نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد :

سرمایه گذاری و تولید محصولات جدید باعث ماندگاری و بقای روستاها خواهد شد

  • شناسه خبر: 159552
سرمایه گذاری و تولید محصولات جدید باعث ماندگاری و بقای روستاها خواهد شد

نماینده مردم رفسنجان گفت :استفاده از سرمایه گذار و تولید محصولات جدید در روستاها باعث ماندگاری و بقای روستا خواهد شد

خانه » رفسنجان » سرمایه گذاری و تولید محصولات جدید باعث ماندگاری و بقای روستاها خواهد شد

به گزارش خانه خشتی؛احمد انارکی محمدی صبح امروز در آیین کلنگ زنی خط انتقال آب آشامیدنی روستای دره در که با حضور مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان برگزار شد اظهار داشت :جنگ تحمیلی خسارات زیادی بر ما وارد کرد با همه دشمنی هایی که بر علیه کشور ما وارد شد  وقتی به نتایج انقلاب نگاه می کنیم ما در بسیاری از مباحث جلو هستیم .

وی بیان داشت :کشور ما در تولید و ثروت ملی در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه پیشرو است .

نماینده مردم رفسنجان با بیان اینکه  به زودی گازرسانی به  روستای دره در انجام می شود تصریح کرد :برنامه هایی جهت توسعه اشتغال پایدار برای ماندگاری مردم در روستاها در دستور داریم.

وی افزود :استفاده از سرمایه گذار و تولید محصولات جدید در روستاها باعث ماندگاری و بقای روستا خواهد شد .

انارکی از برگزاری نمایشگاه گردشگری و معرفی ظرفیت های رفسنجان خبر داد و عنوان داشت :روستای دره در ناشناخته مانده است باید به سمت معرفی ظرفیتهای روستاها پیش برویم با استفاده از  علم و دانش و ارائه محصولات جدید  روستا را به مردم دنیا معرفی کنیم اینکه بخواهیم به روش سنتی جلو برویم جواب نخواهد داد .

وی خاطرنشان کرد :۱۳۰۰ حلقه چاه در رفسنجان زده شده است و به صورت رایگان استفاده کردیم ولی از پول این آب که در کشاورزی استفاده شده یک کارخانه هم ایجاد نکردیم .

نماینده رفسنجان با اشاره به اینکه باید به سمتی پیش برویم که بیشترین بهره روی را داشته باشیم گفت : از محل مس سرچشمه فعالیتهایی جهت آموزش و تولید محصول در روستاها صورت می گیرد که باید از آن استفاده کرد تا محصولاتی مقرون به صرفه تولید کنیم .

وی بیان داشت :بسیاری از روستاهای ما با مشکل سیستم آب روبرو هستند ولی با همه سختیها ،امروزه ما موفق ترین مدیران را در حوزه روستاها داریم  و جزء یکی از شهرهای خوب استان هستیم .

علیار اسکندری نسب فرماندار رفسنجان هم در این آیین اظهار داشت :چاه این  پروژه ۵ سال قبل حفر شده است که تا مرکز روستا قریب ۱۴ کیلومتر فاصله دارد .

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور شرایط خاصی است و ما در جنگ ناعادلانه اقتصادی قرار داریم بیان داشت :مجموع اعتبارات در بخش آب و فاضلاب روستایی ۱۰ میلیارد تومان است که ۱.۵ میلیارد تومان آن برای این پروژه اختصاص یافته است .

فرماندار رفسنجان تصریح کرد :سال ۸۴ رفسنجان را شهری توسعه یافته اعلام کردند و شاخص های توسعه ما در سال ۸۴ مانده است و به همان نسبت اعتبار به این شهرستان اختصاص می یابد  .

وی افزود :کلیه اعتبارات ما در تمام بخش ها ۳۴ میلیارد تومان بوده است امیدواریم در بحث شاخص ها تجدید نظری شود تا بتوانیم پروژه های بر زمین مانده آب و روستایی را به نتیجه برسانیم

 

برچسب ها:
کلنگ زنی فاز اول آبرسانی روستای دره در رفسنجان مدیرکل آب و فاضلاب روستایی کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان