رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان مطرح کرد:

کمک ۱۰۰ میلیونی جمعیت هلال احمر رفسنجان به مناطق سیل زده

  • شناسه خبر: 162561
کمک ۱۰۰ میلیونی جمعیت هلال احمر رفسنجان به مناطق سیل زده

رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی تنها از سوی جمعیت هلال احمر رفسنجان  و کمک های غیر نقدی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

خانه » اجتماعی » کمک ۱۰۰ میلیونی جمعیت هلال احمر رفسنجان به مناطق سیل زده

حسن امینی در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال احمر با حضور جمعی از خبرنگاران رفسنجان در مجل جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار شد با اشاره به حوادث سیل اخیر در کشور اظهار داشت: مردم شهرستان رفسنجان در ارسال کمک ها خوش درخشیدند، پای کار بودند و اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی افزود: از لحظات اولیه ای که امداد رسانی به سیل زدگان کلید خورد چادرهای جمع اوری کمک های مردمی در سطح شهر و بخش ها برپا و از آحاد مردم، ادارات و سازمان ها برای کمک دعوت شد.

امینی گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی تنها از سوی جمعیت هلال احمر رفسنجان  و کمک های غیر نقدی شامل ۵ هزار دست لباس، کنسروجات، لوازم بهداشتی، پتو و … به مناطق سیل زده ارسال شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان بیان داشت: با کمک مجمع خیرین دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، موکب خاتم الانبیاء و جمعیت هلال احمر  کمک بزرگی به سیل زدگان صورت گرفت و همچنین با همکاری انجمن نانوایان شهرستان موکب شهر صفائیه به همراه ۴ تن آرد به پل دختر اعزام شدند.

وی در ادامه به بحث اموزش در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بیان داشت: آموزش طرح دادرس در مدارس، آموزش در روزهای سخت برای دانش اموزان صورت میگیرد که با استقبال روبرو شده است. ضرورت دارد که در بحث اموزش پیگیری مستمر صورت گیرد چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.

امینی اظهار داشت: ۷۵خانه هلال در سطح شهرستان رفسنجان فعالیت می کنند که بازوی جمعیت هلال احمر هستند و در کنار برنامه های عام المنفعه فرهنگی در زمان حوادث نیز یاری رسان هستند.

وی خاطر نشان کرد: داروخانه هلال احمر در رفسنجان پوشش دارویی بیماری های خاص، شیمی درمانی، ام اس، پیوندی و…را انجام می دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان بیان داشت: کلینیک چشم پزشکی از محل موقوفات هلال احمر مرحوم شفیعی در رفسنجان احداث می شود، موقوفات هلال احمر با توجه به وضعیت خشکسالی طی دوسال گذشته درآمد پایینی داشته است.

امینی عطرافشانی قبور شهدا، برپایی نمایشگاه  امکانات و تجهیزات هلال احمر در محل مصلی، برگزاری پیاده روی و ریگ نوردی اعضای خانه های هلال ، مانور دهیاران و تقدیر از دادرسان را از جمله برنامه های هفته هلال احمر در رفسنجان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته چهار کاروان سلامت با حضور پزشکان داوطلب، اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت در مناطق کشکوئیه، صفائیه، خنامان و دره جوز برپا شد و روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به مناسبت هفته هلال احمر کاروان سلامت با حضور پزشک متخصص بانوان در منطقه داوران برگزار می گردد.

امینی گفت: کلاس های آموزش جمعیت از ابتدای تیرماه برای همگان در هر گروه سنی برگزار می شود و این زمان فرصت مناسبی برای بهره گیری دانش آموزان از این اموزش هاست.

برچسب ها:
جمعیت هلال احمر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان