کمترین و بیشترین بهای اجاره ویلا در شمال

  • شناسه خبر: 16165
کمترین و بیشترین بهای اجاره ویلا در شمال

نرخ‌های در نظر گرفته شده برای اجاره روزانه ویلا در تعطیلات نوروز ۹۲ در شهرهای توریستی دو استان شمالی کشور تقریبا با اجاره ماهانه آپارتمان مسکونی در تهران برابری می‌کند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از دنیای اقتصاد، بازار اجاره کوتاه‌مدت ویلا در شمال روی بازار اجاره تهران را سفید کرده است.اوضاع بازار ویلاهای شمال […]

خانه » آخرین اخبار » کمترین و بیشترین بهای اجاره ویلا در شمال

نرخ‌های در نظر گرفته شده برای اجاره روزانه ویلا در تعطیلات نوروز ۹۲ در شهرهای توریستی دو استان شمالی کشور تقریبا با اجاره ماهانه آپارتمان مسکونی در تهران برابری می‌کند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از دنیای اقتصاد، بازار اجاره کوتاه‌مدت ویلا در شمال روی بازار اجاره تهران را سفید کرده است.اوضاع بازار ویلاهای شمال حاکی است: در شهرهایی که بیشترین مسافرت‌های نوروزی به آنجا صورت می‌گیرد، نرخ اجاره ویلا برای نوروز ۹۲ بین ۳۵ تا ۱۰۰ درصد نسبت به نوروز ۹۱ افزایش پیدا کرده است، طوری که در یکی از توریستی‌ترین شهرهای شمالی – نمک آبرود – اجاره هر شب ویلا یک میلیون تومان اعلام شده است.

دلالان ویلا می‌گویند: از یک ماه پیش رزرو ویلا توسط تهرانی‌ها و برخی شرکت‌های دولتی برای کارمندان شان انجام شده است.این دلالان همچنین تعطیلات نوروز پیش رو را روزهای پررونقی برای فروش ویلا ارزیابی و پیش‌بینی می‌کنند: بخشی از نقدینگی آزاد شده از فروش سکه و دلار در هفته‌های اخیر، برای خرید ویلا در عید ۹۲، صرف خواهد شد.
حجم خرید و فروش زمین‌های کشاورزی در اکثر شهرهای توریستی شمال با هدف تبدیل این نوع زمین‌ها به بافت مسکونی طی چند سال اخیر ، حاکی از این موضوع است که نسبت به سابق به تعداد متقاضیان خرید ویلا افزوده شده است، البته متقاضیانی که قدرت مالی کافی برای خرید یک ویلای استاندارد را ندارند.

اگرچه ساخت و ساز املاک مسکونی در زمین‌های کشاورزی خلاف قانون است، اما به هرحال معامله‌ای است که هر روز صورت می‌گیرد.با توجه به شواهد موجود هر ساله در بازار معاملات و قراردادهای مسکن در شهرهای توریستی و گردشگری شمال، تقریبا یک ماه باقیمانده به شروع تعطیلات نوروز بازار مسکن در این شهرها به خصوص از لحاظ اجاره ویلا پر رونق می‌شود.بسیاری از مشاوران املاک فعال در استان مازندران اظهار می‌کنند که اغلب مشتریانشان برای ایام عید از یک ماه قبل ویلای مورد نظرشان را رزرو می‌کنند.

از طرف دیگر عده‌ای از بنگاهداران هم معتقد هستند که بازار خرید و فروش ویلا در اسفند و فروردین ماه به صفر می‌رسد؛ چراکه خریداران می‌دانند در این دو ماه اوج گرانفروشی فروشنده‌ها است؛ اما از سوی دیگر برخی از فعالان بازار مسکن هم براین باورند که عده‌ای از متقاضیان خرید ویلا تعطیلات نوروز را فرصتی مناسب برای جست‌وجوی ویلای مورد نظر به منظور خرید ارزیابی می‌کنند.همچنین اعلام نرخ‌های سلیقه‌ای اجاره بها تنها مختص بازار مسکن شهرهای بزرگ از جمله تهران نیست بلکه دلالان ویلا در شهرهای توریستی تاکید می‌کنند: نرخ‌های اجاره حتی برای اجاره یک روز ویلا سلیقه‌ای و بدون حساب و کتاب است.

نگاه موجران به ظاهر متقاضیان
چند مدتی است که بازار مسکن سیسنگان از رونق بسیار خوبی برخوردار است به طوری که در زمین‌های کشاورزی، شهرک‌های مسکونی ساخت و ساز می‌شود. در حال حاضر ویلاسازی در این شهر بسیار پر طرفدار است.بنگاهداری در شهر سیسنگان معتقد است که در ایام نوروز وضعیت اجاره ویلا نسبت به خرید و فروش آن، رونق دارد.ترک تبار در این رابطه خاطر نشان کرد: عده‌ای از مالکان ارزش ویلا یا واحد اجاره‌ای خود را بر اساس ظاهر متقاضی محاسبه می‌کنند با این حساب نرخ‌های اجاره بر حسب حساب و کتاب تعیین نمی‌شود. وی تاکید کرد: ناگفته نماند که قسمت اعظمی از کسب و کار ساکنان شهرهای توریستی همچون سیسنگان از طریق اجاره ویلاهایشان تامین می‌شود.

اغلب ویلاها اکنون در رزرو هستند
برخی از مشاوران املاک در شهرهای پر مخاطب شمال کشور خبر از رزرو ویلا یا سوئیت‌ها از یک ماه قبل را می‌دهند.در همین رابطه دلالی در شهر رامسر تصریح کرد: اکثر ویلاها از یک ماه پیش به حالت رزرو در آمده‌اند، چراکه این دسته از متقاضیان نزدیک به ۵۰ درصد مبلغ اجاره را پیش پرداخت کرده‌اند و حتی برخی از ارگان‌ها برای کارمندانشان تعدادی ویلا را اجاره می‌کنند.

حسنی فر خاطرنشان کرد: به همین خاطر در ایام عید عرضه ویلا کم می‌شود نه اینکه احتکار شود. وی نسبت به وضعیت خرید و فروش ویلا در تعطیلات عید خوش بین است چراکه معتقد است نوسانات بازار ارز و طلا طی چند ماه اخیر به تعداد خریداران ویلا افزوده است.

فروش ویلای ۱۷۰ میلیونی تا ۴میلیاردی در نمک آبرود
نمک آبرود یکی از جاذبه‌های توریستی است که منحنی نوسان قیمت ویلا و واحدهای مسکونی در این شهر به وضوح قابل رویت است. باقرپور، بنگاهداری در نمک آبرود گفت: ویلایی که اوایل سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود حال به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. ارزش زمین، گرانی مصالح و دستمزد کارگر تاثیرگذار بر قیمت فروش است، اما در نهایت سلیقه مالک است که قیمت فروش را تعیین می‌کند.

وی به مساله گرانی فروش ویلا تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد به محض ورود مسافران به بازار، ویلاهای اجاره‌ای و فروش زمین رونق می‌گیرد.

ایام عید ، اوج گرانی ویلا در شهرهای توریستی
مشاوران املاکی که خرید و فروش ویلا را بر عهده دارند ، خودشان به این مساله کاملا واقف هستند که در تعطیلات عید به دلیل تقاضای زیاد در بازار، قیمت فروش ویلاها به صورت کاذب افزایش می‌یابد. به همین خاطر میزان معاملات فروش در این چند هفته به حداقل نزول می‌کند، اما در ازای این مساله استقبال خوبی از بازار اجاره ویلا یا واحد مسکونی صورت می‌گیرد.مشاور املاکی در شهر کلاردشت اعلام کرد: افرادی که ویلاهای خود را اجاره می‌دهند از این طریق خرج و مخارج زندگی خود را تامین می‌کنند و به میزان احتیاجشان نرخ اجاره تعیین می‌کنند و هیچ ارگانی هم نظارت بر نرخ‌های پیشنهادی اجاره ندارد.

عمده موجران، زوج‌های جوان هستند
زوج‌های جوان در شهرهای شمال کشور که مورد توجه مسافران نوروزی قرار می‌گیرد، بخشی از مشکلات مالی خود را از راه اجاره واحدشان به متقاضیان جبران می‌کنند.مشاور املاکی در رویان شهر تاکید کرد: از یک ماه گذشته بازار خرید و فروش ویلا با رشد متقاضی رو به رو شده است.

رونق همیشگی بازار شب عید در شهرهای توریستی
یک مشاور املاکی در نوشهر تصریح کرد: به طور کلی کاسبی در بازار مسکن در ایام عید باب میل همه ساکنان شهرهای شمالی توریستی است از سوپرمارکت‌ها گرفته تا ساکنان شهر.وی عنوان کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی و مایحتاج زندگی باعث شده تا نرخ‌های اجاره و فروش ویلاها افزایش پیدا کند.فرخی گفت: برای مثال ویلایی که ۱۷۰ میلیون تومان ارزش داشت در حال حاضر با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان به خریدار تحویل داده می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها:
کمترین و بیشترین بهای اجاره ویلا در شمال
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان