مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان مطرح کرد :

بیش از ۲ هزار ۵۸۰ روستا در سطح استان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند

  • شناسه خبر: 159533
بیش از ۲ هزار ۵۸۰ روستا در سطح استان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت :قبل از انقلاب در سطح روستاها ۷۵ روستا از آب آشامیدنی برخوردار بودند که به برکت چهل سال انقلاب بیش از ۲۵۸۰ روستا در سطح استان از آب آشامیدنی برخوردار هستند .

خانه » رفسنجان » بیش از ۲ هزار ۵۸۰ روستا در سطح استان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند

به گزارش خانه خشتی؛علی رشیدی صبح امروز در آیین کلنگ زنی خط انتقال آب آشامیدنی روستای دره در که با مسئولین شهرستان رفسنجان برگزار شد با تبریک ده فجر اظهار داشت:قبل از انقلاب در سطح روستاها ۷۵ روستا از آب آشامیدنی برخوردار بودند که  به برکت چهل سال انقلاب بیش از ۲۵۸۰ روستا در سطح استان از آب آشامیدنی برخوردار هستند .

وی تصریح کرد :۶۷۰ روستای فاقد و مشکل آب آشامیدنی طی سه سال گذشته تامین آب شده اند که قبل از انقلاب کل شبکه آبرسانی ۶۵۰ کیلومتر بوده که امروز بیش از ۱۹ هزار ۵۰۰ کیلومتر فقط شبکه آبرسانی در سطح استان داریم .

رشیدی افزود :مخزن ذخیره آب قبل از انقلاب کمتر۱۵ هزار مترمکعب بوده است که امروز به بیش از ۲۶۰ هزار متر مکعب رسیده ایم و به ازای هر انشعاب قریب یک مترمکعب آب ذخیره داریم .

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان خاطرنشان کرد : بیش از ۱۷۳ روستا در سطح استان در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد و در تمامی شهرستان های استان پروژه های آب و فاضلاب روستایی در حال بهره برداری و یا کلنگ زنی هستند .

وی با تشکر از نماینده و مسئولین شهرستان جهت پیگیری این پروژه عنوان داشت :پیمانکار بسیار سخت کوشی برای این پروژه انتخاب شده است امیدواریم در مدت کوتاهی این پروژه به بهره برداری برسد .

رشیدی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه بیش از ۲۷ هزار متر لوله گذاری لازم است گفت :طول این پروژه ۱۱ کیلومتر و دو مخرن ۵۰۰ و ۱۰۰ مترمکعبی وسه ایستگاه پمپاژ ساخته می شود و سه روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد که جمعیت هزار نفر را پوشش خواهد داد .

وی اذعان داشت: اعتبار این پروژه بیش از ۶ میلیارد تومان که در اعتبارات سال ۹۷ دو میلیون تومان پیش بینی کرده ایم ولی پیمانکار کار خودش را بیش از ۲ میلیاردتومان انجام می دهد .

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی بیان داشت :تا کنون ۲۷۰۰ متر از این پروژه اجرا شده است چاه حفر وآماده تجهیز شده است ، امیدواریم این پروژه به زودی به بهره برداری برسد .

 

برچسب ها:
خط انتقال آب َآشامیدنی روستای دره در مدیرکل اداره آب و فاضلاب روستایی استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان