اجرای طرح «با من بخوان» برای ۶۰۰ نفر از دانش آموزان شهر سرچشمه

  • شناسه خبر: 161858
اجرای طرح «با من بخوان» برای ۶۰۰ نفر از دانش آموزان شهر سرچشمه

 عضو انجمن کتابخانه جابر ابن حیان شهر سرچشمه از اجرای طرح «با من بخوان» برای حدود ۶۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع پیش دبستانی تا سوم ابتدایی شهر سرچشمه خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » اجرای طرح «با من بخوان» برای ۶۰۰ نفر از دانش آموزان شهر سرچشمه

به گزارش خانه خشتی ، عباس زینلی با بیان این خبر گفت: اخیرا توافقنامه ای بین روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایرانی منعقد شده است که هدف اصلی این توافقنامه ، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نو جوانان می باشد.

وی شعار اصلی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایرانی را (همه کودکان حق دارند کتاب های با کیفیت بخوانند) بیان کرد و گفت: برنامه با من بخوان از سال ۹۰ در بسیاری از استان ها و شهرستان های کشور اجرا شده ، اما در استان کرمان این طرح برای اولین بار اجرا می شود.

زینلی به ویژگی های اصلی این طرح اشاره کرد و گفت: گسترش پذیر است ، چون «برنامه با من بخوان» اصولی ساده اما واقع گرایانه دارد ، انعطاف پذیر است  زیرا همزمان با ایستادگی بر اصول پایه محوری خود توانمند است و با وضعیت و  شرایط اشخاص و سازمان ها در هر منطقه هم سازگار است.

وی پایدار بودن را از دیگر ویژگیهای اصلی این طرح دانست و گفت: آموزش آموزگاران ، مربیان و کتابداران بومی ، تشکیل کتابخانه های کلاسی و آموزشگاهی در هر مدرسه و با نظارت و ارزیابی پیوسته موسسه ، این طرح را تضمین می کند .

عضو انجمن کتابخانه جابر ابن حیان شهر سرچشمه اظهار داشت: در این راستا با همکاری نمایندگی آموزش و پرورش شهر سرچشمه ، کارگاه آموزشی برای  ۳۴ نفر از معلمان پیش دبستانی تا مقطع سوم ابتدایی برگزار شده است.

 

برگزاری سی و پنجمین نشست یک مولف یک کتاب در شهر سرچشمه

کتاب «درخت ماهی » سروده محمد قائمی شاعر جوان بردسیری ، در فرهنگسرای مس شهر سرچشمه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که با حضور جمعی از علاقمندان به شعر برگزار شد ، رویا تفتی و محسن شمسی (منتقد ادبی) به نقد و بررسی این کتاب پرداختند و محمد قائمی نویسنده کتاب نیز در مورد ویژگی‌های آن سخن گفت.

«درخت ماهی » توسط نشر مانیا هنر در تیراژ ۵۰۰  نسخه منتشر شده و در بر دارنده ۷۳  قطعه از نو سروده های محمد قائمی است .  محمد قائمی متولد سال ۱۳۶۱ در شهرستان بردسیر است.

 

درخشش تیم بوکس مس سرچشمه در مسابقات قهرمانی استان

مسابقات بوکس قهرمانی استان با حضور ۹۰ شرکت کننده از شهرستانهای کرمان، رفسنجان، بم، جیرفت، زرند، سیرجان و سرچشمه به میزبانی کرمان برگزار و تیم ۱۰ نفره مس سرچشمه موفق به کسب ۷ مدال بشرح ذیل شد.

طاهر هادی نژاد  کسب مدال طلا

حسین دهقان – ابوالفضل ایران نژاد  کسب مدال نقره

مهرداد اسدی – امیر حسین ایران نژاد- پارسا حسنی – امیر حسین حاج ابراهیمی کسب مدال برنز

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه فرهنگ ،ورزش و اجتماع در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان