دکتر اميرحسين محمدی رئيس کانون هماهنگي دانش و صنعت پسته کشور:

پسته ایران سالم ترین پسته جهان است

  • شناسه خبر: 15958
پسته ایران سالم ترین پسته جهان است

رئیس کانون هماهنگی دانش و صنعت پسته کشور از تربیت دانشجو در رشته «پسته» خبر داد. دکتر امیرحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی” اظهار داشت: پیشنهادی از سوی مؤسسه آموزش علمی کاربردی برای تربیت دانشجویان مرتبط با پسته، با همکاری کانون هماهنگی دانش و صنعت پسته کشورمطرح شدهاست. وی افزود: این کانون زیر […]

خانه » آخرین اخبار » پسته ایران سالم ترین پسته جهان است

رئیس کانون هماهنگی دانش و صنعت پسته کشور از تربیت دانشجو در رشته «پسته» خبر داد.

دکتر امیرحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار “خانه خشتی” اظهار داشت: پیشنهادی از سوی مؤسسه آموزش علمی کاربردی برای تربیت دانشجویان مرتبط با پسته، با همکاری کانون هماهنگی دانش و صنعت پسته کشورمطرح شدهاست.

وی افزود: این کانون زیر نظر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند و مهمترین وظیفه اش تدوین نقشه راه پسته است که چالشها و راهکارهای آن مشخص شود، تا به عنوان سند ملی مورد تصویب قرار بگیرد.

محمدی بیان کرد: دانشجویانی در مقطع فوق دیپلم یا لیسانس تربیت می کنیم تا این دانشجویان با فراگیری علوم کاربردی وارد عرصه تولید پسته شوند.
وی با اشاره به اینکه باغداران باید به توصیه های کارشناسان عمل کنند خاطر نشان کرد: مشکل فعلی در باغات پسته، تنها کیفیت سموم نیست بلکه مدیریت غیر علمی، تغذیه، آبیاری درختان، تغییرات آب و هوایی، ضعیف شدن
درختان، مقاوم شدن جمعیت آفت، خرده مالکی، نبودن امکانات و مکانیزاسیون و تنوع ارقام می توانند در عدم کنترل پسیل موثر باشند.

محمدی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه افلاتوکسین و میکروبی در پسته ایران نیست اظهار داشت: پسته ای که در ایران تولید می شود سالم ترین، بهترین و بی نظیرترین پسته در جهان است و ما به آن افتخار می کنیم.

برچسب ها:
پسته رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان