در گرهمایی فعالین فضای مجازی و جشنواره ابوذراستان کرمان تأکید شد؛

رفتن شهدا مانند ایستادن در کویر می ماند/محاصره تبلیغاتی دشمن را در توییتر شکسته ایم

  • شناسه خبر: 160316
رفتن شهدا مانند ایستادن در کویر می ماند/محاصره تبلیغاتی دشمن را در توییتر شکسته ایم

صبح امروز سومین جشنواره رسانه های برتر استان کرمان با حضور سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیر خوراکیان معاون شورای عالی فضای مجازی کشور، جمعی از مسئولین استان و اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی در مصلی امام علی (ع) برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » رفتن شهدا مانند ایستادن در کویر می ماند/محاصره تبلیغاتی دشمن را در توییتر شکسته ایم
به گزارش خانه خشتی به نقل از راه آرمان؛صبح امروز سومین جشنواره رسانه های برتر استان کرمان با حضور سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیر خوراکیان معاون شورای عالی فضای مجازی کشور، جمعی از مسئولین استان و اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی در مصلی امام علی (ع) برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه:رفتن شهدا مانند ایستادن در کویر می ماند

مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه در سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در محل مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان با اشاره به اینکه رفتن شهدا مانند ایستادن در کویر می ماند، گفت: برد و کار اصلی را شهدا کردند بنابراین صحبت جز از شهدا بیهوده است و همه اگر خیلی برنده شویم شهید از دنیا برویم.

وی با بیان اینکه خداوند برخی از جان ها را می خرد، اظهار کرد: شهدا متفاوت بودند و راهشان درست بود و ارتباط شان با خدا خاص بود پس چرا ما این کار را انجام نمی دهیم؟

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان: کنگره شهدای استان در جهت تحقق منویات رهبری است

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در یادواره شهدای رسانه و جشنواره ابوذر ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها )گفت: امیدواریم از برکات و فیوضات این بانوی گرامی بهره کافی را ببریم .

وی با بیان این که امیدواریم با بهره گیری از انوار نورانی شهدا بتوانیم تکالیف خود را در راستای منویات مقام معظم رهبری به بهترین وجه انجام دهیم ؛ خاطر نشان کرد: جشنواره ابوذر و یادواره شهدای رسانه، کاری در راستای کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان است زیرا این شهدا نقش در کلیدی فضای مجازی و رسانه ای داشتند.

وی توضیح داد: بنای ما در مجموعه کنگره شهدای استان تحقق منویات و دستورات مقام معظم رهبری است که در عرصه های گوناگون از جمله رسانه است .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد: در این یادواره از محصولات فضای مجازی از جمله ساخت بازی های رایانه ای ،ساخت مستند شهدای شاخص توسط متخصصین ،اینفوگرافیک، یادواره ۱۵ شهید و جانباز رسانه ای دفاع مقدس که برخی روزنامه نگار، عکاس و از صدا و سیما هستند رونمایی می شود .

ابوحمزه ادامه داد : راه اندازی دبیرخانه و رونمایی از پوستر جشنواره ابوذر که نه ماه پیش انجام شد و اکنون از۵۷۰ اثر در عرصه ها و قالب های مختلف از شمال و جنوب استان داوری صورت گرفته است و ۲۵ اثر برتر با سه مرحله داروی برگزیده شده اند .

وی با اشاره به دومین گردهمایی فعالین فضای مجازی اظهار داشت: فعالین فضای مجازی از نقاط مختلف استان در این یادواره حضور پیدا کرده اند که شامل ۵۰ گردان سایبری است که هر گردان از ۵۰ تا ۱۳۷ نفر تشکیل شده است و باید روی محتوی و اثر گذاری آنها اقدام شود.

معاون شورای عالی فضای مجازی کشور:بیانیه گام دوم انقلاب غبار از تاریخ گذشته انقلاب می گیرد/محاصره تبلیغاتی دشمن در توییتر را شکستیم

امیر خوراکیان معاون شورای عالی فضای مجازی کشور صبح امروز در دومین گردهمایی فعالین فضای مجازی استان کرمان اظهار داشت: در طلیعه ادامه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پس از چهل سال موفقیت های پی در پی و پیروزی در عرصه های مختلف در مقابل با دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی ما مفتخر شدیم که بیانیه گام دوم را از مقام معظم رهبری دریافت کنیم.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب غبار از گذشته انقلاب بر می گیرد و تاریخ انقلاب ، پیشینه نهضت ، اتفاقاتی که ملت ایران پشت سر گذاشته است را روشن می کند ، غبار را از این تاریخ می زداید و با قلمی بسیار شیرین و صمیمی تبیین و یاد آوری و تحلیل می کند نقطه ای که  در آن قرار گرفته ایم  و مسئولیت های آینده را تبیین می کنند .

معاون شورای عالی فضای مجازی کشور خاطر نشان کرد : این بیانیه نباید مانند برخی دیگر از فرمایشات رهبری با کم مهری مواجه شود و یا اینکه فکر کنیم صرفا با خواندن این بیانیه کار خود را انجام داده ایم بلکه بیانیه رهبری نقشه راه است و همه باید کمک کنند که شرح تفصیل شود و در ذیل هر کلید واژه و هر محوری که مطرح شده مأموریت ها و برنامه ها مشخص شود.

وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان یادآور شد : اگر روزی ۶۵۰۰ شهید استان کرمان رفتند و در جبهه ها حضور پیدا کردند و حمله دشمن را خنثی کردند  امروز وظیفه جهادی جوانان شکستن این محاصره تبلیغاتی و پلتفرم هایی هستند که بستر رسانه ای اجتماعی واقع شده اند.

خوراکیان ادامه داد : ما امروز با پدیده ای مهم در دنیا مواجه هستیم که در آغاز با آن خیلی ساده برخورد شد و گمان کردیم نرم افزاری است اما بعد روشن شد که این سکوهایی بود تا عرصه جمع کند و همه فعالیت های بشر در درون آن است .

معاون شورای عالی فضای مجازی کشور متذکر شد:دشمن برای  محاصره تبلیغاتی ،میدانی را باز کرده است به وسعت پلتفرم ها و سکوهایی که پیام رسان ها روی آن ها فعال شده اند و رسانه های نوین در این پلتفرم ها گستره بسیار زیادی پیدا کرده است و تشویق به مشارکت در این رسانه ها بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد : در سال اخیر ما شاهد ۴ برابر شدن رشد جمعیت جهان در استفاده از پیام رسان ها هستیم و در یک سال حدود ۴۰۰ میلیون کاربر پیام رسان ها افزایش پیدا کرده است و جمعیت بزرگی و گستره پهنی در این رسانه ها فراهم شده است برای اقدامات و تنظیم امور بر اساس اراده و خواست افرادی که آنها را ایجاد کرده اند .

خوراکیان تشریح کرد: با این ابزارها داده هایی بزرگ در این رسانه ها تجمیع می شود که از آن ها برای تحلیل و شناخت ذائقه سنجی و هوش مصنوعی استفاده می کنند و محتواهایی متناسب با افراد طراحی می کنند .

وی با بیان این که ابزار جدی دیگر ربات ها هستند ؛ گفت : با استفاده از آنها به جای افراد اقدامات گسترده ای را انجام می دهند و به تعبیر رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چهار گونه محاصره در جنگ تبلیغاتی مشاهده می شود که شامل انتشار اخبار دروغ و مغرضانه، وارونه نشان دادن واقیعت ها و بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن محسنات بزرگ است .

خوراکیان با بیان این که هدف اصلی دشمن طبق فرمایش مقام معظم رهبری ایجاد ترس کاذب و مأیوس سازی مردم و مدیران کشور از آینده است و اقداماتی که ما می توانیم انجام دهیم این است که در مورد پلتفرم ها مسئولین باید خیلی هوشیار باشند .

معاون شورای عالی فضای مجازی کشور افزود : اگر ما در کلان سیاست ارتباطات کشور توجه نکنیم خواهیم دید خواسته یا ناخواسته میدانی برای پلتفرم ها و سکوهای خارجی که مدیریت آن در دست دشمنان انقلاب اسلامی است فراهم کرده ایم .

وی گفت : ولی عموم و فعالان فضای مجازی باید حضوری فعال داشته باشند ؛ اکنون توئیتر منشأ خبر سازی هاست و ما شاهد موفقیت روز به روز جوانان انقلابی هستیم و در شکست محاصره تبلیغاتی دشمن در توئیتر موفق شده ایم .

خوراکیان یادآور شد :باید حضوری فعال همراه با شناخت و مهارت های لازم برای برای شکستن محاصره تبلیغاتی داشته باشیم .

خوراکیان در پایان گفت : هماهنگ عمل کردن گروه های انقلابی ، تولید محتوا و سامانه شبکه توزیع محورهایی هستند که می توانند برای شکستن محاصره تبیلغاتی استفاده شوند و بهتر از گذشته می توانیم موفقیت ها و امیدهای انقلاب را مطرح کنیم.

در انتهای مراسم از برگزیدگان جشنواره ابوذر و فعالین فضای مجازی استان کرمان تقدیر شد.

 

  

انتهای پیام/م

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان