زنگ سلامت در مدرسه گرامی رفسنجان / سوءتغذیه و کم تحرکی دو خطری که نوجوانان را تهدید می کند

  • شناسه خبر: 162110
زنگ سلامت در مدرسه گرامی رفسنجان / سوءتغذیه و کم تحرکی دو خطری که نوجوانان را تهدید می کند

مراسم نمادین به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس رفسنجان با حضور مسئولین و دانش آموزان در مدرسه دخترانه محمد حسن گرامی برگزار شد.

خانه » اجتماعی » زنگ سلامت در مدرسه گرامی رفسنجان / سوءتغذیه و کم تحرکی دو خطری که نوجوانان را تهدید می کند

به گزارش خانه خشتی ، به مناسبت آغاز هفته سلامت صبح امروز مراسم نمادین به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس رفسنجان با حضور حسین تقوی رئیس آموزش و پرورش و دکتر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین و دانش آموزان در مدرسه دخترانه محمد حسن گرامی برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش در این ایین بیان داشت: در گذشته بیشتر به درمان پرداخته میشد و امروز به این نتیجه رسیده ایم که پیشگیری بهتر از درمان است یک مقدار مراقب کردن بسیار راحت‌تر از درمان آن است.
تقوی ضمن قدردانی از همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: فعالیت‌های بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش و اطلاع رسانی و آگاه سازی دانش آموزان قطعا در کاهش هزینه های درمانی نقش بسزایی دارد.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی یکی از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است و امیدواریم در خصوصی سلامتی این همکاری روز به روز بیشتر شود؛ ما با تمام وجود و بیش از پیش آمادگی داریم تا در هر زمینه همکاری کنیم که قطعا پیامد آن جامعه سالم افراد سالم و به دنبال آن جامعه توسعه یافته خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت بیان داشت: یک ریال هزینه کردن برای پیشگیری یک ۱۵ ام  هزینه درمان است لذا فعالیت بیشتر در این زمینه بسیار موثر است.

وی افزود: دو سوم جمعیت شهرستان یعنی ۶۵ درصد ان چاق هستند که عدد بالایی است، ۲۲ درصد دیابت دارند، ۲۵ درصد مبتلا به پرفشاری خون است و دو سوم جمعیت دچار اختلال در چربی خون دارند اغلب جامعه به ویژه جوانان بی تحرک هم هستند حتما این جامعه در دو یه سه دهه آینده مبتلا به انواع بیماری‌ها خواهد شد.

دکتر اسماعیلی گفت: جمعیت بزرگسال در معرص خطرات زیادی است که اگر پیشگیری صورت نگیرد بار عظیمی بر دوش خانواده و بهداشت خواهد داشت و با انان تحرک بیشتر و مصرف کمتر مواد انرژی زا همچون برنج، شیرینی و نان می شودر

وی تصریح کرد: اولین و مهمترین خطری که نوجوانان را تهدید می کند سوءتغذیه است سوء تغذیه به معنای آنکه بد غذا می خورید، ۸۰ درصد جمعیت دانش آموزان بین یک یا دو وعده در شبانه روز میوه و سبزی نمی خورند مواد لبنی و تخم مرغ کمتر می خورند، کمبود آهن و روی یکی از خطراتی است که این دانش آموزان را تهدید می کند
اسماعیلی خاطر نشان کرد: بی تحرکی و کم تحرکی یکی دیگر از خطراتی که سلامت نوجوانان را تهدید می کند ، زمینه پوک شدن استخوان ها را ایجاد می کند.
وی خاطر نشان کرد: شیوه تغذیه و تحرک باید اصلاح شود از طرفی احساس نا امنی در جامعه وجود دارد دختران نقش های اجتماعی بیشتری نسبت به پسران ایفا می کنند و بایستی بار روانی در آنها کاهش یابد که مدیران و مسئولان در این امر سهیم هستند.

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان زنگ سلامت مدرسه محمد حسن گرامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان