خطیب جمعه رفسنجان طرح کرد:

راه عبور از مشکلات تکیه بر توان داخلی و ایجاد اقتصاد مقاومتی است نه بوسه زدن بر پنجه های گرگ صفت اروپایی ها

  • شناسه خبر: 160313
راه عبور از مشکلات تکیه بر توان داخلی و ایجاد اقتصاد مقاومتی است نه بوسه زدن بر پنجه های گرگ صفت اروپایی ها

امام جمعه رفسنجان گفت: راه عبور از مشکلات تکیه بر توان داخلی و ایجاد اقتصاد مقاومتی است نه بوسه زدن بر پنجه های گرگ صفت اروپایی ها ، به جوانان میدان دهید تشویق کنید تا مشکل اشتغال حل شود.

خانه » اقتصادی » راه عبور از مشکلات تکیه بر توان داخلی و ایجاد اقتصاد مقاومتی است نه بوسه زدن بر پنجه های گرگ صفت اروپایی ها

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین و با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و میلاد حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: انقلاب و نظام ما بدون نام امام(ره) شناخته نمی شود، شما مردم هم قدردان امام(ره) هستید گرچه برخی به ایشان دهن کجی کردند اما امام خمینی به خوبی مدرییت کرد و با قلبی مطئمن از این دنیا رفت.
وی افزود: به همین مناسبت ها جلسات جشن و مدیحه سرایی برپاست و در مسجد الزهرا از شب گذشته آغاز شده و با سخنرانی استاد حجت الاسلام حاج شیخ حسین انصاریان همراه است و من از همین جا دعوت می کنم که حضور یابید.
رمضانی پور با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای دفاع مقدس به ویژه عملیات خیبر بیان داشت: فرزندان شما ملت با صلابت و تکنیک پیش رفتند درود خدا بر این شهیدان و رزمندگان، یاد سردار شهید حمید باکری و شهید حسین خرازی از فرماندهان لشکر ۱۴ امام حسین و یاد اسرا و مفقودین را گرامی میداریم.

وی خاطر نشان کرد: هنوز ۲۵ شهید مفقود در شهرستان داریم خدا می داند که چه سختیاز فراق فرزندشان  می کشند، خانواده های معظم این بزرگواران همه محبت می کنند برای حفظ آبروی نظام و قدرت دادن به انها.

رمضانی پور با گرامیداشت روز مهندسی تصریح کرد: هم شهرداری ها در ساخت و سازها دقت دارند هم مهندسین و سازمان نظام مهندسی ، نقش مهندسی در جامعه بسیار ازرشمند است.
وی همچنین با اشاره به روز تربیت اسلامی بیان داشت: در بحث تزکیه و تربیت افراد به ویژه نوجوان و جوانان معاونین پرورشی در مدارس و اداره اموزش و پرورش مسئولیت خطیری دارند و کار بزرگی انجام می دهند و زحمت می کشند اما جای زحمت بیشتری دارد.

خطیب جمعه رفسنجان در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم غیور آذربایجان اظهار داشت: با امیدی که رهبر انقلاب در فرمایشات به ما می بخشد  ما از این بحران هایی که در جامعه حاکم شده عبور می کنیم خوشا به حال شما مردم که صبر می کنید، در این صبر پیروزی است، عوامل و ایادی استکبار در داخل که در بدنه نظام جای گرفتند چوب لای چرخ نظام میگذارند و با کم کاری مانع پیشرفت و توسعه کشور هستند یک روزی می فهمند که چه خیانت هایی به مردم کردند.
وی افزود: کار نظارت مسئولیت دارد اگر یک لحظه غفلت کند و هرج و مرج ایجاد شود در خیانت انها شریک هستند چرا نظارت نکردید به دادگاه معرفی نکردید چرا ملاحظه کاری می کنید.
رمضانی پور گفت: در این چند روز شاهد افزایش قیمت نان، گوشت و مرغ یصورت خودسرانه بودیم ، ببینیم فرماندار محترم چه می کنند با این نانوایی ها و مرغداری ها که چندین هزار تومان قیمت را بالا بردند ، از شما می خواهیم هفته آینده بیایید برای مردم توضیح دهید و اینها را معرفی کنید و بگویید خیانت کردند و اجازه ندهید خودسرانه قیمت را گران کنندو دلهای مردم را جریحه دار کنند من اشک آدم هشتاد ساله دیدم که چرا وضعیت شهر ما اینطور باشد.
وی تصریح کرد: بیایید در رسانه ها بگویید که ما با اینها برخورد کردیم تا مردم امیدوار باشند مغازه ها با مهم تفاوت قیمت می کنند این چه وضعی است هر شهری اگر خودش را مدیریت و اداره کند کشور خوب می شود؛ من به جد از مسئولین می خواهم که با این وضعی که هرکس قیمتی برای خودش وضع می کند ظرف همین چند روز بطور قاطع برخورد کنید ، مدیریت کنید تا مردم امیدوارتر به شما مسئولین باشند.
رمضانی پور گفت: درست است که جنگ اقتصادی داریم اما مسئولین ما باید تاکتیک مقابله با این جنگ را بدانند اگر نمی توانید و نمی دانید از سرداران جنگ بپرسید که چطور جنگ را ککنترل کردند، تولید امروز یک جهاد مقدس محسوب می شود به شرطی که به سرعت به سراغ سرمایه گذاران و تولید کنندگان بروید وگرنه ممکن است کنار بروند اگر تسهیلات می دهید قبل از سال بدهید با بانکهایی که تعامل دارند کار کنید، آنهایی که مانع هستند برکنار کنید دولت پول می دهد چرا اینها باید کاسه ی داغ تر از آش می شوند، کشور قانون دارد و فقط مجری قانون می خواهیم که مشکلات را در اسرع وقت حل کند.
وی تصریح کرد:  اینکه رئیس جمهور فرمودند قاچاق در کشور به خاطر ارزانی قیمت هاست! آقای رئیس جمهور شما چه زیر ساختی را فراهم کردید که مردم سطح درآمدشان باشد ۵ یا ۶ میلیون تومان که اگر گرانی هم باشد بتوانند زندگیشان را اداره کنند ، نمی شود، حرفی را بزنید که عملی باشد با حرف شما افراد گران فروشی می کنند میدان پیدا می کنند لذا باید برخی حرفها زده نشود.
رمضانی پور گفت: امام جمعه بندر عباس حرف دل هشتاد میلیون نفر جمعیت را به رئیس جمهور گفت اما اینها بهشان بر نمی خورد اینقدر می گوییم تا خودتان را جمع کنید و روبراه شوید.

وی خاطر نشان کرد: من فکر نمی کنم آقای رئیس جمهور در وعده های انتخاباتی که رفاه می اورند یادشان رفته باشد شما به مردم وعده دادید و مردم هم به خاطر این وعده ها رای دادند ، آقای جهانگیری شما غمی ندارید حقوق خوب میگیرد و برای پایین دستی ها فکری ندارید.
رمضانی پور بیان داشت: صعت مس برای ایجاد فرصت های شغلی ورود پیدا کرده و زمینه هایی وجود دارد معاون کوچک ایجاد شوند تا برای جوانان اشتغال زایی شود؛ از جوانان و خانواده ها می خواهیم که انتظار نداشته باشید در کار دولتی و کارخانجات سرکار بروید ظرفیت ها تکمیل است، خودتان ورود کنید به کارهای اشتغال زایی ، از سوی مس تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار میگیرد.
خطیب جمعه رفسنجان در ادامه بیان داشت: افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس و بیش از سه هزار پروژه قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه بسیار قابل تقدیر است سپاه پاسداران تنها در جنگ موفق نبود پس از ان شروع بری ساختن مملکت کرد، دولتها شدت و ضعف داشته و برخی حمایت کردند و برخی نه، سپاه می تواند یک تنه همه ی کشور را آباد کند انها حتی در بحث صنعت خوردور سازی هم اعلام امادگی کردند.
وی افزود: این اقدام بزرگ صورت گرفت دریغ از یک تشکر روشن ، تمام پالایشگاه را سپاه ساخته بدانید دنیا بداند این اقتدار است اینها هم بچه های همین ملت است با شهامت بگویید چرا مصادره به مطلوب می کنید بگویید این کار را چه کسی انجام داده است.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: ۵۸ هزار در شهرستان رفسنجان هنوز کارت ملی هوشمند نگرفتند پس از عید یارانه این دسته افراد قطع می شودو دیگر کاری نمی شود انجام داد ، مردم اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر فرزانه انقلاب، تحقق توصیه های هفت گانه توسط جوانان را ضروری برشمرد و گفت:  راه عبور از مشکلات تکیه بر توان داخلی و ایجاد اقتصاد مقاومتی است نه بوسه زدن بر پنجه های گرگ صفت اروپایی ها ، به جوانان میدان دهید تشویق کنید تا مشکل اشتغال حل شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان