۴۰ کتاب تذکره شهدای استان کرمان تالیف می‌شود

  • شناسه خبر: 160231
۴۰ کتاب تذکره شهدای استان کرمان تالیف می‌شود

مسئول رویکرد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ستاد کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان با اشاره به تالیف ۴۰ کتاب تذکره شهدا، اظهار کرد: به ازای هر ۱۵۰ نفر شهید یک جلد کتاب تالیف می‌شود که در این راستا در ۶ شهرستان کار جمع‌آوری اطلاعات تمام شده و چهار کتاب برای رونمایی آماده است.

خانه » فرهنگی مذهبی » ۴۰ کتاب تذکره شهدای استان کرمان تالیف می‌شود

به گزارش خانه خشتی به نقل از ایسنا ، “حسین رستمی” در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در رویکرد حفظ نشر با چهار کمیته ارتباط داریم که کمیته جمع‌آوری، فرهنگیان و دانش‌آموزی، فضای مجازی و انتشارات را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کمیته انتشارات از یک و نیم سال قبل کار خود را آغاز کرد و آثار شهدایی را که قبلاً درباره آنها مطلبی نبود، جمع آوری کرده و در راستای تدوین کتاب نفیس برای سِمت فرماندهان گردان‌ها به بالا در لشکر ثارالله فعالیت می‌کنیم تا آثار ماندگاری ایجاد شود.

رستمی اظهار کرد: قبلاً درباره ۲۸ نفر از این شهدای بزرگوار اثری تدوین نشده بود، که در راستای فعالیت‌های کنگره ۶۵۰۰ شهید استان، مجموعه نفیسی جمع آوری و تا امروز ۱۷ اثر از نویسندگان کرمانی به دست ما رسیده و در حال ویراستاری و ممیزی است و امیدواریم بتوانیم در اجلاسیه کنگره شهدا آنها را رونمایی کنیم و سعی می‌شود ۲۰ اثر آماده شود.

وی با اشاره به اینکه هشت کتاب درباره شهدای استان کرمان توسط نویسندگان کشوری تدوین خواهد شد، گفت: ۹۰ درصد خواسته ما محقق شده و شاید برای نخستین بار است که یکسری کتاب با رویکرد جدید و نشأت گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری تألیف شده و تیم ارزیابی از این کار ابراز رضایت کرده‌اند.

وی با اشاره به تألیف ۴۰ کتاب تذکره شهدا، اظهار کرد: به ازای هر ۱۵۰ نفر شهید یک جلد کتاب تألیف می‌شود که در این راستا در ۶ شهرستان کار جمع آوری اطلاعات تمام شده و چهار کتاب برای رونمایی آماده است و سعی می‌شود هرچه که از خاطرات، اسناد و فعالیت‌هایی که در دفاع مقدس انجام شده و رزمندگانی که در قید حیات هستند، جمع آوری و مجموعه کاملی از همه خاطرات و فعالیت‌ها تدوین شود. هدفگذاری شده برای هر شهید بتوانیم کتاب تهیه کنیم که این مسئله در برخی موارد اتفاق افتاد و برای اولین شهید رفسنجان (شهید یوسفیان) که بسیجی بود و روز عاشورای سال ۵۹ به شهادت رسید این کار صورت گرفت و در حد توان کار را انجام می‌دهیم.

لازم به ذکر است ۶ کتاب از این ۴۰ جلد کتاب تذکره شهدا متعلق به شهدای شهرستان رفسنجان است که در حال آماده سازی است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان