نام استاد باستانی پاریزی در منطقه و کشور به یادگار خواهد ماند

  • شناسه خبر: 161865
نام استاد باستانی پاریزی در منطقه و کشور به یادگار خواهد ماند

 مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه بزرگداشت بزرگان برای ما چراغ راه خواهد بود و فرهنگ کشور ناشی از تکریم همه بزرگان است، تأکید کرد: نام استاد باستانی پاریزی در منطقه و کشور به یادگار خواهد ماند.

خانه » آخرین اخبار » نام استاد باستانی پاریزی در منطقه و کشور به یادگار خواهد ماند

به گزارش روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس حسین احمدی در مراسم تجلیل از هنرمندان همراه طرح «آینه دار دوران» اظهار کرد: بزرگداشت استاد باستانی پاریزی افتخاری برای مردم منطقه و مردم فهیم پاریز است و قدمت آن گویای بزرگ منشی و فرهنگ غنی مردم این خطه است.

وی بیان داشت: مرحوم باستانی پاریزی با آثار و کتاب‌هایی که از خود بجا گذاشته شاید بتوان گفت تاریخ جدیدی را رقم زده است، تاریخی که بر خلاف بسیاری از کتب تاریخی، به زبانی خوشخوان و جذاب نوشته شده است و وقتی کتابی از ایشان را مرور می‌کنیم، نه تنها خسته کننده نیست بلکه انسان نسبت به ادامه مطالعه و پیگیری آن رغبت دارد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه مرحوم باستانی پاریزی را متخصص تاریخ کرمان دانست و گفت: ایشان درباره اقوام و ملل مختلف اشراف و آشنایی داشتند، به تاریخ قدیمی منطقه رفسنجان، سیرجان و کرمان اشراف داشت و حتی ایشان در خصوص شخصیت‌هایی که حاکمیتی و علمی نبودند اما در گذشته بانفوذ بودند اطلاعات کاملی داشتند.

احمدی خاطرنشان کرد: از نوع نامگذاری کتابهای استاد باستانی پاریزی مشخص می‌شود ایشان در کف جامعه و با مردم جامعه حرکت می‌کرده است و کتاب «فرماندهان کرمان» و «نان جو، دوغ گو» نشان عظمت این فرد با همه دانایی و دانشش می‌باشد.

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه فرهنگ ،ورزش و اجتماع در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان