سفره ی هفت سین عید امسالمان خیلی از سینها را ندارد

  • شناسه خبر: 16123
سفره ی هفت سین عید امسالمان خیلی از سینها را ندارد

به گزارش “خانه خشتی”؛بچه که بودم موقع فرا رسیدن نوروز و بهار منتظر این بودم که سفره ی هفت سین را با کمک مادرم بندازیم و موقع تحویل سال دستهایمان رابالا برده و دعاهای خوب خوب کنیم ، من آنموقع مفهوم سینها را نمیدانستم ، دل تو دلم نبود زود سال نو تحویل شود و […]

خانه » آخرین اخبار » سفره ی هفت سین عید امسالمان خیلی از سینها را ندارد

به گزارش “خانه خشتی”؛بچه که بودم موقع فرا رسیدن نوروز و بهار منتظر این بودم که سفره ی هفت سین را با کمک مادرم بندازیم و موقع تحویل سال دستهایمان رابالا برده و دعاهای خوب خوب کنیم ، من آنموقع مفهوم سینها را نمیدانستم ، دل تو دلم نبود زود سال نو تحویل شود و وبا لباس وکفش نو بهمراه خانواده به دید وبازدید برویم .
دستم در دست پدر و مادر با خوشحالی و شادمانی فراوان به دیدار مادر بزرگها ، پدر بزرگها ، عمو و عمه و… میرفتیم .
حالا سالها از عالم پچگی ام میگذرد میدانم که سیر وسماغ وسنجد برکت و فضل خداوند در رزق و روزی است ، سیب نماد طراوت و شادابیه و بوی عطر آگین آن آدمی را به عالم بهشت میبرد ، همچنین میدانم سبزه سر سفره ی هفت سین نماد این است که بما زنده شدن زمین را یادآوری می کند وبیدار شدن درختان و رویش گیاهان و برتن کردن پیراهن سبز و چمنی زمین در این ایام . سکه بر سر این سفره چه میگوید؟
سکه در اولین روز از سال به ما این نوید را میدهد که سال نو با همت بلند برای بدست آوردن من باید تلاش کنی و با کار کردن پول طیب و طاهربرای کسب روزی حلال بدست آوری ، نگاه انسان به سکه های این سفره انگیزه ای برای کارکردن افراد بیکار میشود وبرای کساییکه کار میکنند نگاه آنها به سکه ها شکرخداوند است.
میدانم که سمنو هم بلحاظ شیرین بودنش سالی پر از شیرین کامی را برای ما باخود به ارمغان میاورد . امسال این سفره هم انداخته میشود با هفت سینی که گفتم همراه با نعمتهای خداوند. راستی چهره و سیمای پدر بزرگها و مادر بزرگها و پدران و مادران خیلی نورانیست ، ولی بعضیها امسال سیمای پدرو مادر خود را بر سر سفره هفتسین ندارند ، مادر بزرگها ، پدر بزرگها را که سالهای قبل بر سر این سفره بودند و برکاتی به زندگی من وشما میبخشیدند حالا خیلی وقته سفر کردند .
یادمه نگاهی که به پدرم ، مادر بزرگها و پدر بزرگهایم میانداختم انگار خداوند لیاقت عبادت کردن خود را به من بخشیده بود. حالا آنها نیستند تا بیشتر خداوند را عبادت کنم ، اندوهگین است کاش بودند و دنیایمان را با وجود پر برکت آنها میساختیم ، جای خالی شان خیلی احساس میشود ولی جای شکرش باقیست هنوز سیمای مادر و خواهر و برادر و تمام کسانیکه در زندگیمان نقشی دارند بر سر این سفره نور افشانی میکند چه خوب است که قدر این لحظات
با صفای با هم بودن را قبل از دیر شدن و قبل از کم شدن این سینها بدانیم و برای عزیزان از دست رفته مان از خدا آرامش بخواهیم.

تنظیم : رضایی

برچسب ها:
سفره هفت سین سفره ی هفت سین عید امسالمان خیلی از سینها را ندارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان