رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان:

بیشترین خدمت را مدیران بومی به دانشگاه پیام نور کردند/سرمایه ۲۵ میلیون ساله ی رفسنجان در حال نابودی است

  • شناسه خبر: 160849
بیشترین خدمت را مدیران بومی به دانشگاه پیام نور کردند/سرمایه ۲۵ میلیون ساله ی رفسنجان در حال نابودی است

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: بیشترین خدمت را افراد بومی کردند که در این مرکز فعالیت داشتند چرا که از عمق دانشگاه مطلع بودند.

خانه » اجتماعی » بیشترین خدمت را مدیران بومی به دانشگاه پیام نور کردند/سرمایه ۲۵ میلیون ساله ی رفسنجان در حال نابودی است

به گزارش خانه خشتی ، روح الله خلیلی نژاد در نشست خبری که روز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران رفسنجان در محل سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور برگزار شد اظهار داشت: خبرنگار وجدان بیدار زمان خویش است ، در عمق جامعه زندگی می کند و سلامت فرهنگی ،فکری و اقتصادی هر جامعه مرهون تلاش های شبانه روزی خبرنگار است، دانشگاه پیام نور رفسنجان اگر به جایگاه خوبی در سطح استان رسیده مرهون لطف خبرنگاران است.

وی افزود: بنده در مدت سه سال مسئولیتم یکسری اهداف عمرانی برای دانشگاه تعیین کردم،  مشکلات عدیده ی عمرانی در این مرکز داشتیم همه بزرگان و مسئولین سابق به نوبه ی خود زحمت کشیدند اما آنچه مشاهده شد این بود که بیشترین خدمت را افراد بومی کردند که در این مرکز فعالیت داشتند چرا که از عمق دانشگاه مطلع بودند.

خلیلی نژاد ادامه داد:  اولین قدم عمرانی را از سردرب دانشگاه اغاز کردیم، خیرین ورود کردند و پروژه سردرب کلید زده شد ، در فاز اول یکصد میلیون تومان هزینه شد و ۷۰ میلیون تومان کمک دولتی با المان مدرن و سنت که توسط دانشجویان معماری مرکز رفسنجان بررسی شد، فاز دوم زیباسازی سردرب که ۱۰۰ میلیون هزینه در بر خواهد داشت و در حال انجام است.

وی بیان داشت: در خصوص آسفالت انقلابی در دانشگاه پیام نور شکل گرفت، در زمان آقای پور محمدی شهردار سابق که از همین جا از ایشان تشکر می کنم در زمان مسئولیتشان بها داند و همکاری کردند، فاز اول ۸ هزار مترمربع با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان دانشگاه و ۶۰۰ میلیون تومان سهم شهرداری انجام شد و فاز دوم آسفالت مجددا با ۸ هزار متر و سهم دانشگاه ۸۰ میلیون تومان و مابقی در زمان شهدار فعلی جناب عظیمی زاده صورت گرفت، ایشان نیز به مجموعه دانشگاه بسیار خدمت کردند با توجه به شرایط سخت اقتصادی و هزینه های بالا ادامه دادند و این کار به پایان رسید.

پارک و تالار در فاز دوم دانشگاه پیام نور واحد رفسنجان احداث می شود

خلیلی نژاد گفت: زمینی به مساحت ۱۴ هکتار ۲۰ سال بود که از دانشگاه پیام نور گرفته شده بود و به چند ارگان واگذار شده بود با این دیدگاه که افق دانشگاه پیام نور رفسنجان افق ۱۰۰ ساله است بر این اعتقاد بودیم که این مجموعه باید برگردد و این اتفاق افتاد و حصار مجموعه با همکاری شهرداری و مسکن و شهرسازی به نام حاج شیخ عباس پور محمدی با ۲۲۰ میلیون تومان انجام و درختکاری شد.

وی تصریح کرد: در این ۱۴ هکتار خیر دانشگاه سید جلال مرتضوی متقبل شدند که پارک و تالار شکیل و زیبا و در خور شان شهرستان برای استفاده مجموعه دانشگاه و میهمانان غیر دانشگاهی احداث شود که برای این منظور یک چاه کشاورزی خود با تمام درامد حاصله را به این پارک اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان ادامه داد: در بحث زیباسازی ۲۲۰ میلیون ریال برای رنگ آمیزی ۳ هزار و ۷۰۰ متر جداول دانشگاه هزینه شد، تمامی خریدهای دانشگاه از خود شهرستان انجام می شود حتی اگر مبلغی بالاتر باشد ، اجازه داده نشده که از اتباع بیگانه در حوزه کاری دانشگاه استفاده شود.

وی افزود: استخر دانشگاه با کمک دانشجویان و خیرین با هدف آبیاری فضای سبز آن احداث شد و به تدریج با فکر توسعه زیر ساختهای رشته های کشاورزی و درامد زایی ، استخر پرورش ماهی با اعتبار ۲ میلیارد ریال با کمک بخش خصوصی و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه های جاری دانشگاه احداث شد و هم اکنون برای ۴ نفر بطور مستقیم و ۱۵ نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال نموده است.

۴ و نیم هکتار از زمین پیام نور به کشت زعفران اختصاص می یابد

خلیلی نژاد گفت: در فاز اول گلخانه بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شد و با مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات اقتصاد مقاومتی راه افتاد که هم درآمدی برای مجموعه دانشگاه و زمینه کار برای کارآموزان مرکز پیام نور رفسنجان است، فازدوم با متراز ۳ هزار متر مربع نیز راه اندازی شد که در این پروژه نیز ۲۰۰ میلیون تومان مستقیم دانشگاه هزینه کرد و هم اکنون بخش خصوصی در این مجموعه کار می کند و نزدیک به ۷ نفر اشتغال زایی مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم دارد.

وی خاطر نشان کرد: فاز سوم شامل ۲ هزار گلخانه هیدروپونیک است که در دستور کار قرار دارد، فاز چهارم که کلنگ زنی می شود در خصوص کشت خاکی با استفاده از مجموعه چاه آب کشاورزی است که به کشت زعفران اختصاص می یابد در زمینی به مساحت ۴ و نیم هکتار که با ورود بخش خصوصی ۸ نفر اشتغال زایی دارد.

خلیلی نژاد بیان داشت: تالار عاشورای مرکز پیام نور رفسنجان که در زمان ریاست قبلی پیگیری شده بود با اعتبار ۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۰۰ مترمربع و گنجایش ۳۰۰ نفر احداث گردید و به همت خیر دانشگاه سید جلال مرتضوی مجهز به بهترین امکانات شد.

وی افزود: سالن کنفرانس دانشگاه با اعتبار یک میلیارد ریال در ۵۰متر مربع احداث شد و کتابخانه مدرن دانشگاه با مساحت ۳۰۰ مترمربع دارای تمامی کتابهای بروز و الکترونیک قابل دسترس تمامی دانشجویان است و از سوی خیرین گرامی قول مساعدت در خصوص اهدای کتابهای بیشتری داده شده، یک میلیارد ریال هزینه و به نام شهید عزیز محسن حججی نامگذاری شده است و در آینده با حضور خانواده معظم شهید افتتاح می گردد.

خلیلی گفت: سالن ورزشی دانشگاه در زمان آقای علیرمضانی مدیریت اسبق آغاز شد و هم اکنون استانداردترین سالن ورزشی شهرستان محسوب می شود و اخیرا میزبان لیگ برتر فوتسال بانوان کشور نیز بوده است، برای این سالن با اعتبار ۸۰ میلیون تومان از حوزه دانشگاه و ۳۰ میلیون از حوزه سایر خدمات هزینه شد و با همکاری مجموعه مس و باشگاه مس رفسنجان با هزینه ۲۰ میلیون تومان تمامی نورپردازی این سالن صورت گرفت، احداث این سالن ورزشی باعث شد در دانشگاه پیام نور کلید ورزشی زده شود و شاهد جایگاه مناسب ورزش دانشگاه در شهرستان هستیم.

وی تجهیز درب های الکترونیک و احداث مسجد دانشگاه توسط خیر گرامی حاج حسین خلیلی را از دیگر طرح های عمرانی دانشگاه برشمرد و گفت: زمین چمن طبیعی در کنار سالن ورزشی احداث می شود که تا مبلغ ۵۰ میلیون را خیرین متقبل شدند و مابقی از هزینه های دولتی پراخت خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان به همکاری شهردار فعلی رفسنجان در خصوص ایجاد راه ورودی دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات بزرگ دانشگاه پیام نور عدم اتصال به بلوار ولایت بود که بعد از ۲۰ سال از بحران بن بستی به دست شهردار رفسنجان خارج شد ، بنده دست ایشان را می بوسم بسیار زحمت کشیدند یک تنه همراهی کردند ، تمامی هزینه های این مسیر در بحث آسفالت و چراغانی توسط شهرداری صورت میگیرد.

دانشگاه پیام نور رفسنجان بومی است اما هیچگاه دیده نشده است

خلیلی نژاد گفت: دانشگاه پیام نور رفسنجان بومی است اما هیچگاه دیده نشده است ، بنده با صراحت می گویم اگر نماینده ای بخواهد در انتخابات حضور یابد قطعا بدون توجه به دانشگاه پیام نور موفقیت نخواهد داشت چرا که ۹۸ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند، ما وظیفه داریم که به شهرمان خدمت کنیم به این دانشگاه بها دهیم اینها همه بچه های رفسنجان هستند.

وی در ادامه به فعالیت های یک سال گذشته دانشگاه پیام نور رفسنجان در حوزه فرهنگی  اشاره کرد و گفت: بیشترین تلاش صورت گرفته تا دانشگاه پیام نور شناخته شود، بیشترین قبولی های شهرستان در ارشد وکالت از این دانشگاه است، در اکثر ادارات فارغ التحصیلان پیام نور مشغول بکار هستند اما جایگاهی مناسبی برای این دانشگاه تعریف نشده بود و امروز به این دانشگاه بها داده می شود.

خلیلی نژاد اعزام هرساله ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور به سفر معنوی مشهد مقدس به همت خیر دانشگاه را از جمله امور فرهنگی برشمرد و گفت: برای اولین بار در کشور دانشگاه پیام نور در رفسنجان پیشقدم شد و هزینه هایی دانشجویانی که به واسط مشکلات مالی از تحصیل جا می مانند را متقبل شد هر ترم ۲۰۰ نفر به این شکل حمایت می شوند.

وی افزود: برای اولین هر دانشجوی دانشگاه پیام نور در صورتیکه از این به بعد ازدواج می کند مبلغ بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان بلاعوض از سوی خیرین به ایشان تقدیم می شود.

۲۴ رشته کارشناسی و ۵ رشته ارشد در دانشگاه پیام نور رفسنجان فعال هستند

خلیلی گفت: هدف این بود که دانشجو را بها دهیم که خودش دانشگاه را اداره کند و در این راستا کانون های دانشگاه فعال شد و دوره های بسیار ارزان در حوزه های مختلف برگزار می شود، دانشگاه پیام نور زنده است چرا که تمامی مراسم و جشن ها به بهترین شکل توسط کانون های دانشگاه انجام می شود بدون اینکه هزینه ای بر مرکز وارد شود. اعضای کانون های تئاتر و موسیقی دانشگاه حتی در سایر شهرستانها اجرای برنامه داشتند.

وی تصریح کرد: دوره های ۲۰۰ نفره ی مشاوره ازدواج و شغل توسط دانشجویان کارشناسی و ارشد روانشناسی دانشگاه پیام نور برگزار می شود که خروجی این کلاس ها کمترین جدایی و طلاق را رقم زده است .

خلیلی گفت: در حوزه کلان پیگیری شده و صندوق انصار برای دانشجویی که یک بار پرونده تشکیل دهد همه ی شهریه خود را با درصد سود یک و نیم درصد پرداخت می کند و وام علوی برای دانشجویان بی بضاعت بلاعوض پراخت می شود.

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان با بیان اینکه هم اکنون ۲۴ رشته کارشناسی و ۵ رشته ارشد در دانشگاه پیام نور رفسنجان فعال هستند تصریح کرد: کلید خوردن حکم استاد یاری تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه در دستور کار قرار دارد و با پیگیری و کمک اعضای هیات علمی این امر محقق خواهد شد تا دانشگاه پیام نور رفسنجان از بعد علمی نیز دیده شود .

یک سرمایه ۲۵ میلیون ساله ی شهر ما به نام کوه گبری در حال نابودی است

خلیلی نژاد در ادامه به توانایی های علمی دانشجویان پیام نور واحد رفسنجان اشاره کرد و گفت ۲۵ میلیون سال طول می کشد تا یک سرمایه معدنی شکل گیرد یک سرمایه ۲۵ میلیون ساله ی شهر ما به نام کوه گبری در حال نابودی است که اگر به ان بها داده شود رفسنجان از بحران خارج می شود، رفسنجان ثروتمندترین شهرستان استان است سرشار از ذخایر معدنی و نیروهای انسانی هوشیار و نخبه است، زمین حاصلخیز و بزرگترین جنگل مصنوعی جهان را دارد که باید پول را در شهرستان مدیریت کنیم .

وی افزود: سنگهای این کوه پودر می شوند صادر می شوند تا زنگارهای کشتی با ان سابیده شود در حالیکه بهترین سنگهای قیمتی در ان یافت می شود که می توان گرم به گرم آن را استفاده کرد.

خلیلی گفت: تنها دانشگاهی که در شهرستان رشته زمین شناسی دارد دانشگاه پیام نور است چرا نباید در حوزه معادن نظر دهیم مسئولین اگر می خواهند کلام رهبری را اجرایی کنند نگذارند معادن شهرستان نابود شود این را بدست دانشجویان و نخبگان بدهند تا بیشترین استفاده را به نفع شهرستان ببرند.

انصراف قانونی خود را به واسطه ی شرکت در انتخابات اعلام کردم

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان در پاسخ به سوالی که آیا در انتخابات سال آینده مجلس حضور می یابید بیان داشت: بنده انصراف قانونی خود را اعلام کردم و در تاریح معین تقدیم خواهم کرد تا تصمیم گیری شود و اینه صدر در صد در انتخابات باشم همچنان نامعلوم است.

وی ادامه داد: به نماینده شهرستان در مجلس مطرح کردم که علیرغم اینکه در طیف شما نیستم تمنا می کنم نیروی بومی برای پیام نور قرار دهید ، نیروی بومی درک می کند مشکلات شهر را رئیس غیر بومی در رفسنجان نمی تواند کار کند چرا که با بدنه آشنا نیست.

خلیلی نژاد گفت: تنها مدیر غیر بومی که با خلوص در رفسنجان کار می کند شهردار فعلی است در عین حال در پاسخی به کسانی که می گویند پور محمدی شهردار سابق برای رفسنجان چه کار کرد باید گفت پور محمدی برای رفسنجان زیر ساخت درست کرد ، زیر گذر، آرامستان و … میلیاردها هزینه شده است.

وی افزود: نمی خواهم کتمان کنم زحمات شهرداری فعلی را اما نمی توان زحمات قبل را هم زیر سوال برد زیر ساختهایی را که پور محمدی برای شهر رفسنجان ایجاد کرد ۵۰ سال آینده را در نظر گرفته و لی ما نمی بینیم ، اگر خدمتی کرده را بیان کنیم یک نیروی فعال شهرمان را نسوزانیم و خراب نکنیم خرید املاک خیابان امام  کار سنگینی بود که در زمان پور محمدی صورت گرفت.

اگر راه ولایت اصول گرایی است با افتخار می گویم اصول گرا هستم

خلیلی ادامه داد: یک زمانی در حمایت از امام جمعه مطلبی را منتشر کردم چرا که فضای شهر اینطور نیست که بخواهیم به این مسائل تنش زا بپردازیم تنش در شهرستان نباید باشد اما متاسفانه هزار مطلب علیه من نوشته شد که چرا یک اصول گرایی تندرو را در دولت آقای روحانی بر سر کار گماردید ، یک روزی گفتم شیخ عباس پور محمدی اسطوره ی بی تندیس چرا پور محمدی کسی بوده که در این شهر زحمت کشیده و لازم است جایی نامی از او ببرید که باز هم به ما نقد کردند .

رئیس دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: صادقانه می گویم تندرو راست و چپ بودن را بزرگترین معضل در رفسنجان می دانم رفسنجان زمانی نجات پیدا خواهد کرد که فردی سکان دار مجلس شود که نه راستی و نه چپی باشد، وامدار هیچ حزب و جناحی نباشد راه بنده راه ولایت است اگر راه ولایت اصول گرایی است با افتخار می گویم اصول گرا هستم همیشه سعی کردن فراجناحی باشد.

وی افزود: منافع مجموعه بر منابع حزب ارجحیت دارد اگر من اصول گرایی تندی بودم در این دوره قدمی برای من برداشته نمیشد و اگر اصلاح طلب تندی بودم در زمان قبل برایم اقدامی نمیشد ، بنده در دوره مدیریت هم دوره اصول گرایی و اصلاح طلبی گذراندم و با هر دو جناح کار کردم.

خلیلی گفت: مدیر زمانی موفق است که بدون پول مدیریت کند دانشگاه پیام نور رفسنجان تنها واحی در استان است که حتی در یک روز کار عمرانی آن تعطیل نشده، خیرین رفسنجان را هیچ جای دنیا ندارد و در عین حال بسیار هوشمندانه عمل می کنند این هوشیاری خیر است که می گوید دانشجویی از تحصیل جا نماند.

وی تصریح کرد: مسئولین شهرستان نگذارند سرمایه های شهر از دست برود و هزار فرصت شغلی در شهرستان در دست اتباع باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان