دادگاه عمومی بخش فردوس رفسنجان راه اندازی شد / عکس

  • شناسه خبر: 159143
دادگاه عمومی بخش فردوس رفسنجان راه اندازی شد / عکس

دادگاه عمومی بخش فردوس رفسنجان صبح امروز با حضور مدیر کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح و راه اندازی شد.

خانه » اجتماعی » دادگاه عمومی بخش فردوس رفسنجان راه اندازی شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، مراسم افتتاحیه دادگاه عمومی بخش فردوس شهرستان رفسنجان صبح امروز با حضور یدالله موحد مدیر کل دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونان وی و فرماندار، رئیس دادگستری، رئیس شورای شهر و جمعی از دیگر مسئولین شهرستان در تالار کوثر شهر صفائیه برگزار شد و حجت الاسلام سید مهدی ملاباشی به عنوان قاضی این دادگاه معرفی گردید.

حجت الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری رفسنجان در این مراسم با گرامیداشت ایام الله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این پیروزی و چهل سالگی نظام و انقلاب مقارن شده با ایام فاطمیه؛ که در معارف ما نیز آمده است که هرچه به ظهور امام زمان (عج) نزدیک شویم علایمی دارد، یکی از علایم این ظهور توجه مردم به ساحت مقدس بی بی دو عالم و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: خط مقدم ما در ظهور امام زمان(عج) حضرت فاطمه (س) است، تا فاطمه (س) را نشناسیم ظهور محقق نمی شود.

پور محمدی گفت: نظامی است که در آن زندگی می کنیم آرزوی همه انبیا است، عمل صالح امام(ره) عملی بود که بعد از صدر اسلام تا کنون کسی آن را انجام نداده است. این نظام اسلامی آرزوی همه انبیا و ائمه بوده است و بعد از امام علی(ع) حکومت اسلامی به شکل حاضر نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل حکومتی را داریم که در ایام فاطمیه چهلمین سالش را جشن می گیریم، این قرن قرن پیروزی اسلام است و دشمن امروز نمی توانند ببیند که آن نهالی که امام راحل کاشتند امروز به درختی شاداب؛ استوار و ثابت تبدیل شده است.

حجت الاسلام پور محمدی اظهار داشت: امروز دومین دادگاه بخشی در شهرستان رفسنجان راه اندازی می شود برای دسترسی مردم به عدالت بیشتر و رفت و امدها در جاده پرخطر رفسنجان و نوق به این واسطه کاهش یابد.

علیار اسکندری نسب فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از خیرین و انقلابیون بخش نوق یاد کرد و بیان داشت: امروز دستگاه قضا به عنوان مرجع مردم بخشی از دستگاه خدماتی خود را در اینجا دایر نموده است.

وی افزود: درست است که دادگاه در اینجا شکل میگیرد اما ضرورت دارد مردم با همراهی و تعامل با دستگاه قضا در این امر یاری رسانند، این دادگاه پناهگاهی خواهد بود برای افرادی که ظلمی در حقشان شده است.

محمدی بهجت بخشدار فردوس نیز امروز را نقطه ی عطفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی بخش فردوس دانست و گفت: برای زیر ساختهای اداری بخش فردوس اقدامات خوبی صورت گرفته و امروز راه اندازی دادگاه عمومی در این بخش موجب ارتقای ساختار اداری بخش و افزایش ضریب امنیت در آن می شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در بخش فردوس در طول چهل سال انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم این شهر از پیشگامان انقلاب بودند و این بخش دیار بزرگانی همچون حجت الاسلام شیخ محمد هاشمیان و حجت الاسلام شیخ عباس پور محمدی است.

محمدی بهجت در ادامه به دو مشکل اصلی در حوزه مسائل قضایی اشاره کرد و گفت: هنوز نتوانستیم اخلاق اسلامی را در تعاملات اجتماعی جا بندازیم و رواج  دهیم متولیان امر اساتید حوزه و دانشگاه ، رسانه ها و … می توانند در این مهم سهم بسزایی داشته باشند.

وی بیان داشت: دانش و آگاهی حقوقی مردم پایین است و بسیاری از مشکلات ناشی از همین موضوع است.

 

برچسب ها:
دادگاه عمومی بخش فردوس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان