مدیر عامل کارخانه اروند چرخ رفسنجان:

صرف اینکه تحریمیم قرار نیست ساکت بنشینیم / چاره کار تلاش و پیاده کردن فرهنگ کار است / استان خوزستان در زلزله بم اوج همیاری را به کرمان داشت

  • شناسه خبر: 161646
صرف اینکه تحریمیم قرار نیست ساکت بنشینیم / چاره کار تلاش و پیاده کردن فرهنگ کار است / استان خوزستان در زلزله بم اوج همیاری را به کرمان داشت

مدیر عامل کارخانه اروند چرخ رفسنجان گفت: چاره کار ما تلاش ، سحرخیزی ،پیاده کردن فرهنگ کار و راهکار صحیح اقتصادی است دنیا با تلاش پیشرفت کرده، بچه های رفسنجان باید بیشتر تلاش و تحقیق نمایند .

خانه » اقتصادی » صرف اینکه تحریمیم قرار نیست ساکت بنشینیم / چاره کار تلاش و پیاده کردن فرهنگ کار است / استان خوزستان در زلزله بم اوج همیاری را به کرمان داشت

به گزارش خانه خشتی ، علی احسان در دیدار نوروزی مدیرمسئول و خبرنگاران خانه خشتی با وی با اشاره به حوادث سیل اخیر ر کشور اظهار داشت :سیل خسارات زیادی بر مردم سیل زده تحمیل کرد در مقابل زلزله بم اعداد و ارقام در آن نمی گنجد .

وی بیان داشت:سیل بزرگترین استان کشور را فرا گرفته است استان خوزستان از نظر سیاسی کمتر از دیگر استان ها نیست ، استان خوزستان در زلزله بم نیز اوج محبت و همیاری را با استان کرمان داشت، امروز که کرمان معین شهر حمیدیه این استان شده است لازم است که اوج مساعدت خود را داشته باشد .

احسان تصریح کرد : در این راستا یک کمپین جهت کمک سیل زده ها راه اندازی کردیم علی رغم مشکلات موجود این واحد مقدار قابل توجهی به مناطق سیل زدگان استان خوزستان اهدا شد .

مدیرعامل کارخانه اروند چرخ در ادامه با بیان اینکه تولید ما خوب نیست ولی با این حال ساکت نخواهیم بود گفت :هم اکنون با ۴ ظرفیت از ۲۷ ظرفیت کارخانه کار می کنیم شعار امسال رونق تولید است ما به عنوان یک سرباز کشور در صنعت کار می کنیم استدعا می کنیم در بعضی شرایط دولت به ما کمک کند و مطمئن باشید ما قرار نیست کوتاهی کنیم .

وی عنوان داشت :چالش های داخلی ما را عذاب می دهد قانونهای هر روزی برای ما مصیبت شده است ،خودروسازان تعهدات  خود را به قطعه سازان نداده اند بدهی شان را نپرداخته اند مطالبات قطعه ساز را نپرداخته اند ما از قطعه سازان هستیم و پول قابل توجهی به ما نداده اند اما به لطف پروردگار امروز فقط بدهی ما به کارمندانمان حقوق اسفندماه است .

احسان خاطرنشان کرد : امیدواریم تا هفته آینده به ۶ ظرفیت افزایش پیدا کنیم و حتی امسال به ۱۰ تا ۱۲ ظرفیت خواهیم رسید .

وی بیان داشت :تولید سال گذشته این شرکت تقریبا یک چهارم تولیدی که می بایست انجام می دادیم ، است و خودروسازان خارجی که شریک خودروسازان ایرانی بودند مثل رنو ،سیتروئن ،پژو فرانسه متاسفانه تولیدی در ایران ندارند اعلام کردند که به ایران بر می گردند ولی هنوز آثاری ندیده ایم.

احسان تاکید داشت :در کمال تاسف باید بگوییم سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد نیروی کارخانه اروند چرخ تعدیل شد و از این موضوع بسیار ناراحت هستیم خودمان را همدرد خانواده هایی میدانیم که شغلشان را از دست داده اند.

وی با تشکر از اقدامات احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس بیان داشت :هر کجا ما ایشان را نیاز داشتیم پای کار بودند و حقیقتا بیش از حد باید از ایشان تشکر نمایم کارهایی انجام شده که مطالبات قطعه سازان از خودروسازان گرفته شود تا حدودی به ثمر نشسته است و مقداری هم که نتوانسته اند بپردازند امیداوریم تا اردیبهشت بپردازند .

مدیرعامل اروند چرخ در خصوص تامین مواد اولیه این کارخانه گفت :در دور اول تحریم ها مواد اولیه را بومی کردیم مقداری از قطعات یدکی است که دیگر داخل کشور تامین نمی شود راه کار این موضوع را هم پیدا کردیم و با دور زدن تحریم ها این قطعات را فراهم می کنیم .

وی یادآور شد :در بحث صادرات به لحاظ رونق تولید فعالیت زیادی داریم سرنخ هایی برای صادرات پیدا کرده ایم امیدواریم که در زمانیکه دارد اجرا می شود اطلاع رسانی کنیم ، صرف اینکه تحریم هستیم از پا نمی نشینیم و ساکت نمی مانیم شبانه روز تیم ما کار می کند .

احسان افزود :ما ایرانی و رفسنجانی هستیم و به  ایرانی بون و رفسنجانی بودن خود افتخار می کنیم ،جوانان پرتوان و حاذق رفسنجان چشمشان به این واحدهای صنعتی است و امیدواریم از همه آنها دعوت به کار کنیم و مطئنیم دعای خیر این جوانان باعث رونق تولید بیشتر می شود .

مدیرعامل اروند چرخ با بیان اینکه نهادهای دولتی بیشتر با ما همکاری و همفکری نمایند گفت :اگر دستگاه های دولتی سنگ لای چرخ ما بیاندازند ما بیشتر صدمه خواهیم خورد انتظار داریم این دستگاه ها بیشتر کمک کنند .

وی ضمن تشکر از بانک سپه در خصوص دادن فرصتی برای پرداخت بدهی این شرکت بیان داشت:از بانک سپه تشکر می کنم که پای کار آمدند  و به ما یک فرصت دادند و معوقه های ما پرداخت شد  .

احسان اذعان داشت :دولت مصوبه ای و دستورالعملی به بانک ها داده است به صرف اینکه دو واحد که صاحبانشان یکی باشد یک واحد موفق یاشند و یک واحد موفق نباشید، این طور نباشد که تسهیلات به واحد موفق ندهند قرار شد این بحث ذی نفع به نوعی مرتفع شود چون شرکت ها لازمه و ملزومه همدیگر هستند ولی امیدواریم این مشکل مرتفع شود .

وی تاکید داشت :امیدواریم از پتانسیل موجود در شرکت دراج استفاده بهتری شود امیدواریم تحریم دور دوم که به ما ناجوانمرادنه تحمیل شد به فرصت تبدیل شود همانطور که تحریم های دور اول هم به فرصت تبدیل کردیم .

احسان گفت :رفسنجان کارگران نجیب و خوبی دارد به جرات می توانیم بگوییم کارگری که اینجا ۵ ماه حقوق نگرفته است اگر در تهران زندگی می کرد نمیتوانست دوام بیاورد.

مدیرعامل اروند چرخ در خصوص وضعیت شهرک صنعتی رفسنجان گفت :مشکلات آب یکی از معضلات این شهرک است کیفیت آب در این منطقه مناسب نیست، تفکر در رفسنجان بیشتر بر پسته بوده است خوب بود هر صنعتی که داشتیم زیر مجموعه پسته هم بود اگر بود این وضعیتی که برای پسته اتفاق افتاده دوباره آن  هم برای رفسنجان مصیبت بار می شد .

وی افزود :خوشبختانه شرکت مس سرچشمه با رفسنجان آشتی کرده است امیدواریم خیر و برکتی از مس در صنایع زیر دستی و خدماتشان به رفسنجان اثر بگذارد در حالیکه در سالهای گذشته سه تا ۴ مجموعه واحدهای مس به مجموعه مس در رفسنجان اضافه شده و شهرک صنعتی در آینده چهره بهتری خواهد داشت .

احسان بیان داشت :رفسنجانیها باید فکری به حال خودشان بکنند که همه تلاش خود را در یک چیز نباشد الان ادوات ساز کشاورزی هم دستخوش مشکلات اقتصادی شده است کارگاه های کوچک ادوات کشاورزی مانند ترمینال های پسته ،قطعات تراکتور و…به لحاظ خسارت به پسته دچار مشکل شده اند امیدواریم با مدیریت صحیح این مشکلات مرتفع شود .

وی خاطرنشان کرد :چاره کار ما تلاش ، سحرخیزی ،پیاده کردن فرهنگ کار و راهکار صحیح اقتصادی است دنیا با تلاش پیشرفت کرده، بچه های رفسنجان باید بیشتر تلاش و تحقیق نمایند .

احسان در خصوص افزایش ظرفیت و برگشت نیروها گفت : با افزایش ظرفیت تا یک تا دوماه آینده نیروها به سر کار بر می گردند .

مدیر عامل کارخانه اروند چرخ رفسنجان در پایان خطاب به جوانان بیان داشت: از جوانان می خواهم خود را بشناسند موقعیت کشور را درک کنند وقتشان در جهت کسب مهارت های فنی و ارتقای سطح زندگی خویش بگذرانند.

وی خاطر نشان کرد: جوانان بدانند که همانطور بحران اول گذرا بود بحران دوم هم گذرا خواهد بود ، مطمئن باشید به قول کرمانیها زمستان میگذرد اما سیاهی بر اجاق می ماند، مطمئنیم سرافراز از این تحریم ها بیرون می آییم، ما با اتکال به خداوند و بازوی پرتوان جوانان این مملکت، درایت مسئولین و راهنمایی های رهبر معظم از بحران تحریم دوم هم سرافراز بیرون می آییم.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    این مدیر عامل اروند چرخ رفسنجان اسم و فامیلی نداره؟؟ نباید این خبرنگارتون اسمشون و هم ذکر کنند تا نامشون در خاطر بمونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکم باتجربه و با علم متن بنویسید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان