خانه خشتی گزارش می دهد؛

افتتاح نمایشگاه محصولات تولیدی دانش آموزان هنرستان مهدوی در رفسنجان / تصاویر

  • شناسه خبر: 160249
افتتاح نمایشگاه محصولات تولیدی دانش آموزان هنرستان مهدوی در رفسنجان / تصاویر

نمایشگاه محصولات تولیدی دانش آموزان هنرستان دخترانه سید جلال مهدوی رفسنجان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین و کارآفرینان شهرستان برگزار شد.

خانه » اجتماعی » افتتاح نمایشگاه محصولات تولیدی دانش آموزان هنرستان مهدوی در رفسنجان / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، صبح امروز به منظور پوشش مراسم افتتاح نمایشگاه محصولات تولیدی دانش آموزان هنرستان دخترانه سید جلال مهدوی رفسنجان وارد این مدرسه شدیم.

هنرستان های کار و دانش همانطور که از اسمشان به نظر می رسد با دیگر مدارس تفاوت دارند و انتظار دیدن صحنه هایی هنری از تلاش دانش آموزان در این مدارس می رود ، در بدو ورود با گروهی از دانش اموزان مواجه شدیم که در حال طراحی دیوار مدرسه با یکسری سنگ و سرامیک بودند که به گفته ی خانم مازار مدیر مدرسه تمامی این موارد ضایعاتی است و دانش اموزان با هنر دستشان نقشی زیبا از انان بر روی دیوار ایجاد می کنند.

داخل سالن نمایشگاه شدیم ، طراحی ماکت دکوراسیون داخلی منزل، دوخت انواع لباس و تشک های نوزاد، کار بر روی سفال، طراحی و چاپ بر روی لباس و لیوان، بدلیجات، مواد غذایی و دم نوش ها و … بخش های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می داد و به زیبایی هنر دست دختران مدرسه سید جلال مهدوی را به تصویر کشیده بود.

نمایشگاه با حضور سرپرست اداره آموزی و پرورش، نائب رئیس شورای شهر، بخشدار، مدیر عامل انجمن کارآفرینان و جمعی از دیگر مسئولین افتتاح می شود.

پاکزاد نائب رئیس شورای شهر در گفت و گو با دانش آموزان آنها را توصیه به عرضه ی هنرهایشان در بیرون از مدرسه می کند و اینکه دانش اموزان از همین سن با محیط کسب و کار و کارآفرینی آشنا شوند و پیشنهاد برپایی نمایشگاه کارهای دانش اموزان در یکی از پارک های سطح شهر را می دهد.

اسماعیلی مدیر عامل خیریه کوثر رفسنجان نیز به دانش اموزان قول اختصاص دو غرفه در نمایشگاه خیریه کوثر که هرساله برگزار می شود و امسال نیز قرار است ۶ الی ۱۰ اسفند در محل هنرستان امام رضا(ع) برپا شود را داد.

حضور دانش اموزان دبستان بهاران رفسنجان از حاشیه ی نمایشگاه امروز بود، کودکان قد و نیم قدی که امده بودند تا با کارآفرینی آشنا شوند و از این بعد در کنار اینکه می گویند می خواهند در آینده دکتر و معلم بشوند بگویند می خواهم کارآفرین بشوم.

مسئولین حاضر در ادامه با حضور در کلاس ها درس دانش اموزان از نزدیک با انها دیدار کردند ، هنرهای کار شده از بچه ها بر روی در و دیوار کلاس ها دیدنی بود.

صحبت جالبی بود که مدیر مدرسه به ما گفت اینکه داش اموزان هنرستانی در کنار درس تئوری به هنری که علاقه دارند سرگرم هستند هدر رفت وقتشان کمتر است و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی هستیم . اینجا از وسیله تشویق و تنبیه استفاده نمی شود بلکه دانش آموزان از کارشان لذت می برند.

مدرسه سید جلال مهدوی رفسنجان امسال جزو ۲۶ مدرسه نمونه کشوری از نظر کارآفرینی قرار گرفته است.

در این مدرسه ۴۰۰ دانش آموز در هشت رشته ی شبکه و نرم افزار، حسابداری، گرافیک، فتوگرافیک، صنایع غذایی، طراحی دوخت و  نقشه کشی معماری تحصیل می کنند.

برپایی چنین نمایشگاهی با حضور مدعوین از سازمان های مختلف شهرداری، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی ، انجمن کارآفرینان و … می تواند زمینه شغلی برای دانش اموزان در زمینه های مختلف نیز ایجاد نماید کمااینکه دانش اموزان مدرسه مهدی رفسنجان در زمینه ی زیباسازی فضای شهری، برپایی بازارچه ها در سطح شهر ، تهیه سیسمونی و لباس نوزاد و فرم مدارس ورود داشتند.

عکس و گزارش از مریم مرادی/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان