فعال شدن کارگاههای صنعتی و تولید کسب و کار در رفسنجان با ساخت قطعات برای مجتمع مس سرچشمه

  • شناسه خبر: 161556
فعال شدن کارگاههای صنعتی و تولید کسب و کار در رفسنجان با ساخت قطعات برای مجتمع مس سرچشمه

بومی سازی ساخت قطعات در رفسنجان علاوه بر فعال شدن کارگاههای صنعتی به تولید کسب و کار منجر می شود .

خانه » آخرین اخبار » فعال شدن کارگاههای صنعتی و تولید کسب و کار در رفسنجان با ساخت قطعات برای مجتمع مس سرچشمه

به گزارش خانه خشتی ،  معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سرچشمه بیان داشت: که امیدواریم بتوانیم در پی ریزی این کار موفق شویم. قابل ذکر است که هر چه با دقت بیشتر، لحاظ تجربیات، جلوگیری از تک روی و بدور از سودجویی پیش برویم به هدف خود یعنی منافع و متحول کردن چهره صنعتی شهرستان خواهیم رسید.

مهندس نجف شیخی در حاشیه بازدید جمعی از فعالان صنعتی شهرستان رفسنجان از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: بحث بومی سازی در مجتمع مس سرچشمه و به طور کلی در صنایع مس، سالهای سال است که دنبال می شود اما این چیزی که ما به دنبال آن هستیم علاوه بر مباحث گذشته است.

راه اندازی فاز نخست کارخانه تولید نیکل پالایشگاه مس سرچشمه

مدیر پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه با اشاره به پروژه احداث کارخانه تولید نیکل در پالایشگاه این مجتمع، عنوان کرد: با توجه به میزان نیکلی که همراه خاک معدن وارد می شود و بالا رفتن نیکل محتوای الکترولیت پالایشگاه به منظور کنترل میزان نیکل داخل الکترولیت این واحد نیکل را با تکنولوژی بسیار پیشرفته را در حال راه اندازی داریم که قرار است بخش مس آن در خرداد ماه و بخش آنتیموان در مرداد ماه راه اندازی شود. تا کنون ۹۶ درصد تجهیزات این کارخانه نصب شده و در واقع بحث راه اندازی آن باقی مانده است.

امین اسماعیل زاده با بیان این مطلب که پروژه نیکل در ظرفیت نهایی خود ۲۴۰۰ تن مس و ۳۵۰ تن نیکل تولید می کند، تأکید کرد: مهمترین مزیتی که این کارخانه برای پالایشگاه مس دارد، حذف عنصر مزاحم آنتیموان از الکترولیت است.

کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه

مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه از کاهش مصرف آب و افزایش راندمان کارخانه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه خبر داد.

دکتر حسن صحرایی به پروژه پایش ، عیب یابی و استاندارد سازی کارخانه تغلیظ اشاره کرد و گفت: این پروژه در فاز اول درسال ۹۴ شروع و تاسال ۹۶ ادامه یافت که در طی آن اصلاحات قابل توجهی در فرآیند و تجهیزات کارخانه تغلیظ صورت گرفت که منجر به افزایش راندمان این کارخانه و کاهش مصرف آب گردید.

وی با بیان اینکه این پروژه در مجموع بیش از۷۰۰ میلیارد ریال آوده برای شرکت مس داشته است ، افزود: فاز دوم پروژه از سال ۹۶ آغاز شده و در حال انجام است ، این فاز نیز اصلاحات قابل توجهی در کارخانه تغلیظ و مولیبدن به همراه خواهد داشت.

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان