رکورد استخراج بیش از ۵۷۰ میلیون تن با تولید سالانه ۳۰ میلیون تن خاک در مجتمع مس سرچشمه

  • شناسه خبر: 158842
رکورد استخراج بیش از ۵۷۰ میلیون تن با تولید سالانه ۳۰ میلیون تن خاک در مجتمع مس سرچشمه

کارشناس ارشد معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: با تلاش جهادی همه بخش های امور معدن طرح استخراج با ظرفیت ۲۹۸ میلیون تن ماده معدنی در معدن مس سرچشمه تاکنون رکورد استخراج بیش از ۵۷۰ میلیون تن با تولید سالانه ۳۰ میلیون تن خاک رقم زده است.

خانه » اقتصادی » رکورد استخراج بیش از ۵۷۰ میلیون تن با تولید سالانه ۳۰ میلیون تن خاک در مجتمع مس سرچشمه

به گزارش خانه خشتی ، پیمان طاهر نژاد عصر امروز در آیین افتتاح پروژه افزایش ظرفیت نوار نقاله شماره ۲ مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار داشت: حرکت در راستای اهداف عالیه شرکت صنایع مس ایران مهمترین و اساسی ترین دغدغه های ارکان این شرکت است و این دل مشغولی در معدن مس سرچشمه به عنوان سرمنشا و شاهرگ خطوط تولید و مجموعه ای که بیش از ۷۰ درصد مس محتوای شرکت صنایع مس ایران را تولید و استخراج می نماید صد چندان است.
وی افزود: دستیابی به تولید بیشتر با رعایت همه ی اصول معدن کاری و حفظ کیفیت مطلوب خاک ارسالی به کارخانجات تغلیظ در سایه صیانت از معدن به عنوان یک موهبت و منشا ایجاد اقتصاد تولید پایدار سرلوحه تمامی طرح ها و امور معدن قرار دارد.
طاهر نژاد گفت: یکی از مهمترین نگرانی ها وضعیت نه چندان مطلوب سیستم های خردایش و انتقال مواد معدنی به عنوان نقطه گلوگاهی منحصر به فرد در انجام تعهدات پیش بینی شده ی معدن بوده است خصوصا وضعیت نامطلوب نوار نقاله شماره ۲.
وی تصریح کرد: عدم اطمینان در کارکرد مطلوب و استاندار این نوار در چند سال گذشته علاوه بر تحت شعاع قرار دادن برنامه های تولید عادی امور معدن ، برنامه ها و استراتژی های توسعه ای معدن در خصوص افزایش تولید نیز دچار مخاطره نموده است .
طاهر نژاد گفت: گرچه با تلاش جهادی همه بخش های امور معدن طرح استخراج با ظرفیت ۲۹۸ میلیون تن ماده معدنی در معدن مس سرچشمه تاکنون رکورد استخراج بیش از ۵۷۰ میلیون تن با تولید سالانه ۳۰ میلیون تن خاک با همین سیستم فرسوده رقم زده است اما امروز با توجه شرایط تحریمی حاکم بر بخش صنعت و معدن و اقتصاد کشور در سایه توجه حضرت ولیعصر(عج) و در آستانه ی سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همکاران ما در بخش های مختلف شرکت ملی صنایع مس ایران اعم از امور معدن،مهندسی، پشتیبانی و خدمات بازرگانی و پروژه توسعه معدن و با حمایت همه جانبه مدیرت ارشد شرکت و مجتمع مس سرچشمه با حرکتی انقلابی و تلاشی شبانه روزی موفق به انجام اصلاحات اساسی و افزایش ظرفیت نوارد نقاله شماره ۲تا مرز ۵ هزار و ۵۰۰ تن بر ساعت گردیده اند.
وی خاطر نشان کرد: این امر با تعویض موتور های دی سی ، گیربکس قدیمی و متعلقات وابسته و جایگزینی با سیستم های محرک و موتور های جدید ای سی با تکنولوژی به روز دنیا تحقق یافته است .
کارشناس ارشد معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان داشت: این مهم نه تنها نگرانی گذشته در خصوص تولید و ارسال پیوسته و یکنواخت خاک به کارخانجات تغلیظ مرتفع می نماید بلکه بستری مناسبی برای افزایش تولید و ارسال ماده معدنی را فراهم می آورد.

 

برچسب ها:
رکورد استخراج مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان