سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی در رفسنجان برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 162265
سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی در رفسنجان برگزار شد / عکس

 سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی به میزبانی دبیرستان دخترانه علوی رفسنجان با حضور جانشین فرمانده انتظامی و رئیس آموزش و پرورش برگزار شد.

خانه » اجتماعی » سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی در رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ،  با همکاری کلانتری ۱۲ نیروی انتظامی رفسنجان ، سومین جشنواره سلامت روان دانش آموزی با هدف ارتقای سلامت روانی دانش آموزان روز گذشته به میزبانی دبیرستان دخترانه علوی رفسنجان با حضور جانشین فرمانده انتظامی و رئیس آموزش و پرورش برگزار شد.

حسین تقوی رئیس آموزش و پرورش رفسنجان در این مراسم بیان داشت: آسیب های اجتماعی معلولیت های اجتماعی هستند که از فرد و اجتماع حاصل می شوند، هرچقدر در  تعلیم و تربیت و اجتماعی شدن  سرمایه گذاری کنیم قطعا هزینه در درمان اسیب ها کاهش می باید.

وی افزود: وصعیت اقتصادی و اجتماعی و فضای مجازی می توانند مزینه ساز آسیب های اجتماعی باشند، نحوه استفاده از فضای مجازی خیلی مهم است کتاب سواد رسانه ای که در پایه دهم تدریس می شود بسیار در این امر مهم است ، اینکه در برخی مدارس کم لطفی می شود در انتخاب مدرس جهت تدریس آن بحث دیگری است.
تقوی گفت: امروز دیگر سواد در خواندن و نوشتن محدود نمی شود، بایستی داشته های خودمان بروز کنیم تقسیم های مختلفی از سواد می شود .
وی خاطر نشان کرد: قسمت دیگر علت آسیب های اجتماعی برمیگردد به بحث فردی مشکلات جسمی، عدم مهارت های اجتماعی لازم، مسائل روانی افراد هم ایجاد آسیب های اجتماعی می کند ضرورت دارد ر به بهداشت روانی توجه بیشتر می شود.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: قسمتی دیگر برمی‌گردد به متولیان امر تعلیم و تربیت و ضرورت دارد در این زمینه برنامه هایی تدوین شده باشد.

سرهنگ مهدی کریمی جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان نیز در جمع دانش آموزان دبیر ستان علوی بیان داشت: جنگ نرم خطرناکترین جنگی است که دشمن علیه ما برداشته است و امروز باید به خطرات ناشی از آن برسیم.
وی افزود: مقابله با جنگ نرم دشمن پلیس و معلم نمی خواهد وجدان بیدار و ایمان مقتدر می خواهد، دشمن کیف و کتاب دانش آموزان لباس آنها و خانه و خانواده را هدف قرار داده است تا فرهنگ اسلامی را از ما بگیرند.
سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: شبکه های ماهواره نابود کننده بنیان خانواده است، ۷۰ درصد تصادفات ناشی از مصرف مشروبات الکلی است، آسیب کافه قلیان ها باید مورد توجه قرار گیرد که با انواع و اقسام مواد شیمیایی حتی شیشیه مخلوط می شود.
وی تصریح کرد: همه اینها یک درمان دارد آنهم این است که از ته دل از خداوند بخواهیم به راه راست هدایت شویم ما بچه های سرزمین شهدا هستیم.

مسئولین حاضر در پایان از نمایشگاه مقابله با آسیب های اجتماعی که با همکاری دانش اموزان و کلانتری ۱۲ برپا شده ، بازدید کردند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان