امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

درب اتاق مدیران بایستی بر روی مردم باز باشد / نبود مسئول تعزیرات در رفسنجان ظلم است

  • شناسه خبر: 160931
درب اتاق مدیران بایستی بر روی مردم باز باشد / نبود مسئول تعزیرات در رفسنجان ظلم است

امام جمعه رفسنجان گفت :مدیری که دستمزد آن با تکریم ارباب رجوع حلال می شود نبایستی برخورد بدی با مردم داشته باشد،درب اتاق مدیران بایستی بر روی مردم باز باشد .

خانه » آخرین اخبار » درب اتاق مدیران بایستی بر روی مردم باز باشد / نبود مسئول تعزیرات در رفسنجان ظلم است

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام عباس رمضانی پور در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت :در این چند سالی که باب زکات مستحبی در رفسنجان مفتوح شده است مردم رفسنجان استقبال زیادی داشتند،حتی در سالی که محصول نبوده موارد خیلی خوبی در این زمینه داشتیم .

وی بیان داشت : در یک سال، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی در رفسنجان  جمع‌آوری شد.

رمضانی پور با اشاره به موقوفه حضرت فاطمه تحت عنوان «مهر فاطمی» که مرکز آن در مشهد مقدس است تصریح کرد :با آمدن نماینده این موقوفه به رفسنجان رقم‌های میلیونی توسط مردم به این موقوفه اهدا شد که عنوان زکات و انفاق دارد که این اقدام مردم و اصحاب نیکوکار قابل ستایش است .

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی هر ماه جلسه دارد گفت :شورای فرهنگ عمومی در بحث های مختلف، فرهنگ سازی می کند و به نهادینه کردن فرهنگ های ارزش و سالم کمک می کند .

رمضانی پور افزود :معضلات در شهرستان زیاد است از جمله طلاق که از جمله مباحثی بود که شورای فرهنگ عمومی به آن پرداخت به طوریکه  که سالهای ۹۴-۹۵ حدود ۵۰۰ مورد طلاق در رفسنجان رقم خورد اما با برنامه‌های آموزشی این رقم به ۲۰۰ مورد رسید .

وی در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر انتصاب مسئولان و موافقت امام جمعه گفت : نظر بنده در خصوص عزل و نصب در شهرستان این است که آقایان مدیر کل بیشتر از بیرون شهرستان الهام می‌گیرند چانه زنی و اعمال فشار می کنند تا درون، توقع دارند جانانه حمایت کنیم اما حتی مشورت هم نمی کنند.

امام جمعه افزود :بنده با مدیران شهرستانی همکاری خواهم کرد هیچ وقت جبهه ای علیه یک مسئول نخواهیم گرفت و نمی گیریم به طور عام شاید موضوعی را مطرح کنیم بنده در خصوص مسئولانی که بداخلاق هستند ، قضات و نیروهای انتظامی که با مردم بد اخلاق هستند باید بگویم باید  با رفتار اسلامی با مردم برخورد نمایند

وی بیان داشت : مدیری که دستمزد آن با تکریم ارباب رجوع حلال می شود نبایستی برخورد بدی با مردم داشته باشد،درب اتاق مدیران بایستی بر روی مردم باز باشد .

وی عنوان داشت : دفتر امام جمعه رفسنجان در تمامی ساعات پاسخگوی مردم است، مردم صاحبان اصلی و یاوران نظام هستند.

رمضانی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مصلای بزرگ امام خامنه‌ای بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع است گفت : این مصلا دارای شبستان، پارکینگ، دفتر نهاد نمازجمعه و نمایشگاه است در حال حاضر مشغول به ساخت سقف شبستان آن هستیم بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه ساخت مصلی است که تاکنون هشت میلیارد تومان هزینه کردیم، مردم نمازگزار هر هفته حدود یک و نیم میلیون تومان کمک می‌کنند ضمن اینکه دولت‌ هیچ اعتباری برای مصلاها نگذاشته است.

وی افزود :تمام انگیزه خود برای اتمام مصلا در نظر گرفتیم .

امام جمعه رفسجان در پاسخ سوالی مبنی بر تمدید حکم امامت جمعه خاطرنشان کرد :ما همه سرباز ولایت هستیم هر کجا ماموریتی محول شد با سر به آن مکان خواهیم رفت حکم ائمه جمعه سه ساله است ،حکم امامت اینجانب تا سال ۱۴۰۰ تمدید شده است .

حجت الاسلام رمضانی پور نبود مسئول اداره تعزیرات شهرستان را ظلم به مردم رفسنجان دانست و گفت: اداره تعزیرات رفسنجان به مدت ۴-۵ ماه بدون مسئول است و عدم رسیدگی به پرونده های این اداره نوعی ظلم به مردم شهرستان است ضرورت دارد این اداره مسئولی داشته باشد .

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص استانی شدن انتخابات تصریح کرد : مضرات طرح استانی شدن انتخابات بیش از منافع آن است مکان کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رای وجود دارد و انگیزه برای رای دادن ممکن است تنزل پیدا کند همچنین به ضرر شهرهای کوچک بوده بنابراین باید مصالح کشور در نظر گرفته شود.

امام جمعه رفسنجان ازعدم حضور بنیاد برکت در شهرستان حرف به میان آورد و گفت :از انجائیکه رفسنجان شهری برخوردار تلقی شده است بنیاد برکت در این شهرستان حضور پیدا نکرده و نمی کند ،در مرکز شهر ۱۲ مدرسه تخریبی وجود دارد اما با این وجود بنیاد برکت در شهرستان های محروم  مدرسه می سازد و کمک بزرگی به دولتهاست توقع داشتیم این بنیاد در برخی از نقاط محروم شهرستان حتی به عنوان” برکت “حضور پیدا کند.

رمضانی پور با ضرورت حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد وعنوان داشت : رهبر معظم انقلاب از سال ۸۹ پیشنهاد اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک فرصت برای مسئولان بیان کردند،اما بعضی از مسئولان در این راستا اقدامی انجام ندادند ضرورت دارد مسئولان در راستای حمایت از اشتغال همکاری لازم را داشته باشند .

وی افزود :سالهای متمادی شاهد حرکت اقتصاد مقاومتی بودیم ولی به نقطه اصلی نرسیده ایم .

امام جمعه رفسنجان گفت: از رفتن یا ماندن فرماندار شهرستان اطلاعی ندارم ولی امروز تعامل خوبی بین فرماندار، نماینده و امام جمعه وجود دارد، مصالح عالی شهرستان خط قرمز ماست، از هر همکاری که به منفعت مردم رفسنجان باشد دریغ نمی کنیم.

وی افزود :رفاقت و حمایت را همیشه حفظ خواهیم کرد مطالبات از نمایندگان زیاد است طبیعی است که آنها نمی توانند به همه آنها رسیدگی کنند .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان