نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مس، ظرفیت بزرگ و موتور محرکه‌ای برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت است

  • شناسه خبر: 161579
نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مس، ظرفیت بزرگ و موتور محرکه‌ای برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه ظرفیت بزرگ و موتور محرکه‌ای برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت است.

خانه » آخرین اخبار » نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مس، ظرفیت بزرگ و موتور محرکه‌ای برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت است

به گزارش خانه خشتی ، مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه توانمندیها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه این نمایشگاه ظرفیت بزرگ و موتور محرکه‌ای برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت است، اظهار کرد: در مس اتفاقات خیلی بزرگ و خوبی در تکمیل زنجیره‌اش افتاده است یک بازاری برای تمام صنایع کوچک و متوسط در استان ایجاد شده که ظرفیت عظیمی برای راه‌اندازی واحدهای کوچک و متوسط است اگر خوب مدیریت کنیم این پیوند را احیا کنیم به راحتی رونق در واحدهای کوچک و متوسط ایجاد می‌شود.

 

تولید دو ماده اساسی مواد اولیه برای صنعت در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان

رییس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از تولید دو ماده اساسی مواد اولیه برای صنعت توسط محققان این دانشگاه خبر داد و گفت: در طی دو هفته دو ماده اساسی را z10 و z200توانستیم تولید کنیم که حداقل ۳۰۰ هزار تن در سال نیاز کشور است. در بحث تولید این مواد نیاز به مواد دیگری است که اگر می‌خواستیم از خارج وارد کنیم هزینه زیادی باید صرف می‌شد که همکاران ما در حال تولیدآن که cs2 است، هستند و اگر به تولید برسیم خیلی از نیاز صنعت در مواد اولیه علاوه بر مس برطرف می‌شود. امیدوارم ظرف ۵-۶ ماه آینده این مواد را تولید کنیم.

محمدعلی دهقان اظهار کرد:: با همکاران دانشگاهی ما حدود ۱۲ طرح با مس به توافق رسیدیم که به نتیجه می‌رسد و امیدواریم این همکاری‌ها به نحو احسن موجب شود بیکاری از شهر رفسنجان رخت بربندد، فقر و اعتیاد و خیلی از مسائل اجتماعی کمرنگ شود.

 

صرفه‌جویی ده میلیارد ریالی با انجام پروژه جایگزینی ورق مناسب برای کف کامیون‌های معدنی

مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه از صرفه‌جویی ده میلیارد ریالی با انجام پروژه جایگزینی ورق کف کامیون‌های معدنی مجتمع مس سرچشمه خبر داد.

دکتر حسن صحرایی پاریزی اظهار داشت: هدف پروژه مذکور که از حدود یکسال قبل شروع شده، انتخاب مواد مناسب برای کف کامیون‌های معدنی است.

وی افزود: این پروژه برای بررسی و جایگزینی ورق مناسب برای کاهش تخریب کف کامیون‌های حمل سنگ معدنی در اثر ضربه وارده هنگام بارگیری و سایش کف در زمان تخلیه بار، انجام می‌شود.

 

برگزاری سمینار آموزشی الزامات تولید صنعتی علمی، اقتصادی و پایدار

سمینار آموزشی الزامات تولید صنعتی علمی، اقتصادی و پایدار به همت مجتمع مس سرچشمه و با همکاری انجمن کارآفرینان و دانشگاه ولی عصر (عج) و با حضور جمعی از صنعتگران رفسنجان در سالن شهید هنری این دانشگاه ولی عصر عج  برگزار شد.

دکتر محسن ارسلان دبیر کار گروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه در ابتدای این سمینار گفت: با توجه به جایگاه معین اقتصادی مجتمع مس سرچشمه و سیاست جدیدی که در مدیریت مجتمع و همکاران اتفاق افتاده و پس از برگزاری همایش کارآفرینی و نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مس ضرورت داشت که این مسیر گم نشود و بتوانیم بستر همکاری صدرصدی با جامعه صنعتگران، علاقمندان، دانشگاهیان و پژوهشگران و شرکتهای دانش بنیان را حفظ کنیم.

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان