معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد:

تقدیم هزار و سیصد شهید دانش آموز در استان کرمان / مهم ترین چالش کاستن از مداخلات در امر آموزش و پرورش است

  • شناسه خبر: 160582
تقدیم هزار و سیصد شهید دانش آموز در استان کرمان / مهم ترین چالش کاستن از مداخلات در امر آموزش و پرورش است

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت:

خانه » اجتماعی » تقدیم هزار و سیصد شهید دانش آموز در استان کرمان / مهم ترین چالش کاستن از مداخلات در امر آموزش و پرورش است

به گزارش خانه خشتی , حمیدرضا دعاگویی معاون پژوهشی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین معارفه رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان اظهار داشت: گرامی میداریم یاد و خاطره شهدای استان به ویژه ۱۳۱۷ شهید دانش اموز و ۲۳۲ شهید فرهنگی و در شهرستان رفسنجان ۱۵۷ شهید دانش اموز و ۳۳ شهید فرهنگی که این روزها معطر است به یاد و خاطره ی این شهدای گرانقدر.

وی در ادامه با گرامیداشت روز امور تربیتی بیان داشت: با توجه به ابلاغ سند تحول همه ی دستگاه ها عهده دار مسئولیتی هستند که بتوانیم دانش آموزان را به نوعی به حیات طیبه هدایت کنیم و مدارس ما کانون هایی باشند برای رسیدن به آن مسیر.
وی افزود: مهم ترین تکلیفی که اموزش پرورش در طول برنامه ی ششم و هفتم توسعه دارد اجرای سند تحول است که مهر و آبان یک نقشه ی راه مشخص با برنامه های اقدامی بسیار روشنی که چشم انداز بسیار روشنی را برای اموزش و پرورش بوجود می اورد ما متولیان امر تعلیم و تربیت موظفیم برای رسیدن به آن اهداف تلاش کنیم.
دعاگویی عنوان داشت: یکی از الزاماتی که اولویت همه ی ضرورت ها است مدیران کارآمد و اثر بخش هستند که ضمن اعتقاد به این مسیر این توانایی را هم داشته باشند که ضمن اینکه خود انسان های فرهیخته ای هستند دیگران را هم برانگیخته کنند که بتوانیم همسوی با این اهداف به یک فهم مشترک برسیم و به سوی هدف پیش برویم.
وی مطرح کرد:تغییرات در نظام آموزش و پرورش با توجه به ضرورت هایی که ایجاد میکند ضمن تشکر از اقای حسینی پور مدیر سابق اموزش و پرورش و چند صباحی که اقای ابوطالبی عهده دار سرپرستی اموزش و پرورش بودند ادامه ی این مسیر را در خدمت اقای تقوی خواهیم بود که از افراد با سابقه و اشنا به مسائل اموزش و پرورش هستند امیدواریم شاهد موفقیت این بزرگوار باشیم.
دعاگویی تصریح کرد:تمام هم و غم ما این بود که بتوانیم از توان بومی شهرستان رفسنجان یکی از شهرستان های بزرگ با ۵۶ هزار دانش اموزش و جزو شهرستان هایی با پرسنل بالا با توقعات بسیار زیادی که از اموزش و پرورش میشود.
وی تاکید داشت:جامعه ای که این نسخه باید در آن اجرا شود جامعه ی دیروز نیست اموزش و پرورش موظف است ضمن اینکه تاریخ گذشته را با زبان حال برای دانش اموزان بیان کند انها را اماده کند برای اینده ی بهتر تحقق این هدف بزرگ قطعا با برنامه های دیروز امکان پذیر نیست .
دعاگویی همچنین بیان کرد:از چند ماه پیش که شور و هیجان فهم مشترک سند تحول در همه ی حوزه ها بوجود آمد توقعی که از یک مدیر در این برهه از زمان مسئول میشود یک فهم بسیار خوب است سند تحول و زیرنظام ها مجموعه ی خود را در مسیر اجرای برنامه ها قرار داده و تحولات کمی و کیفی فراوانی را در دهه های گذشته شاهد داشتیم.
وی با اشاره به بیانیه ی گام دوم انقلاب عنوان داشت: در حال حاضر که گام دوم انقلاب را برمیداریم و اماده میشویم برای گام پنجم وظیفه ی بسیار سنگینی در مدیریت و راهبری همه ی توانمندی ها برای رسیدن به این هدف بر عهده ی اموزش و پرورش است.
دعاگویی در پایان مطرح کرد: امیدواریم این انتخاب نقطه ی عطفی برای اموزش و پرورش شهرستان باشد و باتوجه به وسعت و توقعات بسیار زیاد اموزش و پرورش و سندی که یک برنامه ی خوبی را در اختیار اموزش و پرورش بگذارد.

وی فزود: مهم ترین چالشی که پیش رو داشتیم یعنی کوچک انگاری آموزش و پرورش و همیشه آزار میداد مجموعه را تعیین یک حدودی برای وظایف آموزش و پرورش است و از مداخلات در این امر بکاهیم که یک معضل بسیار بزرگ است که شاید هیچ زمانی به این اندازه نبوده تا بتوانیم فارغ از حواشی آموزش و پرورش را به رسالت بزرگی که برعهده دارد پیش ببرید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان