رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان مطرح کرد :

رشد ۴۰ درصدی اقامت میهمانان نوروزی در رفسنجان /خانه حاج آقا علی در صدر بازدیدهای نوروز امسال

  • شناسه خبر: 161568
رشد ۴۰ درصدی اقامت میهمانان نوروزی در رفسنجان /خانه حاج آقا علی در صدر بازدیدهای نوروز امسال

رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان گفت :خانه حاج آقا علی بیشترین بازدید گردشگر را داشت که بالغ بر ۲۸ هزار نفر از این مجموعه تاریخی بازدید کردند .

خانه » اجتماعی » رشد ۴۰ درصدی اقامت میهمانان نوروزی در رفسنجان /خانه حاج آقا علی در صدر بازدیدهای نوروز امسال

به گزارش خانه خشتی ؛ محسن منصورآبادی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار گردشگران نوروزی ازآثار تاریخی رفسنجان اظهار داشت :۲۳۲ هزار نفر گردشگر از آثار تاریخی و گردشگری کل  شهرستان که شامل دره راگه ،خانه حاج آقا علی ،موزه مردم شناسی ،کاروانسرا و مناطق تاریخی کشکوئیه و نوق و… بازدید کردند .

وی بیان داشت :خانه حاج آقا علی بیشترین بازدید گردشگر را داشت که بالغ بر ۲۸ هزار نفر از این مجموعه تاریخی بازدید کردند .

رئیس اداره میراث فرهنگی با بیان اینکه دره راگه قریب ۸ هزار بازدید کننده نوروزی داشت افزود :کاروانسرای شاه عباسی که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش بازدیدی داشته است و حصار شهر و مسیر گردشگری بنفشه هم  نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد بازدید کننده داشته است .

منصورآبادی تصریح کرد :قریب ۹۳ هزار نفر از تپه های ماسه بادی ،منطقه اودرج ،دریاچه شور نوق و منطق گردشگری راویز و سرچشمه ،داوران مجموعه ها بازدید داشتند .

وی افزود :۹۵ هزار و ۵۹۹ نفر کل اقامت گردشگران نوروزی بود که شامل اقامت درهتل ها،بوستان ها و مدارس در کل شهرستان بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است .

رئیس اداره میراث فرهنگی گفت :رفسنجان۴۰ درصد  به طورکلی نسبت به سال گذشته در خصوص اقامت میهمانان نوروزی رشد داشته است .

وی خاطرنشان کرد :کمپ های گردشگری در ورودی شهرستان و آماده سازی فضاهایی چون بوستان ها ، پارک ها ، مرمت و بازسازی آثار تاریخی به جذب گردشگران نوروزی کمک کرده است .

منصور آبادی گفت :۴۰ تا ۸۰ درصد بازدید ها از حصار شهر ، کاروانسرا و مجموعه خیابان بنفشه نسبت به سال گذشته بیشتر بوده  است .

وی افزود :نیروهای انتظامی هم در بحث امنیت اقامت مسافران نوروزی ورود پیدا کرد که در جذب گردشگر موثر بود .

منصور آبادی با بیان اینکه قریب ۲۰ هزار نسخه بروشور و نقشه رفسنجان شناسی در بین مسافران نوروزی توزیع شد اذعان داشت : میراث فرهنگی قریب ۷۰ تا ۸۰ بنر از آثار تاریخی در شهرستان نصب کرده است و در شهرستان قریب ۵۰۰ اثر تاریخی داریم که ۷۰ اثر ثبت ملی شده است .

وی تاکید داشت :درخت اودرج در آستانه ثبت ملی است دو نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ملی در محل کارونسرای شاه عباسی و یک نمایشگاه هم در ورودی مجموعه خانه حاج آقا علی برای گردشگران نوروزی دایر بود .

رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان یادآور شد :دو تور گردشگر خارجی و قریب ۴۰ تا ۵۰ نفر به صورت شخصی در ایام نوروزی بیشتر از  کشورهای  ایتالیا و  فرانسه  بودند از آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان