در دیدار نوروزی هیات تحریریه خانه خشتی با فرمانده سپاه عنوان شد:

جمع آوری کمک ۱۵۰ میلیون ریالی برای سیل زدگان گلستان / گشت های رضویون با رویکرد کاهش سرقت ها راه اندازی شد و موفق عمل کرد

  • شناسه خبر: 161452
جمع آوری کمک ۱۵۰ میلیون ریالی برای سیل زدگان گلستان / گشت های رضویون با رویکرد کاهش سرقت ها راه اندازی شد و موفق عمل کرد

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: از دقایقی اولیه جمع آوری کمک های و ارسال به هموطنانمان در شهرستان آغاز شد و تا به امروز قریب به ۱۵۰ میلیون ریال کمک نقدی و کمکهای غیر نقدی از طریق سپاه ثارالله استان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

خانه » رفسنجان » جمع آوری کمک ۱۵۰ میلیون ریالی برای سیل زدگان گلستان / گشت های رضویون با رویکرد کاهش سرقت ها راه اندازی شد و موفق عمل کرد

به گزارش خانه خشتی ، سرهنگ علی اکبر شاهرخی در دیدار نوروزی مدیر مسئول و جمعی از خبرنگاران خانه خشتی که روز گذشته انجام شد ، با تحلیلی بر مسائل سیاسی روز کشور اظهار داشت: آشوب سازی و ایجاد بحران و اغتشاش در کشور هدف کوتاه مدت دشمن علیه جمهوری اسلامی است، در سال جاری به حاشیه کشانده شدن شعار سال مدنظر است، سال گذشته در جریان تجمعات مس شاهد بی نتیجه ماندن این هدف دشمن بودیم، نیاز است این موضوعات کالبد شکافی شود نقش رسانه اینجا خودش را بروز دهد تحلیل کنید که چه اهدافی پشت تجمع مس در شهرستان بود دشمن چه اهدافی داشت و چطور به اهداف خود نرسید.

وی افزود: در میان مدت فشارهای اقتصادی را داریم که با استفاده از تحریم ،عوامل نفوذی با استفاده از شبه افکنی و تصمیم سازی های غلط با تاثری بر افراد موثر و تصمیم گیرنده در ارگان ها و حضور مشاورینی که دلسوز نظام نیستند صورت میگیرد و ضربه آن را مردم در مسائل اقتصادی می خورند؛ و در بلند مدت دشمن تغییر در رفتار نظام را هدف قرار داده است که برخی سلبریتی خیلی راحت با سخنان و رفتار خود آب به آسیاب دشمن می ریزند .

شاهرخی گفت: هجمه هایی که دشمن به سمت ولایت می آورد باید مورد توجه قرار گیرد، اینها باید در افکار عمومی نشر داده شود که مردم قانون اساسی را مطالعه کنند اینکه در قانون اساسی  ۳۸ وظیفه بر عهده ی رئیس جمهور و ۹۷ درصد بودجه کشور در دست رئیس جمهور،  ۳۷ وظیفه بر عهده مجلس، ۱۸ وظیفه بر عهده ی قوه قضائیه و ۵ وظیفه بر عهده رهبری است و با این حال چطور می خواهیم رهبری در وظایف دیگر ورود داشته باشد ، یکی از وظایف رهبری را با عنوان فرماندهی معظم کل قوا یاد می کنیم عملکرد در طول این چهل سال بررسی شود که چگونه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: شعار سال با عنوان رونق تولید وظایفی را بر دوش همه ما قرار داده است که البته سپاه و بسیج با راه اندازی کارگاههای زودبازده در این امر از سالهای گذشته ورود پیدا کرده و قریب به چندین میلیارد تومان تسهیلات تا سال ۹۷ برای وام های خوداشتغالی و زود بازده اعطا شده و اثرات ان را می بینیم و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه رفسنجان تصریح کرد: امسال در بحث تولید برق با همکاری کمیته امداد و دیگر ارگان ها با جدیت ورود پیدا می کنیم که با توجه به شرایط شهرستان فرسنجان می تواند مثمر ثمر باشد ،سهمیه رفسنجان ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: سرمایه گذار برای تولید و رونق آن نیاز به امنیت دارد با توجه به رسالتی که بر دوش ماست با همکاری دیگر دستگاههای امنیتی و انتظامی فضا را برای سرمایه گذاری اماده می کنیم ضریب امنیت در شهرستان بالاست و خلاهایی که هم وجود دارد تلاش می کنیم تا رفع گردد.

شاهرخی گفت: با توجه به شرایط محصول پسته رفسنجان در سالی که گذشت تلنگری برای تک محصولی آن بود و موضوعی که مغفول مانده اینکه مس در صنایع پایین دستی ورود نکرده در حالیکه این اقدام می تواند در ریشه کنی بیکاری و تولید بسیار موثر باشد و همچنین مباحث دانش بنیان در خصوص مصرف اسید و فرآوری ان در بخش کشاورزی اثر بخش است.

فرمانده سپاه رفسنجان در ادامه به حواث سیل اخیر در استانهای شمال کشور اشاره کرد و گفت: از دقایقی اولیه جمع آوری کمک های و ارسال به هموطنانمان در شهرستان آغاز شد و تا به امروز قریب به ۱۵۰ میلیون ریال کمک نقدی و همچنین کمک های غیر نقدی شامل آب معدنی، کنسروجات، دیگر مواد خوراکی با همکاری رسانه ها و نماز جمعه شهر و بخش ها و پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج و خیرین  جمع آوری و از طریق سپاه ثارالله استان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

شاهرخی گفت: این کمک در شان رفسنجان که در کمکهای جنگ بیشترین ورود داشته است نیست و انتظار بیشتر از اینهاست؛ عمق فاجعه بسیار بالاست و کمک های فعلی جوابگو نیست با حجم بالای آب ورودی و بارندگی فعلی قاعتدا بساری از منازل دیگر قابل سکونت است و بیش از ده هزار واحد نیاز به بازسازی دارد .

وی در ادامه بیان داشت: سال ۹۸ سالی متفاوت است باتوجه به بحث انتخابات یک رسالت مهم رصد مسائل سیاسی و تشویق مردم برای حضور حداکثری همچون سنوات قبل است که رفسنجان جزو شهرستانهای پیشرو در این زمینه بوده است، این حضور حداکثری پیام دارد و طمع دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی را کمتر خواهد کرد.

فرمانده سپاه رفسنجان در ادامه به فعالیت گشت های رضویون محله محور در سطح شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این گشت ها با رویکرد کاهش سرقت ها  راه اندازی شد به مدت یکسال آزمایشی بدون هیچ اعتباری و خودجوش از داشته های خود سپاه استفاده شد تا جایی که مسئولین را متقاعد کنند تا موثر است.

وی افزود: در این راستا گشت های بطور شبانه بر اساس نوع پایگاه انجام می شود، آمار سرقت در شهرستان بالاست بیشترین سرقت ها که ضربه به زیر ساختهای در شهرستان می زد سرقت سیم مس کابل های برق بود که بیش از ده تیم مختلف با همکاری بسیج و نیروی انتظامی  شناسایی و دستگیر شدند و مقادیر زیادی سیم کشف و سارقین به مراجع قضایی معرفی شدند.

شاهرخی خاطر نشان کرد: تاثیر گشت های رضویون در سرقت های کابل های برق اثر گذار بود تا حدی که ناحیه رفسنجان توسط مدیریت برق استان تقدیر شد، سارقین متاسفانه حتی در خیابان های اصلی شهر نیز دست به سرقت زده بودند که پیگیری شد و به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص قاچاق دام توسط گشت های محله محور سه محموله شناسایی و دستگیر شدند و در بحث مشروبات الکی نیز طی یک ماه گذشته قریب به ۹۰۰ لیتر کشف و ضبط گردید.

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: در برخی مناطق به ویژه روستایی و بخشی سرقت ها به صفر رسیده است انجا که مردم و دهیاری ها پای کار امدند این گشت ها موفق تر عمل کردند.

سرهنگ شاهرخی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: رسانه انقلابی رسالت محور است جنبه تحلیلی اخبار را در نظر بگیرید باید از رسانه هر خطاکاری بترسد  همه پاسخگو باشند به رسانه، رسانه نماینده مردم است، خلا چنین رسانه ای در رفسنجان وجود دارد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان