نمایشگاه «توانمندیها و نیازمندیهای مس» بستری برای بکارگیری ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان است

  • شناسه خبر: 161570
نمایشگاه «توانمندیها و نیازمندیهای مس» بستری برای بکارگیری ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان است

 مدیر مجتمع مس سرچشمه تأکید کرد: نمایشگاه «توانمندیها و نیازمندیهای مس در بستر اقتصاد مقاومتی» نه تنها برای شهرستان بلکه برای صنعت مس نیز مفید خواهد بود .

خانه » آخرین اخبار » نمایشگاه «توانمندیها و نیازمندیهای مس» بستری برای بکارگیری ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان است

به گزارش خانه خشتی ، مدیر مجتمع مس سرچشمه تأکید کرد: نمایشگاه «توانمندیها و نیازمندیهای مس در بستر اقتصاد مقاومتی» نه تنها برای شهرستان بلکه برای صنعت مس نیز مفید خواهد بود و می تواند قیمت تمام شده تولید مس را مدیریت کرده و کاهش دهد و موقعیتی خوب برای صنعت ایجاد کند.

مهندس حسین احمدی تصریح کرد: شرکت صنایع مس به عنوان بزرگترین تولید کننده مس در خاورمیانه و مجتمع مس سرچشمه به عنوان بزرگترین معدن مس کشور نیازهای گسترده‌ای برای تامین قطعات دستگاه‌های مکانیکی، الکنترونیکی، ابزار دقیق و… دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رفسنجان و استان کرمان ظرفیت‌های خوبی برای تامین یکسری مواد مکانیکال و شیمیایی و مصرفی کارخانه وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که امسال برای محصول پسته رخ داده، اکنون بهترین موقعیت است که همه بزرگان فکری برای تغییر مسیر اقتصاد شهر از کشاورزی به سمت صنعتی شدن بکنند.

حل بسیاری از مشکلات مجتمع مس سرچشمه با تکیه به توان داخلی

مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات مجتمع مس سرچشمه با تکیه به توان داخلی قابل حل است، افزود: شرکت مس در بسیاری از موارد با استفاده از علم و دانش روزی که در اختیار دارد با کمک متخصصان داخلی شرکت و مشاوران از دانشگاههای داخلی می تواند مسائل و مشکلات حوزه فنی را حل نماید.

دکتر حسن صحرائی ادامه داد: به عنوان مثال سالها دانش فنی فرآوری رنیوم به عنوان محصول جانبی معدن مس را نداشتیم و قبلاً به کارخانه فرومولیبدن می رفت و فرآوری نمی شد و به صورت خام به فروش می رفت اما در دو سال گذشته روی این موضوع کار کردیم و با همت کارشناسان تحقیق و توسعه و مهندس شریف مشاور پژوهشی مدیرعامل، پروژه ای تعریف کردیم و روی آن کار کردیم و توانستیم عنصر رنیوم را فرآوری کنیم که ارزش افزوده فراوانی نیز دارد و به عنوان محصول جداگانه فروخته می شود که این موضوع یکی از دستاوردهای اتکاء به توان داخلی است.

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان