نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد :

به زودی شهر اینترنتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح خواهد شد

  • شناسه خبر: 161178
به زودی شهر اینترنتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح خواهد شد

نماینده مردم رفسنجان گفت : به زودی شهر اینترنتی در منطقه ویژه اقتصادی افتتاح خواهد شد

خانه » رفسنجان » به زودی شهر اینترنتی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح خواهد شد

به گزارش خانه خشتی ؛احمد انارکی محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری رفسنجان با بیان اینکه به دلیل تحریم ها شرایط سختی بر کشور حاکم شده است اظهار داشت :در این شرایط سخت همه باید همراهی و همکاری کنند تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم مشکلات را به گردن این دولت و آن دولت انداختن دردی از مردم درمان نخواهد کرد .

وی بیان داشت :دولت ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می کند که این مبلغ با عدالت تقسیم نمی شود همه اعم از فقیر وغنی حتی مسئولین هم یارانه می گیرند.

نماینده رفسنجان با اشاره به اینکه ۱۴ میلیارد دلار در سال واردات کالاهای اساسی است  که قریب ۱۰۰ هزار میلیارد یارانه  می دهیم تصریح کرد :تورم سایر کالاها ۴۲ درصد ولی تورم کالاهای اساسی ۴۷ درصد است یعنی کالاهای اساسی به دست مردم نمی رسد که این برمی گردد به بازار سیاه و قاچاق معکوس که به کشور صدمه می زند .

وی افزود :۱۵ درصد گوشت وارد شده افزایش یافته است اما هنوز صف های طولانی مردم برای خرید گوشت را شاهد هستیم زمانیکه نظارتی نباشد نمی توانیم بازار را  کنترل کنیم مجبوریم فروشگاه های بزرگ را برای کالاهای اساسی فعال کنیم.

انارکی محمدی عنوان داشت: اقتصادی که شفاف نباشد و به براحتی دور زده شود نمی شود کنترل کرد ارزهای متعدد رانت ایجاد می کند کسانی هستند که سودجویی کلانی دارند .

وی خاطرنشان کرد :۱۷۰۰ هزار میلیارد نقدینگی داریم یعنی هر روز یک هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می شود که عدد زیادی است ولی این عدد برای ما دیگر معنی ندارد و این نقدینگی مشکل ندارد .

نماینده شهرستان با اشاره به اینکه با وضعیت یارانه و بهره وری پایین، وضعیت خوبی نداریم گفت :سال ۹۸ سال سخت تری در پیش رو است ۴۵ روز بعد از عید به رکود شدید بر خواهیم خورد قطعا باید شرایط را مدیریت کرد تا زمانیکه سیستم رانت خواری وجود داشته باشد و شفاف سازی نباشد و بودجه ها را مدیریت نکنیم مشکلات حل نخواهد شد .

وی با بیان اینکه ۹۵درصد محصول پسته شهرستان از بین رفت گفت : همه بانکها باید در خصوص امهال وام ها همکاری نمایند تا به قشر کشاورز فشار وارد نشود مخصوصا بانک کشاورزی که ۸۵ درصد وام ها مختص این بانک است بیشتر با مردم همکاری نماید از روسای بانکها گلایه دارم مگر می شود مصوبه دولت اجرا نشود باید شرایط مردم را درک کنید حداقل در شهر خودتان به مردم خدمت کنید .

انارکی محمدی گفت : تعاونی مرغداری کار بزرگی در جهت زنجیره مرغ استان انجام داده است باید همه کمک کنیم که التهابات بازار بخوابد همه ما مسئول هستیم .

وی بیان داشت :۷۱۱ هزار نفر در سراسر استان مشمول امهال وام ها هستند که در این راستا ۵۴۱هزار پرونده جمع شد .

نماینده مردم رفسنجان از افتتاح کارخانه اسید در سرچشمه خبر داد و بیان داشت:یک منبع ۱۱۴ هزار مترمکعب برای نگهداری اسید در منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی خواهد شد  که زیرساختهای آن برای کارهای دیگر آماده می شود.

وی تاکید داشت : به زودی شهر اینترنتی در منطقه ویژه اقتصادی افتتاح خواهد شد .

انارکی محمدی در پایان سخنان خود عنوان کرد :همه ما فرزندان این نظام هستیم و همه باید برای نظام کار کنیم .

برچسب ها:
جلسه شورای اداری رفسنجان نماینده مردم رفسنجان
تلگرام
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان