معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح کرد:

۳۳ درصد از دانش آموزان با مشارکت بخش خصوصی خدمات آموزشی میگیرند

  • شناسه خبر: 159249
۳۳ درصد از دانش آموزان با مشارکت بخش خصوصی خدمات آموزشی میگیرند

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت:  ۳۳ درصد از دانش آموزان امروز با مشارکت بخش خصوصی خدمات آموزشی میگیرند و مشارکت به عنوان یک مسئولیت آموزش پرورش معرفی شده است .

خانه » اجتماعی » ۳۳ درصد از دانش آموزان با مشارکت بخش خصوصی خدمات آموزشی میگیرند

به گزارش خانه خشتی ، حبیب الهی معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید دبیرستان پسرانه علوی در رفسنجان اظهار داشت:ایام دهه فجر فرصت بسیار خوبی است تا دستاوردهای نظام را معرفی کنیم و بار دیگر تلاش کنیم برای تحقق اهداف بزرگ این انقلاب.
وی افزود:بیان وضعیت قبل از انقلاب میتواند واقعیت های خوبی را برای این نسل و نسل های بعد از انقلاب مشخص کند و همچنین عظمت دستاوردهای انقلاب در طول این ۴۰ سال میتواند اهمیت موضوع را برساند.
حبیب اللهی خاطر نشان کرد: فرهنگیان و دانش اموزان در طول دوران مبارزه و دوران دفاع مقدس نقش به سزایی داشتند و امروز مهم ترین و کلیدی ترین نقش فرهنگیان تبیین ارمان های انقلاب و معرفی دستاوردهای انقلاب در حوزه ی اموزش و پرورش و حوزه های مختلف است.
وی عنوان داشت:امروز به نقطه ای رسیدیم که اگر بخواهیم در حوزه ی اموزش و پرورش مقایسه کنیم قبل از انقلاب ۷۰ درصد از بزرگسالان بی سواد بودند و کمتر از ۴۰ درصد از کودکان و افراد لازم التعلیم شرایط تحصیل برایشان فراهم بود ولی امروز پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصد است و این شرایط برای همه کسانی که میخواهند تحصیل کنند فراهم است.
حبیب اللهی گفت:عقب ماندگی های علمی و فناوری قبل از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و توفیقاتی که امروز دانش اموزان ما با سن کمی که دارند در سطوح بین المللی قابل رقابت هستند و در المپیاد های بین المللی حضور پیدا میکنند و عظمت این نظام را به نمایش میگذارد.
وی مطرح کرد:امروز شاهد ان هستیم که تحصیل اگر در گذشته در سطح ابتدایی محدود میشد این شرایط در دوره های تحصیلی بالاتر برای همه فراهم است امروز اگر بنا به هر دلیلی یک دانش اموز نتواند در مدارس عادی تحصیل کند شرایط تحصیل برای ان در مدارس استثنایی فراهم است.
حبیب اللهی تصریح کرد:تحولی که در نظام تربیتی مدارس به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب در حوزه ی اموزش پرورش بوحود امد بر کسی پوشیده نیست.
وی تاکیید کرد:پوشش تحصیلی در مدارس غیر دولتی که ۳۳ درصد از دانش اموزان امروز با مشارکت بخش خصوصی خدمات اموزشی میگیرند و مشارکت به عنوان یک مسئولیت اموزش پرورش معرفی شده است که از میانگین استانی بیشتر است.
حبیب اللهی در پایان گفت:کشورهایی که مسیر توسعه را پشت سر میگذاشتند یک راه ان توجه به اموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است ما میخواهیم این مجموعه را با توسعه ی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تکمیل کنید که راه توسعه ی ما از مسیر توسعه ی اموزش های فنی حرفه ای میگذرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان