رئیس سازمان غذا و دارو :

از ده هزار قلم دارویی در کشور بیش از ۷ هزار قلم در داخل تولید می شود / تحریم ها نمی تواند مانع پیشرفت ما شود

  • شناسه خبر: 159851
از ده هزار قلم دارویی در کشور بیش از ۷ هزار قلم در داخل تولید می شود / تحریم ها نمی تواند مانع پیشرفت ما شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با وجود همه تحریم ها امروز از ده هزار قلم دارویی که با برندهای مختلف در بازار کشور است حدود ۷۵۰۰ قلم آن در داخل کشور تولید می شود و ۲۵۰۰ قلم از اقلام خارجی امروز ۳ درصد بازار ایران را تشکیل می دهد

خانه » اجتماعی » از ده هزار قلم دارویی در کشور بیش از ۷ هزار قلم در داخل تولید می شود / تحریم ها نمی تواند مانع پیشرفت ما شود

به گزارش خانه خشتی ؛ مهدی پیرصالحی روز گذشته در آیین افتتاحیه کارخانه رفسنجان دارو در شهرک صنعتی رفسنجان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  اظهار داشت : انقلاب اسلامی چهل سال  با مخالفت و تحریم های دشمنان روبرو بود این نظام از ابتدای انقلاب با جنگ های داخلی ، جنگ تحمیلی و تحریم هایی که علیه کشور روا داشتند مقابله کرده است .

وی بیان داشت :ملت ایران به همه نشان داد که با همه گرفتاریها می تواند خودش را از این گردابها نجات دهد و با همدلی و اتحاد موفق باشد .

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه نظام سخت ترین شرایط را در زمان جنگ پشت سر گذاشته است تصریح کرد :در آن زمان بود که داروسازان و پزشکان ما نشان دادند که می توانند خودشان مسائل دارویی و پزشکی کشور را اداره کنند .

وی افزود :در ابتدای پیروزی انقلاب ما حدود ۲ هزار ۱۰۰ قلم دارو در کشور داشتیم که از این اقلام بیش از ۱۳۰۰ قلم آن داروهای وارداتی و بیش از ۳۰۰ قلم آن تحت لیسانس کشورهای اروپایی در ایران تولید می شد و قریب ۵۵۰ قلم توسط شرکت های داروسازی ایرانی به طور کامل تولید می شد .

پیرصالحی عنوان داشت : با وجود همه تحریم ها امروز از ده هزار قلم دارویی که با برندهای مختلف در بازار کشور است حدود ۷۵۰۰ قلم آن در داخل کشور تولید می شود و ۲۵۰۰ قلم از اقلام خارجی امروز ۳ درصد بازار ایران را تشکیل می دهد وعمده تامین داروی کشور توسط کارخانجات داخلی انجام می شود .

وی بیان داشت :بیش از ۱۱۰ کارخانه داروسازی داریم که تولیدات خود را به بازار عرضه می کنند و شرکتهایی هستند که داروهای خود را به صورت قراردادی در شرکت های داروسازی  دیگر تولید می کنند تقریبا شرکت های داروسازی ۱۵۰ تا هستند که می توانند اقلام دارویی کشور را تامین کنند .

پیرصالحی با بیان اینکه در هر شرایط سختی که باشیم کارخانه های داروسازی به ما این اطمینان را می دهند که داروهای اساسی جامعه را تامین نمایند گفت : همه ما می دانیم تحریم ها بعضی از کمبودهای دارویی را برای ما به وجود می آورد اما اینجور نیست که دشمن بتواند دست ما را ببندد ما در هر صورت عمده داروهای اساسی کشور را در سخت ترین شرایط تولید خواهیم کرد .

وی افزود :شرکت های داروسازی ما تمهیدات خوبی را دیده اند در این مدت زمانی که وجود دارد تا به تحریم های بعدی برسند خود را آماده کرده اند و در همین شرایط سخت کارخانه های داروسازی جدید در کشور افتتاح می شود .

معاون وزیر بهداشت گفت :در دهه فجر امسال کارخانه های داروسازی دیگری در شهرهای کشور افتتاح خواهند شد و این نشان از این است که تحریم ها نمی تواند مانع پیشرفت ما شود .

پیرصالحی با اشاره به اینکه افراد دلسوزی در این کشور دست به دست هم داده تا اشتغال ایجاد شود بیان داشت :اشتغال یکی از معضلات کشور است همه کمک کنند تا اشتغال ایجاد شود کارخانه هایی که افتتاح می شود اشتغال را برای جوانان ما به وجود می آورد .

وی افزود :امروز شرکت های دانش بنیانی که در زمینه تجهیزات و تولید دارو فعالیت دارند عمده داروهای هایتک کشور را می توانند تامین کنند ما باید به سمتی برویم که شرکت های دانش بنیان داروها و تجهیزات مورد نیاز کشور را تامین نمایند .

معاون وزیر بهداشت اذعان داشت :امروز جزو کشورهای برتر منطقه هستیم عمده دارو در داخل کشور تامین شود امیدواریم این شرکت که امروز افتتاح می شود به همین جا متوقف نشود و ما به عنوان سازمان غذا و دارو کمک خواهیم کرد براینکه شرکت های تازه تاسیس بتوانند پروانه داروهای خودشان را با سرعت بیشتری اخذ کنند و خارج از نوبت پروانه های دارویی انها مورد بررسی قرار گیرد .

وی ادامه داد :این شرکتها برای توسعه خودشان باید به داروهای هایتک و جدیدی که در دنیا عرضه می شود نظر داشته باشند و این داروها را تولید نمایند .

پیرصالحی گفت :عمده تمرکز ما در تهران و چند استان دیگر است امیدواریم کرمان به عرصه مناطق داروسازی بپیوندد و در توسعه این علم از دانش اساتید و دانشجویان این شهرستان استفاده شود و قطب داروسازی کشور در این شهرستان ایجاد شود .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان