دومین تور رسانه ای شهرداری رفسنجان برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 159357
دومین تور رسانه ای شهرداری رفسنجان برگزار شد / عکس

دومین تور رسانه ای شهرداری رفسنجان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

خانه » اجتماعی » دومین تور رسانه ای شهرداری رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، دومین تور رسانه ای شهرداری رفسنجان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد و پروژه های در حال ساخت و بهره برداری شده شهرداری مورد بازدید قرار گرفت.
در این تور سانه ای خبرنگاران از نمایشگاه گل و گیاه,ساختمان اداری آرامستان ,پایانه دروازه ای شهری شهید چمران,محوطه کاروانسرای شاه عباسی و … بازدید کردند.
در این بازدید نمایشگاه گل و گیاه که در محل مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) برپا شده است با حضور حجت الاسلام هاشمیان رئیس شورای اسلامی , عظیمی زاده شهردار و اسکندری نسب فرماندار شهرستان رفسنجان افتتاح شد.

ابوطالبی مدیر عامل سیما منظر در حاشیه ی افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت:این نمایشگاه در فضای ۱۲۰۰ متر با حضور ۴۰ شرکت کننده از سراسر کشور از امروز تا ۱۹ بهمن ماه دایر است.
پایانه ی دروازه ای شهید چمران دومین پروژه بازدیدی اصحاب رسانه بود .این پایانه با هدف ساماندهی ایستگاه های اتوبوس شهری با متراژ کلی یک هکتار با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان آماده سازی شده است.
پایانه ی درون شهری شهید چمران همچنین دارای نماز خانه و ۸ سرویس بهداشتی جهت سهولت همشریان با ظرفیت ۹ دستگاه اتوبوس برای انتقال همشریان به ۸ روستای عباس آباد آقا غفور,رضا آباد,هرمز آباد,لاهیجان,ماهونک,جعفر آباد,الله آباد و خلیل آباد آماده شده است.


بهسازی محوطه کاروانسرای شاه عباسی شامل کف سازی,مبلمان پارکی و نور پردازی ورودی و آب نمای نوشتاری و موزیکال با هزینه ای بالغ بر ۳۱۵ میلیون تومان در حال انجام است که در اوایل اسفند ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.
مختاری معاون عمرانی شهرداری رفسنجان در حاشیه ی این بازدیدها در جمع خبرنگاران از نصب تابلوهای راهبردی سولار برای اولین بار در رفسنجان توسط واحد مهندسی ترافیک خبر داد.

این تابلوها شامل ۱۰ تابلوی دروازه ای است که ۴ تابلوی صلیبی و ۴ تابلوی کنسولی آن نصب شده اند و تابلوهای موشکی نیز در حال نصب هستند. در حال حاضر این تابلوها در میدان های خاتم الانبیاء,امام خمینی(ره),شهید عباس زاده و امام حسین(ع) با بیش از ۱۱ میلیارد هزینه نصب شده اند.

مختاری خاطر نشان کرد:با وجود تاسیس کارگاه هایی که برای ساخت این چراغ ها وحود دارد ضمن اینکه اجازه نمی دهیم سرمایه از شهرمان خارج شود باعث اشتغال زایی نیز شده است.
اصحاب رسانه ی شهرستان رفسنجان در دومین تور رسانه ای از مجموعه اداری و ساختمان پرسنل فضای سبز آرامستان که روز گذشته افتتاح شده بود نیز بازدید کردند.

امین حسینی مسئول اجرایی دفتر حوزه ی معاونت فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان در حاشیه ی این بازدید عنوان داشت:این ساختمان با ۱۳۶ متر زیر بنا با هزینه ای بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان شامل دو دفتر اداری و کاری مجموعه سازمان پارک ها به افتتاح رسیده است.


بهسازی و ساخت المان مرکزی میدان علی بن ابی طالب (محراب حضرت علی) که تا پایان امسال به بهره برداری میرسد و همچنین تامین روشنایی بلوار کوثر,شهید شیرازی,طالقانی و ۱۷ شهریور با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان که هزینه ی هر پایه چراغ آن ۶ میلیون تومان برآورد شده است از دیگر پروژه های در حال اجرای شهرداری هستند.
بازدید از محل احداث بوستان ملت واقع در شهرک جهاد با مساحت ۱۸۰۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۳۸۰ میلیون تومان شامل فضای بازی کودکان,فضای ورزشی و فضای سبز از برنامه های تور رسانه ای بود.
از دیگر پروژه های شهرداری ایستگاه های فانتزی است که در سطح شهر قرار دارد این ایستگاه ها علاوه بر کارکرد عمومی مبلمان شهری در زیباسازی شهر هم کمک میکنند.
ایستگاه رادیو با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میلیون تومان و ایستگاه چتری با هزینه ی ۳۰ میلیون تومان در راستای جاذبه ی مبلمان شهری تاثیر گذار بوده اند.


آبنمای پل فجر و کف سازی و پیاده رو سازی آن با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان ,میدان پژوهش با مساحد ۱۶ متر و کف سازی آن با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیون تومان ,نصب المان های نوری در میدان سرداران شهید حسینی با هزینه ی ۱۷ میلیون تومان و اصلاح رسی راست گرد به خیابان عدالت و همچنین المان مرکزی و بهسازی میدان شهید محمدی نسب با هزینه ی ۵۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های در حال اجرای شهرداری رفسنجان است.
پروژه ی حصار قدیمی شهر رفسنجان آخرین مورد بازدید تور رسانه ای شهرداری رفسنجان بود.
حسینی در حاشیه ی این بازدید مطرح کرد:شهرداری رفسنجان در جهت حفظ آثار و ایجاد شهر انسان محور,محور گردشگری و پیاده روی خیابان بنفشه را احداث کرده است.
حسینی گفت:دو طرف خیابان جدول گذاری و پیاده رو سازی شده است و همچنین آسفالت کف خیابان جمع اوری شده است که قرار است به جای آن کف خیابان سنگ فرش شود.
حسینی افزود:پروژه ی بادگیر و پردیس معین که در موازات حصار قدیمی شهر است با ۲۴۰۰ متر مربع کف سازی پیاده روها ۳۲۰۰ متر کف سازی خیابان و ۱۰۰۰ متر طول جدول گذاری با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

گزارش از محدثه زمانی

عکس از میلاد اسداللهی

برچسب ها:
تور رسانه ای تور رسانه ای شهرداری رفسنجان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان