند جفتشان مثل هم هستند .

قادری ابیانه در مورد قانونگرایی گفت : اینکه گفته می شود نظام اقتصادی دزدخانه است باید مروری داشته باشیم بر بزرگترین اختلاس ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی اولین ملک نجومی در تاریج جمهوری مال میرحسین موسوی بود ،آقای روحانی توضیح بدهد ۱۲ هزار میلیارد تومان پول صندق ذخیره فرهنگیان بالا کشیده شده روحانی میگوید این اختلاس نیست ،امروز طیفی در نظام داریم که ازمخالفت با ارشاد صحبت می کنند سران انها اکبر گنجی ،هاشمیان ،موسوی تاج زاده در حوزه رسانه ای زیبا کلام از جمله کسانی چون زیبا کلام معتقد بودند که این آقایان برای آزادی  بیان ارزشی قائل نبودند .

وی افزود :چرا نمی گویید که اقتصاد نظام را از بین بردند چرا امید را از بین می بریم ،۳۰ میلیارد دلار خروج از کشور به خاطر ارز ۴۲۰۰ جهانگیری، ۲۰ میلیارد ضرر که مهدی هاشمیان به ایران زد بدانید ، مملکت را دریابید،اعصابی کردن عمدی توده های مردم هدف دولت است وضع مملکت آدرس غلط دادن است ،قبل از انتخابات شعاری داده می شود در حد خدا اختیار دارند و شعارهایی که نمی توانند محقق کنند می گویند ما اختیار نداریم .

وی بیان داشت :۹۵ درصد بودجه دست دولت و زیر مجموعه دولت است ، حاکمیت انتصابی و انتخابی دروغ بزرگی است ،ما چیزی به نام انتخابی و انتصابی نداریم ما انتخابی مستقیم و غیر مستقیم داریم .

ابیانه افزود : نمونه دیگر حماسه برجام ،آن موقع که ما فریاد می زدیم و ما فحش می خوردیم چرا گوش نمی کردید اوضاع اقتصادی واضح است جریانی که پاسخگو باشد فرافکنی می کند .

و صادق زیباکلام که طرف دیگر این مناظره بود معتقد است علت انقلاب روشن است نیاز به نظریه پردازی نیست و علت انقلاب توسط نظام جمهوری اسلامی تحریف شده است.
وی بیان داشت: نظارت بر قانون اساسی وظیفه اصلی رئیس جمهور است اگر تشخیص دهد که در بخشی قانون اجرا نشود چه می تواند بکند چه اختیاراتی دارد معلوم نیست.
زیباکلام معتقد است قانون اساسی توسط حقوق دان ها نوشته نشده است و سرشار از عبارات زیباست اما قابلیت حقوقی و قانونی ندارد.
وی در سخنانش از زندانیان سیاسی نام می برد و می گوید با چه قانونی اینها در زندان هستند.
زیباکلام گفت: اگر ادبیات زمان جنگ که در مطبوعات و کتابها آمده است و مصاحبه های امام بررسی شوند  خواسته های انقلاب را ذیل خواسته های آزادی خواهانه آورد شده است.

وی بیان داشت: گفتمان امریکا ستیزی بدل تبدیل به گفتمان اصلی انقلاب شد چیزی که الان هم ادامه پیدا کرده بعد از ۴۰ سال اگر از نظام جمهوری اسلامی بگیرید دچاز بحران هویت می شود، همه ی اساس انقلاب خلاصه شده است در آمریکا ستیزی.اقتصاد جمهوری اسلامی اقتصاد دولتی است در هیچ کشوری نمی توانید پیدا کنید که با این اقتصاد موفق باشد مادامی اقتصاد دولتی است وضعیت خوبی نخواهد بود.

در ادامه تصاویر این مناظره را ببینید:

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان